וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לפתיחת עונת הכדורסל: מספר הקבוצות בליגת העל אינו ידוע

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 14:58

באיגוד הכדורסל טוענים כי יו"ר מנהלת הליגה "הופך את ליגת העל לליגה סגורה", במנהלת משיבים כי האיגוד חזר בו מההסכם שאליו הגיעו הצדדים. הפועל חיפה תקועה בתווך בין ההאשמות, ואינה יודעת היכן תשחק ומאיימת לפנות לבית המשפט

התגובות לזכייה של מכבי תל אביב באליפות/צילום: דני מרון ,עריכת וידאו: ניר חן

בעוד חודשיים תיפתח ליגת העל בכדורסל, והאבסורד שובר שיאים: מספר הקבוצות המשתתפות טרם נקבע באופן סופי - והפועל חיפה בונה את הסגל מבלי לדעת אם היא תשחק בליגה הבכירה או שתישאר בליגה הלאומית.

בין איגוד הכדורסל למנהלת הליגה, שמצויים במחלוקת סביב העניין כבר חודשים ארוכים, התקיימו שיחות קדחתניות ולאחרונה נראה שהפתרון קרוב - אולם כעת חל פיצוץ במגעים, ושני הצדדים מחליפים האשמות ביניהם. האיגוד דורש להעלות שתי קבוצות מהלאומית, המנהלת מעוניינת באחת בלבד, ובשלב זה לא נראה פתרון באופק.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. יותם רונן
"קוראים לו לחזור בו מהודעתו לטובת הכדורסל הישראלי". שמואל פרנקל/יותם רונן

"למרות החלטה חוזרת ונשנית של הנהלת איגוד הכדורסל, על כך ששתי קבוצות יעלו מהליגה הלאומית לליגת העל, שהתקבלה על ידי כל חברי ההנהלה פה אחד, כולל אלו החברים גם בדירקטוריון מנהלת הליגה, הודיע יו"ר המנהלת שמואל פרנקל לאיגוד כי בעונה הבאה ישחקו בליגת העל 12 קבוצות בלבד (עולה אחת בלבד)", נכתב בהודעת האיגוד.

"ההחלטה הגיעה בניגוד גמור לסיכומים שהיו בין הצוותים משני הצדדים, וכל כולה באה כדי לפגוע בקבוצות הלאומית, שחלק גדול מהן מגיע מהפריפריה. ההחלטה באה להנציח מצב לפיו רק הקבוצות שנמצאת כעת בליגת העל יוכלו לשחק בתנאים מסוימים, בעוד הקבוצות שאמורות לעלות מהליגה הלאומית נדרשות לתנאים שונים.

"לפי טיעוניו של פרנקל, קבוצות בעלות מסורת ארוכת שנים, כמו הפועל גליל עליון, הפועל עפולה, אליצור קרית אתא, מכבי רמת גן ואחרות, לא יוכלו לשחק בליגת העל בשנים הקרובות, מה שהופך מעשית את הליגה לליגה סגורה. אנו קוראים לו לחזור בו מהודעתו לטובת הכדורסל הישראלי, בטח בימים אלו של משבר כלכלי וחברתי. הנהלת איגוד הכדורסל תתכנס בקרוב לדיון מיוחד בנושא ותנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה".

במנהלת הגיבו בחומרה להודעת האיגוד ומסרו: "צוות מטעם מנהלת הליגה הגיע לסיכום עם צוות של איגוד הכדורסל, וההסכם שנשלח על ידי מנכ"ל האיגוד התקבל ואושר על ידי המנהלת. לצערנו, מספר אנשים באיגוד התערבו בהסכם ואתמול נשלח אלינו נוסח חדש, שאינו תואם את הסיכום הקודם, כשלמעשה האיגוד חזר בו מרוב ההסכמות.

"מנהלת הליגה קיבלה במלואה את הצעת האיגוד לגבי עולות יורדות, כשכבר השנה היו אמורות לעלות שתי קבוצות ולרדת קבוצה אחת, אך גם הצעה זו של האיגוד, שהתקבלה על ידינו, שונתה ברגע האחרון. אנו קוראים להנהלת איגוד הכדורסל להתעשת ולחתום על ההסכם שהצדדים סיכמו עליו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאמן מכבי קרית גת אלעד חסין. לירון מולדובן
לא יודעים באיזו ליגה ישחקו. אלעד חסין/לירון מולדובן

מהפועל חיפה נמסר בתגובה להודעה: "אנחנו, כמו שאר המדינה, הופתענו לגלות הבוקר על הודעת המנהלת שכולכם קראתם לראשונה בתקשורת. את המאבקים הפוליטיים אנחנו משאירים למי שצריך לטפל בזה, אנחנו מתעסקים בכדורסל ולא רוצים ולא צריכים להיות כלואים באמצע. עבדנו קשה ובצורה ראויה להערכה כדי להיות בליגת העל, וגם הגענו לכאן בזכות. לא ניתן לרעשי רקע להפריע לנו.
אחנו לקראת סיום ההכנות לליגת העל. החתמנו 4 זרים, שלושה ישראלים בכירים ואנחנו בקשר עם הבקרה התקציבית והמנהלת מזה תקופה ארוכה. אנחנו סומכים על האיגוד ומודים להם על העמדה הנחושה והצודקת - הפועל חיפה בליגת העל. ההכנות לליגת העל נמשכות כרגיל, שם נהיה ב-17.10 במחזור הפתיחה ולפני כן בגביע ווינר. אם לא יהיה מנוס נפנה בעניין זה לבית המשפט".

יושב ראש מנהלת הליגה הלאומית, עוגן יוחננוב, הגיב: "מנהלת ליגת העל בראשות שמואל פרנקל איבדה את הבושה. לאחר החלטת איגוד הכדורסל, הגוף היחיד בעל סמכות להחליט בנושא העולות והיורדות, נראה שפרנקל וחבריו רוצים לסגור את ליגת העל ולהפוך אותה למועדון סגור ובכך להזיק לכדורסל הישראלי ולפגוע בערכי הספורט והשיוויון.

כנראה ששכרון הכח של פרנקל וחבריו גרם להם להתבלבל והם חושבים שהם יכולים לסחוט כספים שאינם מגיעים להם. הם שכחו שהמנדט לניהול הכדורסל שייך לאיגוד והגיעה העת ששמואל פרנקל ילך לעשות לביתו ואיגוד הכדורסל ייקח חזרה את המנדט לניהול ליגת העל ויחזיר אותה להיות תחת ניהול האיגוד. הליגה הלאומית תתמוך בהפועל חיפה בכל דרך ותאבק בכלל האמצעים העומדים לרשותה עד אשר יהיו 2 עולות לליגת העל לצמיתות וללא תנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully