וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שונה מהטור דה פראנס, וגם הרבה יותר קשה

אייבי גילת

2.10.2020 / 11:47

ג'ירו 2020 ייצא בשבת לדרך מפאלרמו, ויכלול כמה קטעים שהמילה "קשה" לא מתחילה אפילו לתאר אותם. בגזרה הישראלית, גיא שגיב ינסה לשפר את הישגו מ-2018 וככלל, סטארט אפ ניישן מסתערת בגדול

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

ג'ירו 2020 עבר הרבה מאוד תהפוכות, אבל ייצא לדרך בשבת בקטע נגד שעון מהעיירה מונרלה לבירת האי סיציליה פאלרמו. המרוץ, שתוכנן בתחילת לצאת מהונגריה כחלק מתוכנית הגלובליזציה להפוך אותו לכלל עולמי (בדיוק כפי שהתקיים בשנת 2018 החל בירושלים), שינה את פניו בעקבות מגפת הקורונה. התוצאה היא מרוץ כל איטלקי שארבעת השלבים הראשונים שלו יהיו באי.

זה יהיה מרוץ מצוין. כל מי שחשב שרק הטור דה פראנס הוא מרוץ קשה יבין כעת כמה הג'ירו עולה עליו. השנה האיטלקים בנו מסלול שהמילה "קשה" מעדנת אותו. זהו מסלול בעל דרגת קושי עליונה שמציב בפני הרוכבים אתגרים לא פשוטים. כבר בשלב השלישי יצטרכו הרוכבים, זו הפעם השלישית בארבע השנים האחרונות, לטפס על הר הגעש אתנה שעדיין פעיל. כמי שהיה פיזית במקום, אני יכול להעיד שזו עליה מתמשכת לא פשוטה כלל עיקר ומגיעה בשלב מאוד מוקדם של המרוץ, כך שהרוכבים הבכירים יצטרכו כבר מההתחלה לתת פוש רציני אם ברצונם להתברג מקדימה. המסורת בגרנד טור הזה מדברת בדרך כלל על מאבקים מאוד צמודים שמוכרעים בשלבים האחרונים. מבט על המרוץ עצמו מגלה שאכן אלה בדיוק הם פני הדברים.

הרוכב האיטלקי וינצ'נזו ניבאלי. GettyImages
כוחו עוד במותניו. האלוף לשעבר וינצ'נזו ניבאלי מסתער שוב על הג'ירו/GettyImages

ג'ירו 2020 מכיל שמונה קטעים ארוכים של 200 קילומטרים ומעלה. זאת ועוד, יש כמעט 40,000 מטרים של גובה מצטבר, כאשר המנה העיקרית מוגשת בשבוע האחרון עם שלושה קטעים של מעל 5,000 מטר טיפוס ביום שמגיעים כמעט האחד אחרי השני, עליות בלתי נגמרות עם שיפועים קשים והשיא - ה -CIPA COPPI הטיפוס לפסגת הסטלביו שהרבה רוכבים ישראלים הפכו אותו לסוג של "מסע כומתה" בן 2,758 מטרים. אומרים ש"קשה יש רק בלחם וגם הוא הכי טעים", אבל אין ספק שהמסלול בן 3497 הקילומטרים, יחד עם 3 קטעי נגד שעון אישיים (הקטע הראשון והקטע המסיים ועוד אחד בקטע ה-14) מציבים בפני הרוכבים אתגר אמיתי.

בג'ירו הנוכחי משתתפות 22 קבוצות שכל אחת מונה 8 רוכבים, ובהן גם הקבוצה הישראלית יזראל סטארט אפ ניישן עם רוכב ישראלי - גיא שגיב, אלוף ישראל במרוצי כביש (2015 ,2016, 2019). בשנת 2018 השתתף שגיב יחד עם חברו גיא ניב בג'ירו והם היו הרוכבים הישראלים הראשונים אי פעם שהשתתפו בגרנד טור. שגיב היה גם הישראלי הראשון שסיים את המרוץ.

בראיון לפני המרוץ הודיע שגיב על כוונותיו: "אני לא מגיע הפעם לקחת טרמפ רק כדי לסיים. אני מאמין שאני רוכב טוב יותר, עם ניסיון גדול יותר וגם עם ביטחון עצמי במקום אחר. השאיפה שלי היא לעזור לקבוצה לקחת ניצחון כאן ולקבל הזדמנות לצאת לבריחות. זה הולך להיות הרבה יותר מאתגר והרבה יותר קשה מהג'ירו ההיסטורי שהמדינה כולה לעולם לא תשכח".

הקבוצה הישראלית הציבה הרכב שונה ואפילו מעניין, הרכב שמטרתו להשיג ניצחון היסטורי בגרנד טור בקטעים השטוחים יחסית. לצורך העניין ישנם את שני המאיצים הצרפתי רודי בארבייה, שניצח השנה כבר פעמיים, והאיטלקי דוידה צ'ימולאי, שתוכנית האימונים שלו תוכננה כך שיגיע לשיאו בג'ירו. קבוצת ISN תעבוד עבורם. "אנחנו באים ממוקדים", הסביר שגיב, "ואני מאמין שיש לנו את הכלים ללכת על הניצחון הזה"."הרכבת" של ISN כוללת רוכבים ותיקים ומנוסים שהוכנו במפורש למטרה הספציפית הזו: אלכס דאוסט הבריטי, מתיאס בראנדלה האוסטרי, וריק זאבל הגרמני, אלכס קטאפורד הקנדי ושגיב. בקטעי העליות, ויש כאלה הרבה בגירו 2020 הרוכב המוביל יהיה המטפס הספרדי דני נבארו. "בקטעי ההרים נהיה פחות במשחק", הודה שגיב, "אבל בכל השאר נילחם לנצח בבריחות וספרינטים". עוד קלף של הקבוצה יהיו הקטעים נגד השעון כולל קטע הפתיחה בשבת בפאלרמו. דאוסט (אלוף בריטניה) ובראנדלה ( אלוף אוסטריה) השייכים לצמרת העולמית בתחום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוכב האופניים גיא שגיב. נועה ארנון סייקלינג אקדמי,
מסתער בכל הכוח. גיא שגיב/נועה ארנון סייקלינג אקדמי

הרוכבים הפייבוריטים לזכייה במרוץ הם קודם כל ג'ריין תומאס הוולשי, שנופה מהרכב קבוצת אינאוס הבריטית לפני הטור דה פראנס וחזר לעצמו עם מקום שני בדירוג הכללי במרוץ החשוב, טיראנו אדריאטיקו, ומקום רביעי באליפות העולם במרוצי נגד שעון שנערכה באימולה שבאיטליה. עקב האכילס של תומאס הוא גילו המבוגר יחסית (34). גם יעקב פוגלסנג הרכב הדני אינו ילד (35), אבל השנה אחרי שניצח את הג'ירו של לומברדיה, ואת רותה דל סול והגיע במקום החמישי באליפות העולם נראה שהוא נמצא בכושר מצוין.

רוכב נוסף שכדאי לשים אליו לב הוא וינצ'נזו ניבלי האיטלקי שאף ניצח את המרוץ הזה פעמיים בשנת 2013 ובשנית 2016. ניבלי, או כפי שהוא ידוע בכינויו "הכריש ממסינה", הוא רוכב מדהים שביום טוב יכול לעשות את זה שוב. במגרש הביתי שלו הכול יכול לקרות. ישנם עוד רוכבים נוספים שכדאי להזכיר אותם: ראפל מייקה, סיימון ייטס, סטבן קרויצ'ויק, וילקו קלדרמן, אינור זאקרין.

ג'ירו הוא מרוץ שבדרך כלל נערך בחודש מאי. כעת סתיו באירופה. לעיתים יירד גשם ובפסגות הגבוהות צפוי אף שלג. להערכתי צפוי קרב אדירים על החולצה הוורודה ממש עד הסוף במילאנו. אנחנו כאן נהיה כדי להאיר את התמונה.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully