וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבול של שודדי ים: אוקלנד - טאמפה

רחביה ברמן

20.1.2003 / 11:24

ההגנה של טאמפה ביי שיתקה את דונובן מקנאב והובילה את הבאקנירס לניצחון בפילדלפיה ולסופרבול ראשון בהיסטוריה. אוקלנד לא ממש ספרה את טנסי בדרך לנצחון ביתי ענק

זהו, יש לנו שתי מתמודדות. האחת היא הטראבלמייקרית של הליגה, עם האוהדים הכי שרוטים. השנייה היתה פעם בדיחה, והיום יש לה את ההגנה הטובה בכל עולם הפוטבול.

קבלו בבקשה את האוקלנד ריידרס, שעמדו בכל מה שהיה לסטיב מקנייר להציע וברחו עם ניצחון 24:41, בדרך לסופרבול שיהיה מן הסתם האחרון של כמה שחקנים גדולים, ביניהם ג'רי רייס, טים בראון וריץ' גאנון - ה-MVP של הליגה.

מנגד, הטאמפה ביי באקנירס לא התחשבה בהיסטוריה - שאמרה שהיא מעולם לא ניצחה משחק פלייאוף בחוץ, או בקור של שתי מעלות או פחות - וגם לא התחשבה בכך שזה היה המשחק האחרון בתולדות "וטראנס סטיידיום" של פילדלפיה. הגנת הבאקס שיתקה את דונובן מקנאב וחבריו, וההתקפה בראשות בראד ג'ונסון הניעה את הכדור בקלות פתיעה בדרך לניצחון 10:27.

הסמל של שתי הקבוצות הללו, שיתמודדו בגמר הגדול בעוד שבוע, הוא שודד ים. איזה משני הפיראטים יגנוב את גביע וינס לומבארדי בשבוע הבא? יש לנו שבוע להמר.

פילדלפיה איגלס - טאמפה ביי באקנירס 27:10

משחק הפכפך, מתוח וקשוח בגמר ה-NFC. פילדלפיה יורה ראשונה, עם החזרה של בעיטת הפתיחה ל-70 יארד וריצה של דיוס סטיילי ל-20 יארד.

אבל מאותו רגע התקשתה פילי להניע את הביצה. טאמפה צעדה מיד חזרה עם שער שדה, ולאחר מכן הוסיפה גם טאצ'דאון בעקבות תפיסה וריצה של ג'ו ג'רובישיוס ל-71 יארד, ואחריהם ריצה של מייק אלסטוט לשני יארד (אחרי חסימה של וורן סאפ, שהצטרף להתקפה במהלך זה). 7:10.

פילי הגיעה לקו עשרת היארד של טאמפה- שוב בזכות משחק הקבוצות המיוחדות, והמרחיק לי ג'ונסון שכלא את טאמפה ביי בתוך קו חמשת היארד שלה - אבל ההתקפה שוב נכשלה בהזזת הכדור בצורה עקבית ונאלצה להסתפק בשער שדה. 10:10

טאמפה ביי שוב גרמה לגבות להתרומם כשהזיזה את הפוטבול ביעילות, מקו ארבעת היארד שלה, וקינחה בטאצ'דאון של בראד ג'ונסון לקישון ג'ונסון, 10:17 טאמפה ביי.

פילדלפיה קיבלה את הכדור שוב, והצליחה להזיז את הכדור, אבל אז שמט דונובן מקנאב את הפוטבול וטאמפה ירדה להפסקה ביתרון שבע נקודות.

מחצית שנייה

תחילת המחצית השנייה. טאמפה ביי עם הכדור. אבל ההגנה של פילי נותנת הצהרת כוונות ומכריחה את הבאקס להרחיק כבר לאחד שלושה ניסיונות כושלים. ההתקפה של פילי הראתה סימני חיים לרגע, ואז גרם סימיון רייס לדונובן מקנאב לאבד את הכדור.

אבל ההגנה של פילי שוב עומדת בפרץ, ופילי שוב תוקפת, סמוך למרכז המגרש. לאורך הרבע מתברר שוב ושוב, למרבה התדהמה, שדווקא טאמפה מצטיינת יותר בהנעת הכדור - ודווקא דרך האוויר. בסופו של דבר מביאה הנעת הכדור לשער שדה נוסף, ויתרון 10:20 לטאמפה ביי.

שוב התקפה של פילי, שוב מסירה לא ממש מדויקת של מקנאב, שוב פילי מרחיקה. עוד 15 דקות למשחק האחרון ב"וטראנס סטיידיום". איזה סוף יהיה לסיפור של המקום הזה?

סוף עצוב מאד, ככל הנראה. פילי תוקפת, מקנאב בדיוק השלים דאון ראשון בתוך קו העשרה יארד של טאמפה. הזדמנות מצוינת לצמצם, עם די והותר זמן להשוות או לנצח. אז מה הוא עושה במסירה הבאה? זורק ישר לידיים של רונדה בארבר, השחקן המצטיין היום, שמחזיר את החטיפה 92 יארד לטאצ'דאון. 17 נקודות, פחות מארבע דקות. קשה מאד להאמין.

וזה אכן לא קורה. פילי מקבלים את הכדור פעמיים נוספות, ולא מצליחים לנפק אפילו שער שדה. יום חלש מאד כל שחקני ההתקפה בפילי, למעט אולי צ'אד לואיס. יום מופלא של רונדה בארבר, עוד יום מצוין לחבריו בהגנת הבאקנירס.

שודדי הים מהמזרח בסופרבול. האם יפגשו את מתחריהם ממערב (הרייידרס)?

אוקלנד ריידרס – טנסי טייטאנס 24:41

המשחק נפתח בהתקפה יעילה וחדה של אוקלנד. 69 יארד, שבעה מהלכים, מתוכם 5/5 מסירות של גאנון - אחת לג'רי רייס ל-29 ואחת לג'רי פורטר לטאצ'דאון - ואוקלנד עולה על הלוח ראשונה.

טנסי לא נבהלת. התקפה של 74 יארד בתשעה מהלכים. באחרון, מקנייר כמעט מועד אבל מתייצב ומשגר פצצה 33 יארד לדרו בנט. שוויון.

אז מה עושים הריידרס? תשעה מהלכים, 85 יארד, שוב 5/5 לגאנון, הפעם זה נגמר במסירה של 12 יארד לצ'ארלי גארנר. 7:14 לריידרס.

טאמפה לא מוותרת. ריצות אמיצות של מקנייר, ריצות עיקשות של אדי ג'ורג', ובסוף זה הספיק לשלוש נקודות. 10:14.

כדור של אוקלנד. מסירה של גאנון לטים בראון לעשרה יארד, אבk קווין קרטר ממפיל לבראון את הכדור על קו הארבעים של אוקלנד, והביצה בידיים של טנסי בעמדה נוחה. אבל ההדנה של אוקלנד עומדת בפרץ וההזדמנות הולכת לפח.

טנסי השיגה את הכדור שוב והלוחם סטיב מקנייר נאבק וחצה את הקו בריצה של תשעה יארד - 14:17 לטנסי. זו היתה הפעם האחרונה שהחבר'ה מעיר המוזיקה חייכו.

איבוד כדור של רוברט הולקומב, התקפה לאחר מכן, נותן את הכדור לריידרס על ה-16 של טנסי. מסירה לג'רי רייס מציבה אותם על קו האחד, ועוד אחת לטייט אנד הרוקי דאג ג'ולי מעלה את אוקלנד ל-17:21.

עוד איבוד כדור, ממש על סף ההפסקה, והריידרס משחילים שער שדה כדי להגדיל את היתרון ל-17:24.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה

מחצית שנייה

במחצית השנייה הכל היה ריידרס. שער שדה של יאניקובסקי העלה אותה ל-17:27. טנסי אמנם צמצמה עד לשלוש נקודות הפרש עם תום הרבע השלישי, מריצה של 13 יארד לטאצ'דאון של מי אם לא סטיב מקנייר, אבל זה כל מה שיכול הלוחם הגדול לתת. ריץ' גאנון המעולה (29/41, 286 יארד, 3 ט"ד במסירה ועוד 41 יארד וט"ד בריצה) רץ לשני יארד כדי להחזיר את ההפרש לעשר נקודות.

לקראת סיום המשחק חתם זאק קרוקט, בריצה של שבעה יארד, עוד התקפה מתואמת של הריידרס וקבע את התוצאה הסופית.

אוקלנד ביצעה 14 עבירות שעלו לה ב-127 יארד, אבל הדהימה כשביצעה מהלך ריצה אחד בלבד בשלושת הרבעים הראשונים וניצחה אך ורק בזכות זרועו של גאנון המעולה. הזקנים של הריידרס עולים לסופרבול רביעי בתולדות המועדון. האם יסיים ג'רי רייס את הקריירה עם עוד טבעת? תשובה בעוד שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully