וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובניה, אימפריית אופניים: סיכום החלק השני בטור דה פראנס

אייבי גילת

14.9.2020 / 22:00

רוגליץ' ובן ארצו פוגצ'אר ככל הנראה יילכו עד הסוף, ובקרב נדע מה יכריע: המרץ והנעורים, או הכוח והניסיון. אייבי גילת מסכם, כולל המאבק על החולצות השונות, הזוויות הישראלית ואחד ממאכזבי הטור

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

את התסריט הזה לא חזה איש. היו שציפו שבטור דה פראנס 2020 נראה מאבק בין פרימוז' רוגליץ' הסלובני ובין אגאן ברנאל הקולומביאני. על הנייר זה היה נראה כמו דואל קלאסי. אבל תחזיות לחוד ומציאות לחוד. בפועל, אחרי הקטע ה-15 שהסתיים על פסגתו של הקולומבייר, אפשר לומר בוודאות שנעשתה השנה היסטוריה בטור. מלבד 2014 שבה זכה וינצ'נזו ניבאלי האיטלקי, הרי שמשנת 2012 שלטה קבוצת סקיי הבריטית בטור הצרפתי עם שלוש זכיות סדרתיות של שלושה רוכבים בריטיים שונים: סר ברדלי וויגינס, כריס פרום (ארבעה פעמים), ג'ריין תומאס והאלוף המכהן הקולומביאני ברנאל. השנה הולך להיות שינוי ולראשונה מאז 2015, נראה על הפודיום בפריז רוכב שאיננו מהקבוצה הבריטית. כרגע, נראה שיהיה זה רוגליץ' הסלובני מקבוצת יומבו ויסמה.

לא ברור כלל עיקר איך מדינה בסדר גודל של ישראל ועם רבע ממספר התושבים שיש כאן מצליחה לייצר שני רוכבי על כמו רוגליץ' וטאדיי פוגצ'אר, המובילים את הטור ואם לא יקרה משהו יוצא דופן, גם יעמדו על הפודיום בסדר הזה.

ממש כמו בהצגה הגיע הקטע ה-15 וטרף את הקלפים. כצפוי, העלייה השלישית לפסגת הקולומבייר הייתה השיא. הרכבת הדורסנית של קבוצת יומבו ויסמה ההולנדית ששעטה על המסלול עם פועלי על כמו טום דמולן שניצח את הג'ירו שהחל בירושלים בשנת 2017, חיסלה הרבה מאוד תקוות וחלומות של כאלה שעוד רצו להגיע לשער הניצחון בפריז כמנצחים. בריאיונות שמסר אחר הקטע אגאן ברנאל הוא אמר: "לא נשאר לי כוח". ברנאל, שכרגע מפגר ב-08:25 דקות אחרי המקום הראשון, למעשה יצא מתמונת החולצה הצהובה וההופעה שנתן בטור מעוררת הרבה מאוד שאלות שנותרו ללא מענה.

פרימוז' רוגליץ', רוכב אופניים סלובני, טור דה פראנס. רויטרס
הכוכב הגדול של הטור עד כה. רוגליץ'/רויטרס

אז מה יש לנו בתמונת החולצות?

1. בין המקום הראשון לשני מפרידות בסך הכול 40 שניות ועם הבונוסים של הזמן פוגצ'אר יכול עוד לצמצם על רוגליץ'. המטרה של רוגליץ' תהיה להגיע לקטע הנגד שעון בשבת עם פער מסוים מהמקום השני. הוא גם רוכב נגד שעון טוב יותר ממנו. אבל במירוץ אופניים הכול יכול לקרות ושום דבר איננו סגור עדיין. כשנשאל רוגליץ' לגבי היכולת המדהימה שגילה הוא ציין ש"איננו מסתיר דבר". זה הדבר האחרון שהמארגנים הצרפתים עוד צריכים.

2. פוגצ'אר שיחגוג יום אחרי שהטור יסתיים את יום הולדתו ה-22 כבר עמד בשנה שעברה על הפודיום של הוואלטה במקום השלישי, אחרי שרוגליץ' ניצח. הוא רוכב מדהים עם שורה של ניצחונות - בין היתר שני קטעים בטור דה פארנס השנה, כולל הניצחון על הקולומבייר. הוא ימשיך לתקוף כל עוד הוא יוכל. מעניין יהיה לראות מה יכריע את הכף בסופו של דבר: המרץ והנעורים של פוגצ'אר, או הכוח והניסיון של רוגליץ'?

3. במקום השלישי נמצא ריגוברטו אוראן שכבר עמד על הפודיום (מקום 2 ב-2017). הוא רוכב וותיק ויכול למצוא את עצמו על הפודיום שכן פרופיל הקטעים הבאים מתאים לרוכבים כמותו.

4. ניירו קינטנה הקולומביאני נמצא בגזרת המאכזבים בטור הזה. היו ממנו הרבה מאוד ציפיות אבל הוא מדורג במקום התשיעי, 5:08 דקות אחרי רוגליץ', וכנראה ילך על ניצחון בקטע כדי להציל את כבודו האבוד.

5. המלחמה על החולצות האחרות בשיאה. על החולצה הירוקה, חולצת המאיצים, נאבקים שניים - סם בנט ופיטר סאגאן - כאשר ביניהם מפרידות 45 נקודות בלבד. סאגאן, שרוצה להיכנס לספרי ההיסטוריה כאדם שלבש הכי הרבה חולצות ירוקות (8 במידה ויזכה גם הפעם) לא יוותר בקלות והמאבק ביניהם ילך כל הדרך לפריז. גם על החולצה המנוקדת, חולצת מלך ההרים, המלחמה בעיצומה, שם מפרידות בין שלושה רוכבים - בנואה קוסנפרוי הצרפתי ושני הסלובנים פוגצ'אר ורוגליץ' - שלוש נקודות בסך הכול ולא מן הנמנע שאחד מהם ייקח ישיג אותה.

6. את חולצת הרוכב הצעיר, החולצה הלבנה, הפסיד ברנאל לפוגצ'אר.

עוד בוואלה!

טור דה פראנס: טאדיי פוגצ'אר ניצח בקטע ה-15, פרימוז' רוגליץ' עדיין מוביל

לכתבה המלאה
נאירו קינטנה רוכב אופניים קולומביאני. רויטרס
אכזבת הטור. קינטנה/רויטרס

לגבי הצרפתים, החלק השני של הטור דה פראנס הסתיים עם עוד שנה אבודה מבחינתם. רומיין בארדט נפל, נחבל בראשו עם שטף דם וזעזוע מוח ונאלץ לנטוש את הטור. ז'וליאן אלאפיליפ מדורג הרחק מאחור וגם טיבו פינו, וכך למעשה נותרה צרפת בלי קלפים במשחק.

הנקודה הישראלית. קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן מכניסה רוכבים לבריחות וזוכה להתעניינות רבה בציבור. הרוכב הבכיר של הקבוצה דן מרטין מראה סימני התאוששות מהפציעה שעבר לפני הטור. אבל כדי להתמודד עם מטפסי העל צריך קצת יותר מזה. גיא ניב ממשיך בטור ומפגין נחישות, התמדה והרבה רוח לחימה.

נותרו שישה קטעים לטור דה פראנס 2020. בשער הניצחון ביום ראשון ה-20 לספטמבר ייכנס לראשונה בהיסטוריה של הטור רוכב סלובני. שינוי. היסטוריה. מאוד ייתכן שיהיו אפילו שני סלובנים שייתפסו את המקומות אחד ושניים. הימור די בטוח הוא רוגליץ'. רוגליץ' הוא רוכב בשל שזכה בשנת 2017 במקום השני באליפות עולם בנגד שעון ובשנה שעברה הוא ניצח את הוואלטה הספרדית והגיע במקום השלישי בג'ירו. הדומיננטיות שלו השנה בטור דה פראנס היא מוחלטת מההתחלה. יש לו גם קבוצה מדהימה שעוזרת לו. נראה פשוט לא? אז במירוצי אופניים הכול עדין פתוח ועם האתגר שמציב לו בן ארצו הצעיר וחברו הטוב, אין לדעת. הימור שלי - סלובני. כנראה רוגליץ'.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully