וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר הצרפתי וההיסטוריה הישראלית: לקראת טור דה פראנס 2020

אייבי גילת

24.8.2020 / 14:00

הצרפתים קיצרו את הקטעים והעלו את דרגת הקושי כדי שיוכלו לחלום על זוכה מקומי לראשונה מאז 1985, שני הפייבוריטים מתכוננים לקרב ראש בראש, וגיא ניב יספק גאווה תוצרת כחול לבן

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

אחרי הרבה מאוד דחיות ובעיות בשל מגיפת הקורונה, המהדורה ה-107 של הטור דה פראנס תיפתח בשעה טובה ביום שבת בעיר ניס. כל מי שחשב שמדובר בעוד טיול אופניים סביב צרפת יכול לאכול את מילותיו. אין דבר כזה 'מירוץ קל' בעולם האופניים הקשוח והמקצועני. כבר שני הקטעים הראשונים סביב ניס הם הרריים וקשים. משם יוצא המירוץ צפונה לכיוון דרום האלפים. השנה מסלול הטור הולך בכיוון השעון ואחרי כמה ימים עם שלבי טיפוס מסובכים הרוכבים יירדו לעבר הרי הפירנאים המציבים בפניהם אתגר בעל דרגת קושי עליונה. משם עובר מסלול הטור דרך החוף המערבי ונכנס פנימה דרך מרכז צרפת לכיוון הרי היורה, הווסאז', והרי האלפים. הסיום הוא כרגיל בשדרות השאנז אליזה בפריז. סך הכול 3470 ק"מ המפוזרים על פני 21 קטעים.

נראה שהשנה הצרפתים המשיכו את המגמה שהייתה בשנים האחרונות לקצר את השלבים. הקטע הארוך ביותר הוא קטע 12 באורך של 218 ק"מ. אבל דרגת הקושי עלתה עם 8 קטעים הרריים, ורק קטע אחד נגד השעון, קטע מספר 20, שמסתיים גם הוא בעלייה יום לפני הסיום. הסיבה לכך ברורה. כבר 35 שנים אין לצרפתים "במירוץ שלהם" מנצח מקומי. הצרפתי האחרון שניצח את הטור דה פראנס היה ברנארד הינו בשנת 1985. רוכב המנצח את הטור דה פראנס נחשב "לרוכב המושלם". לצרפתים אין כיום רוכב שיכול לרכב נגד השעון ברמה העולמית. לכן התכנון של המסלול מבחינת הצרפתים הוא כזה שיהיו בו הרבה עליות שמתאימות לרוכבי העל שלהם.

אגאן ברנאל, פרימוז' רוגליץ'. AP
קרב ראש בראש?/AP

המועמדים הגדולים לזכייה הם אגאן ברנאל הקולומביאני והסלובני פרימוז' רוגליץ'. זה הולך להיות מאבק של ראש בראש כאשר לראשונה מזה כמה שנים שההגמוניה הבריטית נפסקת עם אי הגעתם של כריס פרום וג'ריין תומס. המועמדים הצרפתים העיקריים הם רומיין בארדט שכבר עמד על הפודיום בעבר, טיבו פינו שיש לו עניין לא סגור עם הטור כאשר נאלץ לנטוש אותו בשנה שעברה בדמעות בקטע ה-19, וג'וליאן אלפיליפ שבשנה שעברה לבש את החולצה הצהובה משך מספר קטעים. לרשימת המועמדים ניתן לצרף שמות נוספים כמו ריגוברטו אורן, ניירו קווינטנה, עמנואל בוכמן, מיקל לנדה, טאג'יי פודגאר, וריצ'י פורט.

מנקודת מבט אובייקטיבית הטור השנה הוא פתוח לגמרי. עונת המירוצים נדחתה בשל מגיפת הקורונה ונדחסה למספר חודשים מצומצם. הרוכבים בדרך כלל מגיעים לטור דה פראנס בחודש יולי בכושר שיא, ובתחרות הדופינה ליברה שהייתה בשבוע שעבר כל הפייבוריטים סבלו או מהתרסקויות (רוגליץ') או מפציעות (ברנאל סבל מכאבי גב וקווינטנה מכאבים בברך). מעניין יהיה לראות באיזה כושר יגיעו לרגע האמת. המאבק על חולצת הספרינטרים פתוח גם הוא עם שמות כמו פטר סאגאן, קלאב אוואן, ארנו דמאר (אלוף צרפת 2020), אליה ויואניסוני קולברלי. סם בנט וווט ואן הארט יעשו כפי הנראה לפטר סאגאן חיים קשים על החולצה של המאיצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גיא ניב, ישראל סייקליינג אקדמי. נועה ארנון, אתר רשמי
יעשה היסטוריה. גיא ניב/אתר רשמי, נועה ארנון

מבחינה ישראלית, חתיכת היסטוריה נרקמת לנגד עינינו המשתאות. זו הפעם הראשונה שבה קבוצה ישראלית משתתפת בטור דה פראנס, ולראשונה רוכב ישראלי - גיא ניב - ירכב ב"סיבוב הגדול". לאנשי הביטחון הישראליים והמקומיים זה כאב ראש לא קטן, וכבר התקבלו איומים על כך שמסמרים יפוזרו על המסלול כמחאה פרו פלסטינית, אבל מבחינה מקצועית כל הישג של ניב יתקבל בברכה.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully