וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי אגיע לסטייג' עם בריחה מנצחת, אין לדעת"

אייבי גילת

19.10.2020 / 21:49

בגיל 24, עומר גולדשטיין יזנק לגראן טור הראשון שלו, הוואלטה בספרד שתחל מחר: "חיכיתי לזה המון זמן", הוא אומר בהתרגשות, "אני בכושר תחרותי טוב"

עומר גולדשטיין מוביל את ישראל סטארטאפ ניישן. יחצ,
רוצה להוביל פעם אחת לפחות החל ממחר. עומר גולדשטיין בראש הקבוצה/יחצ

עומר גולדשטיין בן ה-24 עומד להגשים חלום ולזנק מחר לגראנד טור הראשון שלו - וואלטה 2020. גם הקבוצה הישראלית יזראל סטארט אפ ניישן ISN עומדת לעשות היסטוריה ולזנק בפעם הראשונה בתולדותיה לגרנד טור הספרדי.

הוואלטה 2020 היא בעלת דרגת קושי גבוהה במיוחד. 14 מהקטעים בטור הספרדי (שיכלול "רק" 18 קטעים במקום 21 בשל הקורונה) יכללו טיפוסים מפרכים על שרשראות ההרים בצפון ספרד. רק ארבעה שלבים שטוחים יחסית צפויים להסתיים בספרינטים. וכדי להוסיף לדרגת הקושי, בניגוד לעבר, המרוץ שתמיד התקיים עם טמפרטורות גבוהות של שיא הקיץ - יתקיים במזג אוויר סתווי ולא מן הנמנע שיהיה סוער וגשום. המרוץ יפתח מחר בצהריים בחבל הבאסקים - הישר בקטע הררי בן 170 ק"מ.

ממש לפני יריית הזינוק תפסנו את עומר גולדשטיין, אלוף ישראל ברכיבה נגד שעון משנת 2018 וסגן אלוף ישראל במרוצי כביש 2019, לשיחה צפופה על הפרפרים בבטן לפני הזינוק, על התחושות שמלוות אותו, ובכלל מהן הציפיות שלו מעצמו ומהתחרות הקרובה.

נבחרת ישראל סטארטאפ ניישן. יחצ,
אחד בשביל כולם. כולם בשביל אחד? ISN בפעולה/יחצ

"אני מתרגש לקראת הוואלטה", אמר גולדשטיין, "זה הגראן טור הראשון שלי. אני יכול להגיד שחיכיתי לזה המון זמן, ואני חושב שבסופו של יום זה סגנון הרכיבה שלי שמתאים יותר לגראנד טורים. אבל אין לדעת, אני קודם כל צריך להתחרות ורק אז אוכל להגיד. מה שבטוח, זה יפתח אותי בתור רוכב ויחזק אותי. מבחינת אימונים, בשבוע האחרון עשיתי שבוע יחסית קל עם שני אימונים חזקים, אבל בלי הרבה שעות על האוכף. לפני כן היו לי הרבה מרוצים בבלגיה, איטליה והונגריה. עשיתי המון קלאסיקות מהקשות בעולם כמו: ליאז', בוסטון, פלאש וואלון והג'ירו די לומברדיה.

התחרויות, מספר גולדשטיין, הכניסו לו הרבה כוח. "אני חושב שבאופן כללי אני בכושר תחרותי די טוב ומרגיש את הגוף שלי טוב. אנחנו מתחילים את הוואלטה בזירה הכי גבוהה ב-worldtour. קשה כמובן להביע את עצמך, אבל אני אעשה הכול בשביל זה. מזג האוויר עומד להיות קשוח, יש הרבה גשם קר פה באזור הצפוני של ספרד, אבל אני אישית מעדיף את מזג האוויר הזה מאשר מזג אוויר חם. אני חושב שאשים לי את המעיל ואת הכפפות המתאימות ויהיה בסדר. כן, זה קצת יותר קשוח בירידות, קצת יותר מבאס לזנק אבל בסופו של דבר, אני מתפקד יותר טוב במזג אוויר קר מאשר חם אז מבחינתי זה טוב יותר".

הוא מגדיר מטרות לקראת המרוץ: "לעבוד הכי טוב בשביל הקבוצה, בשביל דן מרטין, הרוכב הבכיר, ובשביל הדירוג הכללי המצטבר, וכמובן בימים שאוכל לקושש וללכת לבריחה נעשה את זה ואולי אני אלך לסטייג' עם בריחה מנצחת, אין לדעת, אבל זו המטרה הכללית. היום יש לנו שיחה עם הדירקטור ונוכל לדעת בוודאות מהי הטקטיקה".

גולדשטיין עומד להיות אחד הפועלים שינסו לעזור למרטין לנצח בקטע, אבל מתוך הכרות אישית, אני יכול לומר בוודאות שגולדשטיין לא רק בא כדי לעזור לאחרים, הוא בהחלט מתכוון להטביע את חותמו על המרוץ בדרך שכל כך אופיינית לו: להיכנס לבריחות ומי יודע, אולי אפילו לנצח קטע. אם זה יקרה, השמיים באמת הגבול. יהיה קרבי בספרד., וכמו שאומרים בספרדית "מוצ'ו אקסיטו". בהצלחה עומר.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully