וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובא לציון גואל: על הזכייה של אלכס דאוסט בקטע השמיני בג'ירו

אייבי גילת

11.10.2020 / 7:00

הבריטי חיכה שבע שנים לשחזר את ההישג הגדול בקריירה, הפעם במדי סטארט אפ ניישן, וסיפק לענף האופניים הישראלי רגע היסטורי

יח"צ - חד פעמי

אלכס דאוסט הכניס אתמול (שבת) את קבוצת ISN - יזראל סטארטאפ ניישן לפנתיאון של ענף אופני הכביש בישראל כשסיים ראשון את הקטע השמיני בג'ירו ד'איטליה. הרוכב הבריטי חיכה לא פחות משבע שנים כדי לשחזר את הישג השיא בקריירה שלו, שהיה גם הוא בקטע השמיני של הג'ירו אי שם ב-2013.

לדאוסט יש סיפור חיים מעניין. הרוכב, המצפה לילד ראשון, סובל ממחלת ההמופיליה, מחלה תורשתית המתבטאת בתפקוד לקוי של מנגנון הקרישה של הדם, ועונד שרשרת המפרטת את צרכיו הרפואיים בעת רכיבה. באחת ההזדמנויות דאוסט ציין את המצב הרפואי שלו כגורם מפתח בבחירתו באופניים תחרותיים בצעירותו על פני ענפי ספורט אחרים, מכיוון שמשחקי ספורטיביים שיש בהם מגע גופני כמו כדורגל ורוגבי נחשבו מסוכנים מדי עבורו, אמו הכניסה רפידות לכתפיים לבגדים שאותם לבש לבית הספר שלו והוא לבש ביגוד מיוחד.

הרוכב הבריטי אלכס דאוסט על הפודיום. באדיבות איגוד האופניים, אתר רשמי
אלכס דאוסט/אתר רשמי, באדיבות איגוד האופניים

כרגע הוא ספורטאי העילית היחידי בעולם שחולה בהמופליה, ולפיכך יש לו אישור מיוחד מהתאחדות האופניים הבינלאומית כדי שיוכל להזריק לעצמו את חלבון הקרישה פקטור VIII בכל 48 שעות. דאוסט הקים את קרן צדקה Little Bleeders במטרה להעלות את המודעות למחלה ולתמוך בחולי המופיליה צעירים לעסוק בספורט.

רק לפני שבוע חגג אלוף עולם ברכיבת שעה במסלול (52.937 ק"מ) ואלוף בריטניה 6 פעמים ברכיבה נגד שעון את יום הולדתו ה-32. אבל ממש לפני הג'ירו הוא עמד בפני מצב שבו לא היה לו חוזה ביד לשנה הבאה. צריך היה לראות את ההתפרצות של השמחה שלו ואת הקריין צועק "יאללה" כדי להבין עד כמה נפגשו כאן כמה גורלות.

עכשיו לדאוסט מובטח חוזה לעונה הבאה, זה בטוח. אבל חשוב מכך - הוא ניפץ את תקרת הזכוכית כשהביא לענף אופני הכביש בישראל את ההישג הכי מזהיר בתולדותיו. ומי יודע, אולי עכשיו החלום על רוכב ישראלי שמגיע לפודיום במירוץ בינלאומי ברמות הגבוהות ביותר כבר לא נשמע כמו מדע בדיוני.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully