וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספריים של סבסטיאן: קורדה הולך בעקבות אביו פטר ומחבק את ההשוואות

4.10.2020 / 6:30

האבא היה אלוף אוסטרליה ומדורג שני בעולם, האמא הגיעה למקום ה-26, האחיות גולפאיות צמרת והבן, שהתחיל בהוקי קרח, פורץ ברולאן גארוס. בין לבין הוא עושה מחוות לאביו עם חגיגת בעיטת המספריים ומחכה לאלילו רפאל נדאל, על שמו קרא לחתול שלו

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

בינואר 2018 הצליח סבסטיאן קורדה האמריקאי בן ה-17 לזכות באליפות אוסטרליה לנוער. זה היה רגע מיוחד מאוד עבור סבסטיאן ועבור כל משפחת קורדה. הזכייה הזו הגיעה 20 שנה אחרי שאביו של קורדה, פטר, זכה בגרנד סלאם היחיד בקריירה שלו באותו מקום 20 שנה לפני כן. פטר ניצח אז בגמר 2:6, 2:6, 2:6 את מרסלו ריוס הצ'יליאני ואחרי 20 שנה בנו עשה לו מחווה כשחגג עם בעיטת המספריים שהייתה מזוהה כל כך עם אביו.

עכשיו, קורדה הבן כבר בשמינית הגמר והפך לאמריקאי הצעיר ביותר שמגיע לשלב הזה באליפות צרפת מאז מייקל צ'אנג ב-1991. נראה שסבסטיאן ("סבי") בדרך לעשות משהו שלא נעשה כמעט מעולם בטניס: להפוך לשחקן גדול שהוא בנו של שחקן עבר גדול. בעולם הטניס יש לא מעט בנים של שחקני עבר, כמו סשה ומישה זברב, דניס שפובאלוב ואחרים. בנוסף, קספר רוד הוא בנו של כריסטיאן, שהיה שחקן לא רע והגיע פעם לשמינית הגמר באוסטרליה ולמקום ה-39 בעולם, מריה סקארי היא בתה של אנג'ליקי קאנלופולו (שם נהדר), שהגיעה בשיאה למקום ה-43. יש גם בנים/בנות של ספורטאי עבר גדולים כמו סבטלנה קוזנצובה ואחרים. גם בנו של ביורן בורג, ליאו, מתחיל ממש בימים אלה קריירהר והוא בן 17. יחד עם זאת, מקרה של שחקן עבר גדול ובן/בת שגם הצליחו בגדול עוד לא ממש היה והקורדאים יכולים להפוך לחלוצים בנושא.

מבחינה פסיכולוגית ידוע שהצלחה של האבא עלולה דווקא לפגוע בבן ולהוסיף עליו לחץ, אבל נראה שסבסטיאן קורדה לקח את זה לכיוון אחר. "אני צופה בגמר אליפות אוסטרליה של אבא מ-1998 לפחות פעם בחודש", סיפר בריאיון ל"ניו יורק טיימס" אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה לנוער ב-2018, "אני מרגיש שאני גרסה ימנית שלו לפעמים. יש בינינו המון דימיון. שנינו לוקחים את הכדור מוקדם, שנינו אגרסיביים, אני מנסה לעצב את המשחק שלי כדי שיהיה דומה לשלו".

סבסטיאן קורדה טניסאי אמריקאי. GettyImages
דווקא מחבק את ההשוואות לאביו. סבסטיאן קורדה/GettyImages

פטר, אגב, ייצג את צ'כוסלובקיה ולאחר התפרקותה את צ'כיה בעוד סבסטיאן נושא את דגל ארצות הברית ליד שמו. הוא היה שחקן מעולה, עם משחק נקי וחבטות נקיות מאוד ועוצמה טבעית אדירה. החלק הפחות יפה בקריירה של קורדה האבא היה כשנתפס על שימוש בחומרים אסורים. בהתחלה הוחלט רק לקנוס אותו. קורדה, שטען כל הזמן שהוא חף מפשע ולא ידע ועד היום טוען כך, פרש מיד מטניס כי אמר שזה הוציא לו את החשק והוא לא יחזור ליהנות מהמשחק לעולם. בסופו של דבר הוחלט גם להשעות אותו, אבל זה כבר לא שינה שום דבר כי הוא הודיע על פרישה. אולי עכשיו פטר דווקא חזר ליהנות מטניס דרך הבן שלו?

גם אמו של סבסטיאן, רגינה רייכרוטובה הייתה שחקנית ודורגה בשיאה במקום ה-26 בעולם. סבסטיאן עצמו הוא אמריקאי לחלוטין ונולד "בבירת אקדמיות הטניס של ארצות הברית" בראדנטון בפלורידה, שם בין היתר נמצאת גם האקדמיה המפורסמת של ניק בוליטיירי. סבסטיאן דווקא חלם להיות שחקן הוקי קרח ואפילו שיחק עד גיל 10. הוא החליט לעשות את השינוי ב-2010 כשבילה באליפות ארצות הברית הפתוחה עם אביו, שאימן באותה תקופה את ראדק סטפאנק ואפילו סידר לו תמונה משותפת עם רפאל נדאל. ומאז התגלה הילד ככישרון גדול. שתי אחיותיו של סבסטיאן, ג'סיקה ונלי הן גם ספורטאיות מקצועיות. שתיהן שחקניות גולף מצליחות (נלי מדורגת שנייה בסבב העולמי, וג'סיקה 22) וג'סיקה אפילו זכתה באליפות אוסטרליה בעצמה ב-2012, במתחם תחרויות שקרוב מאוד למועדון הטניס במלבורן. גם היא חגגה עם בעיטת המספריים המפורסמת.

סבסטיאן קורדה נכנס לטורנירי בוגרים ב-2016 ולמד מהר מאוד שהחיים שם הרבה יותר קשים מאשר בטורנירי נוער. האמריקאי הצעיר לא חווה איזושהי הצלחה גדולה, גם לא אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה לנוער ב-2018. בסוף השנה שעברה הוא חווה הצלחה מסוימת כשהגיע לגמר בשני צ'לנג'רים. גם את 2020 הוא לא פתח משהו ואפילו הפסיד לעידן לשם בצ'לנג'ר, אחריו נוצח מוקדם בעוד כמה טורנירים מהסבב הנמוך יותר. נקודת המפנה מבחינת קורדה הגיעה בטורניר המאסטרס סינסינטי, שנערך השנה בניו יורק. האמריקאי בן ה-20 עבר שני סיבוב מוקדמות, כולל 6:3, 0:6, 1:6 מול ז'יל סימון הוותיק, לפני שהפסיד לאמיל רוסובורי הפיני בסיבוב הראשון.

לאחר מכן קורדה קיבל כרטיס חופשי לאליפות ארצות הברית יחד עם בן ארצו מייקל מו ואנדי מארי. זו הייתה הופעת הבכורה של האמריקאי הצעיר בגרנד סלאם והוא נראה בסך הכול לא רע לפני שהפסיד 6:4, 4:6, 6:3, 6:2 לדניס שפובאלוב החזק. הקנדי, שפרץ בגיל צעיר מאוד, אמר עליו: "יש לו כל כך הרבה פוטנציאל, זה היה משחק לא פשוט ואני שמח שניצחתי כי באמת היה קשה".

פטר קורדה טניסאי צ'כי. GettyImages
אבא של קורדה חוגג עם בעיטת המספריים הקדמית/GettyImages
רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם סבסטיאן קורדה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
סבסטיאן קורדה עם רפאל נדאל/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בין אם יהפוך לשחקן גדול כמו אביו או משהו בסגנון ובין אם לא, רולאן גארוס 2020 ייזכר כטורניר הפריצה של סבסטיאן קורדה. טניסאים צעירים לפעמים זקוקים מאוד לטורניר הפריצה הזה כדי שייקח אותם קדימה. מי יודע? אולי ביום מן הימים ידברו על פטר כאבא של סבסטיאן? פטר עצמו, אגב, מאמן את בנו ביחד עם דין גולדפיין. "אני רוצה להיות בצל", אמר האבא בריאיון לאתר ה-ATP, "זה נהדר בשבילי ואני אוהב את זה מאוד. אני נהנה להיות בצל של הבן שלי. הוא המנוע ואני רק הגלגלים. אני אבא גאה מאוד וזה צריך להישאר כך. הוא זה שצריך להתראיין, לא אני. ההורים בדרך כלל לא מתראיינים".

קורדה דיבר על מערכת היחסים עם הבן שלו ואמר במהלך טורניר סינסינטי: "יכול להיות שהוא יבקש ממני להישאר במלון, לא אכפת לי, אעשה כל מה שהוא יבקש ממני. אנחנו מדברים בכל יום. אנחנו לא בהכרח חייבים לדבר לפני משחק ואני יודע שהוא אוהב את זה שיש לו מרחב פרטי. אם יש לי איזשהן רעיונות מבחינה טקטית, אני מעביר אותם דרך המאמן גולדפיין, "עם סבי אנחנו מדברים לפעמים על דברים אחרים בחיים, לאו דווקא על טניס. אני לא רק המאמן שלו, אלא אבא שלו. הוא לומד כל כך הרבה על המשחק, זו תכונה נהדרת שלו. הוא לומד כל הזמן, הוא עדיין בשלב של למידה לפחות לעוד שנה או שנתיים".

למשפחת קורדה יש מערכת יחסים מורכבת כיוון שסבסטיאן ואחיותיו בדרך כלל נמצאים בחלקים אחרים של העולם. הם אפילו משתמשים בהשטאג "KeepingupwiththeKordashians" ברשתות החברתיות. "המשפחה שלנו קרובה מאוד ויש בינינו קשר חם", אמר פטר, "הזמן של כולם יקר וכשהם ביחד עם נהנים מאוד. למרות שכולם ספורטאים מקצוענים, הם עדיין הילדים שלנו. הם מדברים בכל יום. אם אחד מהם לא מצליח, הם מנסים לתמוך בו, יש מאמץ עצום ביחסים האלה מכל השלושה".

סבסטיאן קורדה טניסאי אמריקאי. GettyImages
סבסטיאן קורדה עם מחווה לאביו, חגיגת בעיטת המספריים, אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה לנוער ב-2018/GettyImages
ג'סיקה קורדה גולפאית אמריקאית. GettyImages
ג'סיקה קורדה חוגגת עם בעיטת המספריים אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה בגולף ב-2012/GettyImages

האחיות, כאמור, גם מחוברות מאוד להצלחה של סבסטיאן, וג'סיקה, שנמצאת בתחרות בניו ג'רזי, מתעוררת בחמש בבוקר כדי לצפות באחיה בפריז. "הדבר הכי קשה מבחינתנו הוא שאנחנו לא יכולות להיות שם. הוא לא יכול להרגיש בהתרגשות שלנו אחרי נקודות או את צרחות העידוד שלנו מול הטלוויזיה או מסך המחשב. כשאני משחקת בעצמי, אז זה בידיים שלי, אבל כשאנחנו צופות בסבסטיאן אנחנו רק צופות ורוצות להיות שם. אנחנו רוצים לתמוך ולעודד אותו. זה קשה מאוד".

נלי אמרה: "יש לו הרבה הודעות טקסט שהוא צריך לחזור אליהן. לא משנה מה, אנחנו תמיד אלה ששולחות לו הודעות ראשונות, לא משנה אם זה היה משחק מוצלח או לא". השתיים גם דיברו על האפשרות שישחק מול אחד מאליליו רפאל נדאל בשמינית הגמר ונלי אמרה: "אני חושבת שהוא יתרגש מאוד במגרש. הוא יחייך את החיוך הכי רחב בעולם. בתור אחד שלא מראה יותר מדי רגשות, אני יכולה להבטיח שהוא יחייך המון". ג'סיקה הוסיפה: "הוא יתרגש מאוד ולאחר מכן רק יבין שזה הדבר הכי מגניב שהיה לו אי פעם". גם "סב" בעצמו התייחס למפגש עם נדאל במסיבת העיתונאים כשאמר: "הוא שחקן בלתי ייאמן. קראתי לחתול שלי על שמו, אז זה מסביר כמה אני אוהב אותו".

ג'סיקה התייחסה לגנטיקה המצוינת שהאחים קיבלו מההורים: "סב הוא הכי הקורדה הכי אתלטי, הוא יותר אתלטי אפילו מאבא שלי". נלי גם נשאלה על הלחץ שמגיע עם שם המשפחה ואמרה: "לצערי תמיד ישוו אותו למה שאבא שלנו השיג וגם אמא שלנו דורגה גבוה מאוד. הוא יעשה את הדרך שלו ויילך צעד אחד בכל פעם, אנחנו תמיד נהיה שם כדי לתמוך בו".

האחיות קורדה מאחלות לסבי בהצלחה

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully