וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לחולצה הצהובה עוברת דרכו: פרימוז' רוגליץ' מככב בטור דה פראנס

אייבי גילת

2.9.2020 / 13:30

הצרפתים כבר הרימו ידיים, לאגאן ברנאל לא נותרו תשובות, והסלובני שלח מסר ליריביו בנוגע לזהות הפייבוריט לחגוג בשאנז אליזה

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

הקטע החמישי של הטור דה פראנס 2020 מגאפ לפריבאס הוא קטע ביניים במגמת ירידה, אבל במונחים של מירוץ רב קטעים אין בענף הזה ימים קלים ובמיוחד בתחרות ספורטיבית כל כך מרכזית ויוקרתית. ניתוח האירועים של הקטע הרביעי שהסתיים בעליה של 7 ק"מ ל- Orcières-Merlette אתר סקי באלפים הצרפתים מעלה את השאלה הגדולה האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה? בשנת 1971 ניצח לואיס אוקצ'ה "הנשר" הספרדי את אדי "קניבל" מרקס באותו המקום ב-9 דקות ולקח את החולצה הצהובה. הוא לא סיים את הטור באותה שנה כאשר התרסק בירידה של הר mente בקטע ה-14.

מה שראינו בעליה האחרונה היה קרב אדירים בין כל הפייבוריטים לניצחון וזה מעלה כמה נקודות:

פרימוז' רוגליץ' שהגיע מחד כפייבוריט לניצחון ומאידך עם המון סימני שאלה לגבי היכולת שלו אחרי ההתרסקות בדופינה ליברה הוכיח שהוא חזר לעצמו. כשעומדת לרשותו ארמדה של ארטילריה המורכבת מרוכבים חזקים מאוד, הרכבת של קבוצת יומבו ויסטה דהרה במעלה ההר כשהיא לא מותירה לשום רוכב מטפס סיכוי לברוח ואז בתיאום מושלם התרומם רוגליץ' ולקח את הקטע בקלות. כרגע הוא נראה כמועמד ודאי לאחד המקומות הראשונים.

אגאן ברנאל, פרימוז' רוגליץ'. AP
מסוגל לתת פייט? אגאן ברנאל מול פרימוז' רוגליץ'/AP

המקטרגים יגידו שישנם עוד הרבה קילומטרים ברגליים לפדל עד שער הניצחון בפריז, יחד עם זאת תמיד מקובל שיהיה פטרון לטור דה פראנס. והניצחון של רוגליץ' בא לבסס את מעמדו, ובמלחמה הפסיכולוגית שהוא מנהל עם יריביו לומר להם בצורה הכי ברורה: "הדרך לחולצה הצהובה עוברת דרכי, וכל מי שירצה אותה יצטרך לנצח אותי". הוא נראה חזק מאוד ועם התוצאות שלו כמנצח הוואלטה אשתקד, והיכולת שלו לרכב נגד שעון הוא בהחלט מועמד ראוי לניצחון.

אגאן ברנאל סיים את הקטע הרביעי במקום השביעי והיה נראה שהוא יחזיק מעמד עם הקבוצה הקדמית. אבל ברגע שהסלובני תקף לא היו לו תשובות לתת. בגלל שיטת הבונוסים הוא איבד לרוגליץ' שניות יקרות מפז וכעת הוא נמצא במקום השישי בדרוג הכללי המצטבר 17 שניות מז'וליאן אלאפיליפ המוביל ו-10 שניות מרוגליץ'. אלוף השנה שעברה צעיר מרוגליץ' ב-7 שנים, ולטענתו אחרי שהתראיין בקו הסיום טען שהוא רוצה ממש כמו בשנה שעברה להגיע רענן לשבוע האחרון שבו ישנם עוד הרבה מאוד הרים לטפס.

מה יכריע כאן במאבק שמתחיל להתפתח כאן בין השניים האלה? האם זה הניסיון והכוח שיש לסלובני או הגיל ויכולת הטיפוס שיש לקולומביאני? כזכור נטש ברנאל את הדופינה ליברה בשל כאבי גב. לרשותו עומדת קבוצה שכרגע לפחות על גבי הנייר נמצאת בנחיתות, אבל כאמור זוהי רק תחילתה שלח הדרך ודי ביום אחד בטור כל כך ארוך כדי שהקלפים ייטרפו מחדש.

אלאפיליפ המקומי ממשיך כרגע להוביל אבל דווקא בסיום הקטע הרביעי הוא כבר לא נראה כל כך חזק והצהיר שהוא הגיע כדי להחזיק את החולצה הצהובה כמה שיותר ימים וגם לנצח בקטעים - במילים אחרות הוא בכלל איננו בונה על הפודיום. בשורה התחתונה הצרפתים זרקו את המגבת עוד בטרם נפתחה המלחמה, כך שהמלחמה האמיתית תישאר בין רוגליץ' לברנאל, ואם אני יכול להמר על סוס שחור שיצטרף למירוץ - ניירו קווינטנה הקולומביאני.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully