וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ליגת האלופות: "מצב התחלואה הורע, וישראל לא הסכימה לערוב לקבוצות"

2.9.2020 / 15:06

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, הפיינל אייט הועתק מהארנה לאתונה ויתקיים בסוף החודש. שאלת כניסת הקהל תוכרע בהמשך, אבל היוונים פסימיים. הפועל ירושלים עשויה להקדים את יציאתה בשל יום הכיפורים

בווידאו: התגובות להדחה של הפועל ירושלים בחצי גמר הפיינל פור/צילום: דני מרון ,עריכה: ניר חן

היום (רביעי) היה אמור להיות יומה הגדול של הפועל ירושלים, אבל במקום להציג את הארנה כמארחת טורניר הגמר של ליגת האלופות בכדורסל, כפי שתוכנן בתחילה - הפיינל אייט עבר באופן רשמי לאתונה. על הכוונה להעתיק את האירוע מישראל ליוון, בשל שיעורי התחלואה הגבוהים בארץ, פורסם לראשונה לפני חודש בוואלה! ספורט.

הפיינל אייט ייפתח ב-30 בספטמבר ויסתיים ב-4 באוקטובר, ובסופו תוכתר אלופת המפעל לעונת 2019/20, לאחר שהמשחקים הופסקו בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה. הפועל ירושלים, שתפגוש ברבע הגמר את סן פאבלו בורגוס, תקדים את בואה ל-27 בספטמבר כדי לנחות באתונה לפני יום הכיפורים.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. ברני ארדוב
חוזר לאואקה למאני טיים. עודד קטש/ברני ארדוב

מנכ"ל ליגת האלופות, פטריק קומינוס, אישר במסיבת עיתונאים במלון הילטון באתונה, שבו יתארחו המשתתפים בעת שהותם, כי "ירושלים הייתה אופציה מובילה לאירוח, ואף ביקרנו בעיר מספר פעמים כדי להיערך לקיום הטורניר, אבל בנקודה מסוימת חלה הרעה במצב התחלואה בישראל. שוחחנו עם נציגים מהממשלה, והם לא היו יכולים לערוב לכך שלא יהיו בעיות עם כניסתן של כל הקבוצות, כך שהחלטנו לבחור ביעד אחר".

אפשרות כניסת הקהל למשחקים עומדת על הפרק, ונכון לעכשיו קיים סיכוי ש-50 אחוזים מתפוסת האואקה תתמלא באוהדים - כלומר, 9,000 צופים. עם זאת, ישנה פסימיות בנוגע לאופציה הזו והיוונים חוששים מהגעתו של הגל השני למדינתם. בימים האחרונים חלה עלייה הדרגתית במספר הנשאים: אתמול אובחנו 271, ומספר המקרים הפעילים עומד על כ-6,500. הממשלה באתונה שוקלת להטיל הגבלות על האזרחים.

שחקני הקבוצות המשתתפות יידרשו לעבור בדיקות קורונה 72 שעות לפני הטורניר, ובמהלכו ייערכו בדיקות אקראיות. כל המשתתפים ישהו בבועה, בדומה למה שנעשה כעת ב-NBA ומוקדם יותר הקיץ בגרמניה ובספרד: הם ישהו באותו מלון ויתבודדו עד סיום הטורניר.

עוד בוואלה!

הנטייה בליגת האלופות: העברת טורניר הגמר מירושלים לאתונה

לכתבה המלאה

"זאת לא הדרך האידיאלית להשלים את העונה, אבל היא הטובה ביותר מבין האלטרנטיבות שהיו לנו", הוסיף קומינוס. "זו הייתה ההחלטה הנכונה, כדי לסיים בצורה ספורטיבית ולהכתיר אלופה. אין לנו את הכוח והמשאבים שיש ל-NBA או לליגת האלופות בכדורגל, ועשינו את המיטב כדי למלא את המחויבות שלנו.

"בחרנו באתונה משתי סיבות: שיתוף הפעולה עם ממשלת יוון בנוגע להגעתן ואירוחן של כל הקבוצות והמשלחות, והניסיון הטוב שהיה לנו עם א.א.ק אתונה באואקה בפיינל פור לפני שנתיים".

זהות שתיים מהקבוצות ברבע הגמר טרם התבררה, ושתיים מסדרות שמינית הגמר לא הגיעו לסופן בעת עצירת המשחקים בחודש מרץ. נראה כי המפגשים הללו יוכרעו במשחקים בודדים באתונה, מספר ימים לפני הפיינל אייט: טנריפה תפגוש את אוסטנד, ודיז'ון תפגוש את ניז'ני נובגורוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully