וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון סוער הוחלט: עונת היורוליג תיפתח במועדה המקורי

10.9.2020 / 19:14

על אף התחלואה המתרחבת ברבות ממדינות אירופה, הדירקטוריון קבע כי העונה תצא לדרך בעוד שלושה שבועות. מתווה הקורונה שפורסם בוואלה! ספורט אושר, דיוויד פדרמן תקף את ההחלטות. המועדונים יקבלו הקלות בהגבלות התנועה, תינתן אפשרות להעתיק משחקים מערים "אדומות"

דני אבדיה מתאמן באטלנטה לקראת הדראפט/חשבון הטוויטר של דני אבדיה

21 ימים לפתיחת היורוליג. נציגי הקבוצות המשתתפות במפעל קיימו היום (חמישי) ישיבת דירקטוריון מקוונת עם ראשי הליגה, והחליטו באופן רשמי וסופי לא לדחות את תחילת העונה, למרות מצב התחלואה השברירי ברבות ממדינות אירופה.

היורוליג אישרה, למעט תיקונים כאלו ואחרים, את מתווה הקורונה שגיבש צוות מיוחד מטעמה, ושאת עיקרי הטיוטה שלו פירסמנו כאן בוואלה! ספורט בשבוע שעבר. על פי הפרוטוקול, השחקנים יידרשו לקיים בדיקת קורונה שבועית, שלושה ימים לפני כל משחק, כשבמדינות בעלות שיעורי הדבקה גבוהים (דוגמת ישראל) יידרשו שתי בדיקות בשבוע.

ההחלטה התקבלה אחרי דיון סוער וממושך. על פי דיווחים שונים, מכבי תל אביב ניסתה להוביל מהלך לדחיית פתיחת העונה, אבל הצהובים הכחישו זאת בתוקף. כך או כך, באתר היווני SDNA פורסם כי דיוויד פדרמן הוביל קו תקיף נגד המתווה ואמר בין היתר כי "המסמכים האלה לא נוצרו על ידי אנשי כדורסל. עורכי הדין לא יקבעו את הכללים".

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב מול לוק סיקמה שחקן אלבה ברלין. דני מרון
ייפגשו בעוד שלושה שבועות ביד אליהו. עומרי כספי ולוק סיקמה/דני מרון

משלחות המועדונים למשחקי החוץ יתנהלו תחת הגבלות בהתאם לתקופת המגיפה, אולם הידבקות של שחקן או איש צוות לא תוביל לבידוד של חבריו. המועדונים צפויים לזכות להקלות מהממשלות המקומיות בכל הנוגע להגבלות תנועה, ותינתן אפשרות להעתיק משחקים מערים "אדומות" למגרשים נייטרליים.

הבעיה תתעורר במקרה של מספר בדיקות חיוביות בקבוצה, שעלול להוביל להשבתתה. במצב שכזה, לאור העובדה שבשבעת החודשים הקרובים צפוי רק שבוע אחד ללא משחקים (בפגרת גביעי המדינות בפברואר 2021), תיתקל היורוליג בקושי להשלים משחקים תחת הלו"ז הצפוף והעמוס שלה.

במחזור הראשון, ב-1 באוקטובר, תארח מכבי תל אביב את אלבה ברלין, כך שיריבה אירופית תגיע ליד אליהו בפעם הראשונה אחרי כמעט שבעה חודשים.

משחקים בולטים נוספים: שרונאס יאסיקביצ'יוס יערוך הופעת בכורה כמאמן ברצלונה מול האלופה המכהנת צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד תתארח אצל אלופת ספרד באסקוניה, עידן פוסט ז'ליקו אוברדוביץ' בפנרבחצ'ה יחל במשחק ביתי נגד הכוכב האדום בלגרד, אטורה מסינה ואולימפיה מילאנו יתארחו במינכן ואנאדולו אפס תניע מחדש את התהליך שלה לפסגה במשחק ביתי נגד זניט סנט פטרסבורג.

גם היורוקאפ ייפתח במועדו המקורי, 29 בספטמבר, ומכבי ראשון לציון תתארח למחרת בגרמניה אצל אולם במחזור הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully