וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואיט לא גר כאן

20.1.2003 / 14:26

מס' 1 בעולם נכנע בארבע מערכות למרוקאי אל עינאווי ולא יגיע גם השנה אפילו לרבע הגמר באוסטרליה. רודיק, נלבנדיאן ושאוטלר יהיו שם אחרי 5 מערכות כ"א. קלייסטרס וסרינה בקלות

כראוי לטורניר גרנד סלאם, אליפות אוסטרליה רק הולכת ומשתבחת ככל שמתקרבים לשלבי ההכרעה. הבוקר נחתם על הגולל על מה שהיה אמור להיות הסיפור הגדול של האליפות - מספר 1 בעולם זוכה סופסוף בתואר גרנד סלאם על אדמה ביתית. הגיע שלב שמינית הגמר, בא המרוקאי יונס אל עינאווי (מדורג 18), ובארבע מערכות, מול 13 אלף אוסטרלים נלהבים, ניצח 7:6, 6:7, 6:7, 4:6, והדביק לסיפור הזה סוף אחר. האוסטרלים, שמאז הזכיה של קן רוזוול ב-1976 מחכים לאלוף מקומי, ימשיכו לחכות שנה נוספת לפחות.

היה זה כנראה המשחק האיכותי ביותר עד כה בטורניר. משחק צמוד, שהתחיל בקצב גבוה שרק הלך והתגבר לאורך 3 וחצי שעותיו, כשהשבירה הראשונה, והאחרונה, מושגת רק במערכה הרביעית. בסיום היו אלה העוצמה והיצירתיות של אל עינאווי, שהכה 75 ווינרים במשחק ונתן ליואיט, למרות לחימה חסרת פשרות, להגיע רק ל-3 נקודות שבירה, שעשו את ההבדל. היה זה הנצחון הגדול בקריירה של בן ה-31, שביצע גם 57 טעויות לא כפויות לעומת 26 של יואיט, אבל הגיש 33 אסים לעומת 14.

ליואיט (עוד חודש בן 22) זוהי הופעה שביעית פושרת בגרנד סלאם הביתי. ההעפלה לסיבוב הרביעי השנה משווה את הישגו הטוב ביותר בטורניר מ-2000. בשנה שעברה הודח כבר בסיבוב הראשון. ובכל זאת, אם גם המשך השנה שלו יהיה רק קצת יותר טוב מאשתקד, יש לו סיבה טובה לאופטימיות.

רודיק, נלבנדיאן ושאוטלר - 5 מערכות למנצח

דרמות נוספות התרחשו היום בשמינית הגמר במלבורן. באחת מהן, שלא היתה מביישת את שיאי המלחמה הקרה, כיכבו האמריקאי אנדי רודיק (9) והרוסי מיקאיל יוז'ני (25). יוז'ני היה זה ששלט בתחילת המשחק כשניצח בשתי המערכות הראשונות 6:7 ו-3:6. רודיק לא נשבר וחזר למשחק כמו גדול כשהוא משווה בשתי המערכות אח"כ 5:7 ו-3:6. במערכה החמישית, רודיק נראה ב'זון' משלו, השיג שתי שבירות מהירות, ניצח 2:6 ועלה לרבע הגמר.

ריינר שאוטלר, הטניסאי הגרמני המדורג 31, הוא עוד שם מפתיע ברבע הגמר, לאחר שהבטיח את מקומו שם על חשבונו של מלהיב הקהל ג'יימס בלייק האמריקאי (23). שאוטר לקח די בקלילות את שתי המערכות הראשונות 3:6, 4:6, כשבלייק מרבה לבצע טעויות לא כפויות. במערכה השלישית נראה היה כאילו בלייק מצליח סופסוף להתרכז והוא 'שתה' אותה 1:6. אלא שרמת הריכוז של בלייק לא נשמרה לאורך זמן, ושאוטלר, עם ביחון גובר, הפתיע במכות העברה קטלניות מאחור, וסגר עניין עם 3:6.

דויד נלבנדיאן, שפרץ לתודעה עם העפלה סנסציונית אשתקד לגמר ווימבלדון, הוכיח שהוא הרבה יותר מהפתעה חד פעמית, כשניצח בסיומו של קרב ארוך ואיכותי את המדורג שישי בטורניר, רוז'ה פדרר השווייצרי - 4:6, 6:3, 1:6, 6:1, 3:6. נלבנדיאן קיווה וודאי לפגוש את יואיט בחצי הגמר ולגמול לו על התבוסה בגמר בווימבלדון, אך יואיט קילקל לו את התוכניות. הארגנטינאי יסלח לו.

שואנסי בשיניים, סרינה בקלות, רובין מתקפלת

מייגן שואנסי האמריקאית, המדורגת 25, גברה הלילה בקרב מרתק על הלנה בובינ,ה הרוסיה המדורגת 20. בובינה לקחה את המערכה הראשונה 5:7 אך שוגאנסי לא הראתה סימני מצוקה, השוותה בקלות כשהיא מנצחת 2:6 והמשיכה במומנטום גם במערכה שלישית בדרך לנצחון 4:6.

עוד מפגש רוסי-אמריקאי שהתפתח למיני-מלחמה כלל את רובין האמריקאית המדורגת 10 לבין הרוסיה הבכירה כיום, אנסטסיה מיסקינה המדורגת 8. רובין לקחה את המערכה הראשונה 4:6 אבל מיסקינה הצליחה להציל קצת את כבודה של אמא רוסיה ובמשחק מצויין, זכתה בשתי המערכות הבאות 4:6, 1:6, והעפילה לרבע הגמר.

למדורגת ראשונה, סרינה וויליאמס, זה כמובן בא בהרבה יותר קלות. הלני דאנילידו היווניה המשתפרת (18), עוד ניסתה לעשות משהו במערכה הראשונה אך נכנעה לחוסר היציבות שלה בסרב ולקצב של סרינה, שניצחה בסופו של דבר 4:6. במערכה השניה כבר היתה רק טניסאית אחת על המגרש וסרינה, שניצחה 1:6, נשארת בדרך לגרנד סלאם רביעי ברציפות.

עוד מטיילת שנמצאת כצפוי ברבע הגמר היא קים קלייסטרס הבלגית, המדורגת 4. מולה התמודדה זו שהדיחה את סמאשנובה-פיסטולצ'י בסיבוב הקודם, אמנדה קוצר הדרום אפריקאית (19). במערכה הראשונה עוד הצליחה קוצר להשתוות לבלגית שנמצאת בכושר שיא, אך שבירה אחת בלבד של קים הספיקה לה כדי לזכות במערכה 3:6. במערכה השניה כבר לא ניתן היה לעצור את הבלגית והיא ניצחה בקלות 1:6 לא לפני שקוצר העקשנית הצילחה להציל לא פחות מ-6 כדורי משחק של הבלגית.

תמונת רבעי הגמר

גברים:
יונאס אל עינוואי - אנדי רודיק
ריינר שאוטלר - דויד נלבנדיאן

וויין פריירה - חואן קרלוס פררו
סבסטיאן גרוז'יאן - אנדרה אגאסי

נשים:
סרינה וויליאמס - מייגן שואנסי
קים קלייסטרס - אנסטסיה מישקינה

ג'סטין הנין - וירג'יניה רואנו פסקל
דניאלה האנטוצ'ובה - ונוס וויליאמס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully