וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקס התורן מישראל: פייר ג'קסון חתם בפנאתינייקוס

9.8.2020 / 12:49

אחרי קיץ רווי תהפוכות וקיצוצים, היוונים מצאו את הרכז החדש שלהם. האמריקני, ששיחק לפני שלוש שנים במכבי תל אביב, מקבל הזדמנות שנייה ביורוליג ומשלים את הסגל שבנה המאמן יורגוס וובוראס

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

לפנאתינייקוס יש הרגל קבוע: בכל קיץ היא מחתימה כמה וכמה זרים שהופיעו בעבר בישראל. מרקוס פוסטר, שהגיע מהפועל חולון, תפס את המשבצת הזו לקראת העונה הקרובה - והוא לא יהיה היחיד. הרכז החדש של פאו יהיה אקס מכבי תל אביב, פייר ג'קסון.

היוונים יצאו לקיץ מורכב, אחרי ההודעה של דימיטריס ינאקופולוס על עזיבתו והעמדת המועדון למכירה, בעוד שכר השחקנים הכולל קוצץ לכ-6 מיליון יורו. הסגל נבנה על בסיס השחקנים המקומיים שימשיכו (ובראשם הקפטן החדש יואניס פפאפטרו ושחקני הפנים יורגוס פפאיאניס ודינוס מיטוגלו), והחתיכה האחרונה בפאזל נותרה דווקא זו של הרכז הזר שייאלץ להיות בין אלו שינסו לחפות על אובדנו של ניק קלאתיס, שעבר לברצלונה.

פייר ג'קסון שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
פייר ג'קסון במדי מכבי תל אביב/GettyImages

פאו לא הסתירה את רצונה בניקו לפרוביטולה, ואף הגיעה איתו לסיכום, אבל הרכז הארגנטינאי לא שוחרר מריאל מדריד, והירוקים חזרו לשוק ומצאו בו את ג'קסון (28, 1.80), שיקבל הזדמנות שנייה ביורוליג. בעונת 2017/18 הוא העמיד ממוצעים של 14.5 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים ו-2.7 איבודים במדי מכבי, אבל את הפלייאוף הישראלי ראה מהספסל לאחר הגעתו של ג'רמי פארגו.

את העונה החולפת פתח ג'קסון בסין וסיים בקבוצת הפיתוח של לוס אנג'לס לייקרס בג'י ליג. בכך הושלם הסגל, והאמריקני יוביל את הקו האחורי של המאמן יורגוס וובוראס לצידם של פוסטר, נמאניה נדוביץ', הווארד סנט רוס ולפטריס בוכורידיס. הקו הקדמי יכלול, מלבד שלושת היוונים, את ארון ווייט, בן בנטיל והמתאזרח המתקמבק זאק אוגוסט.

על הנייר, ברור שהקבוצה נחלשה ואינה מתקרבת לרמה שהציגה בשנים עברו, והציפיות בהתאם: פאו, שבאופן קבוע דורגה בין המקום הרביעי לשישי ביורוליג, תשאף העונה להילחם על כרטיס לפלייאוף.

בעונה שעברה היו לפנאתינייקוס שני אקסים מישראל (טייריס רייס ודשון תומאס), וזו תהיה העונה העשירית ברציפות שבה יש לאלופת יוון לפחות זר אחד שהופיע קודם לכן בארץ. את המסורת החלו שרונאס יאסיקביצ'יוס, סטיבן סמית' ודיוויד לוגן ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully