וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חירום בכנסת: "ההתנהלות של משרד הספורט דומה לאלימות כלכלית"

21.10.2020 / 13:28

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי דנה בסוגיית אפליית נשים בפתיחת הליגות ופערי התקצוב: "פוגעים בספורט הנשים בתקנות כשאומרים לו אתה לא מקצועי אבל הקריטריונים מראש מתאימים רק למגזר מסוים אחד"

דיון מתוך הוועדה לקידום מעמד האישה/דוברות הכנסת

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה הבוקר (רביעי) דיון חירום בסוגיית אפליית נשים בפתיחת הליגות ופערי התקצוב בספורט נשים. יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר אמר בדיון: "אתמול היה דיון סוער בועדת חוקה על אלימות כלכלית ויש פה תחושה שמשרד הספורט נוהג באלימות כלכלית כלפי הספורטאיות בישראל - לא פחות ולא יותר. לא ניתן לפגוע בספורט הנשים תקופה כה ארוכה כשהוא צריך תקצוב יתר ולא תקצוב חסר. פוגעים בו בתקנות כשאומרים לו אתה לא מקצועי אבל הקריטריונים מראש מתאימים רק למגזר מסוים אחד".

הילה בר דוד יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים, אמרה: "אני מסכימה שספורט הנשים חווה אלימות כלכלית מצד הממשלה. הזלזול בתקצוב הנשים הוא בלתי הגיוני. אני נתקלת בתשובות בלתי סבירות ולא מקובלות ממשרד הספורט ומהטוטו. אנחנו לא נכנסות פנימה בשום מצב. אני הולכת להילחם על התקציבים כי יש חלוקה לא שיוונית של כספי מדינה לגברים ונשים. נקודת ההתחלה צריכה להיות שיוונית. זאת מדינת ישראל שנת 2020 וצועקות לקבל שיווין מגדרי. המדינה מתפרקת ואנו בוכים למה לנשים אין שיווין וזה מתחיל בספורט ומגיע לרצח נשים ואלימות במשפחה".

ח"כ עודד פורר. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
ח"כ עודד פורר/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

כשנשאלו נציגות משרד הספורט מתי יחזרו ליגות הנשים לפעילות הן לא נתנו תשובה ברורה וח"כ פורר זעם ואמר: "יש לי שאלה אתם מהלשכה המשפטית של משרד הספורט או מהלשכה המשפטית של התנועה לפרשנויות משפטיות - מה הפרשנות המשפטית שלכם? את פרסמת את זה!". ח"כ אורלי פרומן: "אתם צריכים להוציא הנחיות מחר לליגות - האם ב-29 לאוקטובר ליגת הכדורסל תתחיל לפעול?", ח"כ פורר: "אולי צריך לבטל את משרד הספורט". בתום עימות קולני אישרה עו"ד שרון: "הליגות בכדורסל נשים ובכדורגל יוכלו לחזור מבחינתנו להתאמן כבר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully