וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא הראל: "יש אנשים קיצוניים במנהלת שהגרידיות מעבירה אותם על דעתם"

14.9.2020 / 13:23

מנכ"ל הפועל ירושלים תקף את רצון חלק מקבוצות מנהלת הליגה לשנות את דרך חלוקת כספי רשת הביטחון: "יש אנשים שחושבים שאייל חומסקי יממן להם את המועדון. המנהלת הלאימה את כספי הגמר ואומרים שלוקחים רק ביסים, זה הזוי"

בווידאו: התגובות להדחה של הפועל ירושלים בחצי גמר הפיינל פור/צילום: דני מרון ,עריכה: ניר חן

מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל התבטא היום (שני) בחריפות במהלך המדיה דיי של קבוצתו נגד דירקטוריון מנהלת הליגה בעקבות הישיבה שהתנהלה אמש בתל אביב ודנה בחלוקת כספי רשת הביטחון. הראל העביר ביקורת קשה על מספר יושבי ראש, בראשות יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי, מבלי לציין את שמם, שדורשים לשנות את קריטריון חלוקת הכספים שנקבע על ידי משרד הספורט לאובדן הכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים, מה שיגרום לכך שרוב הכספים יגיעו למכבי תל אביב והפועל ירושלים.

"בעבר התבטאתי יותר מפעם אחת על הבעייתיות שיש במבנה דירקטוריון המנהלת, וכל פעם שאני חושב שההיגיון נגמר, אז אני מופתע לגלות שזה לא מה שקורה", אמר הראל, "המנהלת ברובה מורכבת מ-13 נציגי הקבוצות, הם אלה שמקבלים את ההחלטות. באופן מובנה יש פה קבלת החלטות נגועה כי אנחנו אמורים לייצג את הטוב לליגה ולכדורסל הישראלי, אבל כשכל אחד יבוא להצביע, יצביע לטובת המועדון שלו וזה טבעי. יש את הדוגמאות הבולטות ביותר, כמו זאת שבמשך אי אלה פגישות אלדד אקוניס הסביר למה צריך להיות עולה ויורדת אחת, בסוף אותה עונה הוא ירד ליגה, ואחרי פרק זמן קצר הייתה ישיבת הנהלה באיגוד והייתה הצבעה, והוא הצביע בעד שתי עולות כי הוא היה בליגה השנייה, זו דוגמא קטנה ויש לא מעט דוגמאות. בנוסף עשו פה דבר הזוי, הלאימו את משחקי הגמר מהקבוצות עם הפיינל פור, אין לזה אח ורע בעולם, אולי חוץ מה-NFL, מסבירים לנו שרק לוקחים ביסים מהקטנים מהקבוצות, וזה הזוי".

גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים. יותם רונן
"אני מאמין שבסופו של דבר זה לא יעבור". גיא הראל/יותם רונן

הראל התייחס לישיבה אתמול ואמר: "אף אחד לא ידע איך יהיה הפיצוי, גם משרדי הממשלה לא. הגשנו את המסמכים שלנו, אני מעריך שיש קבוצות שלא נפגעו כלכלית ואפילו הרוויחו, קיבלו את ההקצבה העירונית שלהם במלואה, חסכו כסף על משכורות השחקנים, לבריאות שיהיה להם. הפועל ירושלים הפסידה מליוני שקלים, ככה גם שאר הקבוצות הפרטיות ואולי קבוצות נוספות. הגשנו את הדוחות, התחיל מתווה, נבחר שר חדש, השר יחד עם אנשי המטה שלו ואנשי האוצר ישבו והם החליטו קריטריון בלי מעורבות של אף אחד".

"אתמול ראש המטה הסביר לנו את זה. המתווה מדבר על אובדן הכנסות מכרטיסים ומנווים כי שם המדינה מונעת מאיתנו לייצר הכנסות. בשלב הזה ראשי הקבוצות, חלקם, אמרו שהם מבינים ויודעים שאין להם מה לעשות, כי ככה הממשלה החליטה, אבל יש קבוצות שמוכרים כרטיסים בסכומים נמוכים ויפוצו בסכומים נמוכים ואנחנו כבר שבע שנים עושים מאמצים למלא את הארנה, זה עולה לנו הרבה כסף, הקריטריון היה שעל זה נקבל את הפיצוי. כשהם הבינו שככה יקבלו את הכסף, הם העלו הצעה שקשה לי להבין אותה, תקציב הפיצוי אמור להיות 37 מיליון שקל, אמרו נחלק 32 מיליון לפני המתווה, ונחלק ל-11 מ-13 קבוצות את ה-5 מיליון שקל. חוץ מלומר שיקחו את הכסף מהקבוצות שאמארה סטודמאייר לקח איתם את האליפות, אמרו את הכל. מי שקיבל את ההחלטה, חושב שהיא נכונה, הם קיבלו את ההחלטה כי הם יודעים שהם יכולים. יש שם אדם שחושב שהוא יקבל מאייל חומסקי 400 אלף שקל, ואייל חומסקי יזרים את הכסף להפועל ירושלים, מי שמקבל את ההחלטה זה אותו בן אדם. לא יכול להיות שזה יראה להם לנכון שאייל חומסקי יממן להם את המועדון כי זה הקריטריון שמשרד הספורט החליט. לכל אחד יש את הצרות שלו, וזה דבר שאנחנו לא יכולים לחיות איתו וחייב להפסק".

מנכ"ל ירושלים סיים ואמר: "אני מאמין שבסופו של דבר זה לא יעבור, יש כמה אנשים קיצוניים במנהלת שהגרידיות מעבירה אותם על דעתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully