וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החששות, הסיכונים, המדיניות העמומה: הטיוטה למתווה החזרה של היורוליג

חודש לתחילת העונה, גובשה הדרך לקיום המשחקים: לכל קבוצה יהיה "מנהל קורונה", שחקני מכבי תל אביב יידרשו לעבור שתי בדיקות בשבוע, נשאים מאומתים יושבתו לשבועיים (אך חבריהם לא יבודדו), ויש הוראות גם לאופן הכנסת הקהל. הדיון המכריע לגבי מועד הפתיחה - בעוד כשבועיים

דני אבדיה מתאמן באטלנטה לקראת הדראפט/חשבון הטוויטר של דני אבדיה

בעוד כמעט חודש, ב-1 באוקטובר בשעה 19:30, אמורות אנאדולו אפס וזניט סנט פטרסבורג להזניק את עונת היורוליג החדשה. מאוחר יותר באותו ערב תזכה מכבי תל אביב לארח יריבה אירופה לראשונה זה כמעט שבעה חודשים, כשתפגוש את אלבה ברלין, ותשעת משחקי מחזור הפתיחה יינעלו למחרת עם הדרבי הספרדי בין באסקוניה לריאל מדריד.

אלא ש-29 ימים לפני הטיפ אוף, ובשל מגיפת הקורונה, רב הנסתר על הגלוי ואיש אינו יכול לערוב לכך שליגת הכדורסל הבכירה באירופה תתחיל בזמן. ברוח התקופה, לא מעט מכשולים ניצבים בדרך קיום המשחקים: התגברות התחלואה במדינות רבות ברחבי היבשת, דרישות הבידוד לבאים מחו"ל על ידי חלק מהממשלות, עלות טיסות שכר שיסייעו למנוע הידבקויות, השאלה כיצד לנהוג במקרה של נשא מאומת בקרב השחקנים וגם הדילמה אם ואיך להכניס אוהדים למגרשים.

אינפו למתווה החזרה של היורוליג. דני מרון
אינפו למתווה החזרה של היורוליג/דני מרון

"אנחנו דבקים בכוונתנו לפתוח את העונה בזמן, אבל עוקבים כל הזמן אחרי המצב בכל מדינה ומדינה, כך שאנחנו לא שוללים שום תרחיש", מאשר גורם ביורוליג לוואלה! ספורט. בעוד שבועיים יתקיים הדיון המכריע, כשנציגי הקבוצות ייוועדו - באופן מקוון, כמובן - עם ראשי המפעל ויקבלו את ההחלטה הסופית. השבוע קיבלו 18 המועדונים מסמך מפורט ומדוקדק ובו טיוטת הפרוטוקול לשמירה על בריאות השחקנים.

על פי המתווה שמציעה היורוליג, כל השחקנים והמאמנים יידרשו לעבור לפחות בדיקת קורונה אחת בשבוע, שלושה ימים לפני קיומו של משחק; במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה, בהן ישראל, יתקיימו שתי בדיקות שבועיות, כשהבדיקה הנוספת מתוזמנת ליום שלפני המשחק.

שאלת השאלות נוגעת, מטבע הדברים, למקרה שבו תהיה תוצאה חיובית לבדיקה בקרב אחד השחקנים. היורוליג, בדומה לליגות אחרות, דוגמת ה-NBA ומפעלי אופ"א בכדורגל, אינה מצפה שהקבוצה כולה תיכנס לבידוד במקרה של נשא אחד מאומת.

עוד בוואלה!

"מסי זורק את כל מה שהוא עשה כאן לפח, שובר את הלב שככה זה נגמר"

לכתבה המלאה
ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג. ברני ארדוב
"רוצים לפתוח בזמן, אבל לא שוללים שום תרחיש", אומרים ביורוליג. ג'ורדי ברתומאו/ברני ארדוב

שמותיהם של השחקנים (או המאמנים) שיתגלו כנשאים לא יפורסם בתקשורת, אלא אם יינתן לכך אישור מהנדבקים עצמם ומהיורוליג. לאחר תוצאה חיובית לבדיקה, הם ייבדקו שוב פעמיים - למחרת וכעבור שלושה ימים וחצי; שחקן שיידבק יושבת לפחות לשבועיים, מה שיביא מן הסתם לגילוי שמו, ויידרש להציג שתי תוצאות שליליות כדי לחזור למגרש.

כל קבוצה תמנה בשבועיים הקרובים "מנהל קורונה" קבוע, והיורוליג מותירה את שאלת הכנסת הקהל למגרש לנהלים שיונהגו בכל מדינה. במקומות שבהם זה יתאפשר, יוכלו האוהדים להגיע למגרש בשעות מוגדרות מראש, כדי למנוע התקהלויות בשערי הכניסה, וישתמשו בכרטיסים דיגיטליים כדי להימנע משימוש בנייר.

ראשי המפעל, שביטלו את העונה החולפת וסיימו אותה ללא אלופה, הקימו במהלך הפגרה צוות לגיבוש תוכנית העבודה בנושא, ועמדו בקשר שבועי עם נציגים מהקבוצות השונות. "המצב שברירי", מודה גורם באחד המועדונים החברים ביורוליג. "קשה להעריך כרגע לאן אנחנו הולכים, אבל אם הדברים יימשכו כמו בשבוע האחרון, לדעתי לא תהיה מניעה מדחייה של שבועיים לפחות בפתיחת העונה".

קורי היגינס שחקן ברצלונה. GettyImages
האחרון שקלע נקודות ביורוליג, לפני 180 ימים. קורי היגינס/GettyImages

מי שבוודאי לא תתנגד לדחייה של מספר שבועות בפתיחת המשחקים היא מכבי תל אביב. בזמן שהקבוצות האחרות החלו להתאמן באופן סדיר ורובן אף קיימו משחקי הכנה, חלק גדול מהשחקנים בצהוב בכלל לא נמצא בישראל. גם הסגל עוד לא הושלם, כשלקבוצה חסר פאוור פורוורד זר (קווינסי אייסי או שחקן אחר) ואמארה סטודמאייר עזב את ישראל, כשנכון לעכשיו נראה כי הוא לא יישאר.

"הכול משתנה ממדינה למדינה ומיום ליום", מוסיף אותו גורם. "חלק מהמדינות לא מוציאות בכלל טיסות למדינות אחרות, ויידרשו כל מיני אישורים נקודתיים כדי לקיים שגרת פעילות. זה הרבה יותר מסובך ממשחקים בליגות המקומיות. המצב דורש לא מעט התאמות, וטומן בחובו גם הוצאות גבוהות בגלל הצורך להוציא טיסות צ'רטר לכל כך הרבה משחקי חוץ בעונה".

180 ימים חלפו מאז השחיל קורי היגינס שתי זריקות עונשין, והעניק לברצלונה ניצחון ביתי דרמטי על באיירן מינכן. אלה היו הנקודות האחרונות שנקלעו במשחק יורוליג, והעתיד עדיין לוט בערפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully