וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הפעם: ז'וליאן אלאפיליפ נותן תקווה למנצח צרפתי בטור דה פראנס

אייבי גילת

31.8.2020 / 10:52

היו כאלו שהתקרבו, אבל מאז 1985 לא היה לצרפתים מנצח בטור דה פראנס. השנה הם מקווים שהרוכב בן ה-28 סוף סוף יעשה זאת

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

הצרפתים על גג העולם. אחרי כל כך הרבה דחיות ועיכובים "הסיבוב הגדול" הטור דה פראנס 2019 נפתח בסערה וכבר יש לעם הצרפתי סיבה למסיבה. אתמול (ראשון) בקטע השני שנערך מסביב לעיר הקיט ניס בריביירה הצרפתית הגיבור המקומי ז'וליאן אלאפיליפ מנצח את הקטע ולובש את החולצה הצהובה של המוביל במרוץ בדוג הכללי המצטבר. אמנם זה רק ההתחלה וישנם עוד הרבה קילומטרים ברגליים עד פריז אבל אין ספק שזו הצהרת כוונות רצינית.

"זו תמיד הרגשה מיוחדת לנצח בטור אבל זוהי שנה מיוחדת. לא ניצחתי אף מרוץ מתחילת העונה, למרות שתמיד המשכתי לעבוד קשה ברגעים הקשים. אני רוצה להקדיש את הניצחון הזה לאבי. לניצחון הזה יש משמעות רבה עבורי ואני שמח על כך", אמר אלאפיליפ על קו הסיום.

הזיכרונות של טור 2019 עדיין קיימים. אלאפיליפ ניצח בשנה שעברה את הקטע השלישי ובאופן דומה לבש את החולצה הצהובה שאותה הפסיד בקטע השישי. הוא זכה בה שוב בקטע השמיני כשסיים שלישי. הוא ניצח את הקטע ה-13 נגד שעון בעיר פו והחזיק את החולצה הצהובה עד הקטע ה-19. זה היה הטור המוצלח ביותר עבור הצרפתי שבו סיים 5 בדרוג הכללי המצטבר, ניצח שני קטעים, לבש את החולצה הצהובה במשך 14 קטעים, ועמד על הפודים בפריז כרוכב האגרסיבי ביותר.

אצל העם הצרפתי הטור דה פראנס הוא דת, סמל, ומקור לגאווה לאומית. מאז זכה ברנארד הינו ("הגירית") בטור בשנת 1985 אין לצרפתים מנצח ב"טור שלהם". הרבה מים עברו בנהר הסן מאז. במשך 35 השנים היו המון ניסיונות מצד רוכבים צרפתים לזכות בטור דה פראנס. אחד הניסיונות היותר מעניינים היה בשנת 2011, כאשר רוכב צרפתי בשם תומא ווקלר זכה בקטע התשיעי כאשר הוביל קבוצת בריחה. הוא הצליח להחזיק בחולצה הצהובה במשך 10 קטעים עד ההרים הגבוהים בפירנאים. הוא סיים את הטור במקום הרביעי וזה היה בזמנו המקום הגבוה ביותר שרוכב צרפתי הגיע אליו, כמו כריסטוף מורו בשנת 2000.

ז'וליאן אלאפיליפ, רוכב אופניים צרפתי עם החולצה הצהובה, טור דה פראנס 2020. רויטרס
התקווה המקומית. אלאפיליפ/רויטרס

בשנת 2014 הייתה לצרפתים עדנה כאשר ז'אן כריסטוף פרו (ag2r la mondiale) סיים שני וטיבו פינו (FDJ) הגיע שלישי. אחריהם, רומאן בארדה שמשתתף בטור גם השנה (ag2r la mondiale) סיים שני ב-2016 ושלישי ב-2017.

השנה בנו את הצרפתים מסלול קשה במיוחד שיתאים לרוכבים המטפסים שלהם כמו בארדה ופינו שלו יש עוד חשבון לא סגור מהטור של שנה שעברה שאותו סיים בדמעות כאשר ממש לפני הסוף נאלץ לפרוש. ז'וליאן אלאפיליפ זה בדיוק הגיבור שהצרפתים זקוקים לו כעת. הוא רוכב אגרסיבי ולוחם ולא יוותר על החולצה הצהובה ממש כמו תומס ווקלר בשעתו. האופי של הקטעים השנה בנוי לרוכבים בסגנון אגרסיבי כמו שיש לו.

את השנה הזו החל אלאפיליפ בצורה צמחונית משהו. בואו לא נשכח שיש מגפת קורונה בעולם. אבל בחודשים האחרונים יש לו רשימה מעניינת של הישגים. במירוץ פאריס ניס שנערך בחודש מרץ הוא סיים במקום הרביעי בדרוג המאיצים וההרים כלומר הוא יכול גם להאיץ וגם לטפס. במרוץ קריטריום דה דופינה שהסתיים ממש לפני הטור הגיע במקום השני בדרוג מלך ההרים. ובמרוץ החד יומי הקלאסיקה מילאן סן רמו שנערך ב-8 באוגוסט נכנע בספרינט הסיום לווט ואן הארט והגיע במקום השני המכובד.

איך שהדברים נראים לצרפתים בהחלט יש סיבה לתקוות ולמסיבה. לא ברור כלל אם הטור יגיע לפריז. בינתיים ז'וליאן אלאפיליפ לא יוותר על החולצה הצהובה בקלות. ומי יודע אולי בקרבות בין הפייבוריטים הוא ייהנה מההפקר ויהיה לנו מנצח צרפתי השנה בטור. זה בהחלט אפשרי.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully