וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנין עם צליעה, גדולה, לרבע הגמר

ליאור וייץ

19.1.2003 / 14:11

עם התכווצות בירך, בסופן של שלוש מערכות ארוכות, ניצחה הנין את דבנפורט. גרוז'אן חזר מפיגור שתי מערכות מול מנטייה. גם ונוס, אגאסי, פררו ופריירה ברבע

ז'אסטין הנין-הרדן, הבלגית המדורגת 5, העפילה הבוקר לרבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, בסיומה של הצגת טניס ומאבק ספורטיבי גדולה מול האמריקאית לינדזי דאבנפורט (9). כבר על הנייר היה ברור שעומד להיות כאן קרב צמוד ביותר, אבל את הדרמה הגדולה בסיום אף אחד לא היה יכול לחזות מראש.

את המערכה הראשונה, שהיתה צמודה לכל אורכה כולל שבירות הדדתיות של השתיים, לקחה הנין בתוצאה 5:7. במערכה השניה הצליחו השתיים לשמור על מכות ההגשה שלהן, עד שבמצב של 5:5, היתה זו דאבנפורט שהשיגה את השבירה הרצויה כדי לנצח במערכה 5:7 ולהשוות את התוצאה.

כל זה היה רק חימום למערכה המכרעת. דאבנפורט פתחה מצויין, הצליחה לשבור את הנין פעמיים ועלתה ליתרון מבטיח 1:4. הנין העקשנית לא ויתרה, חזרה למשחק עם שבירה משלה, ובמצב של 4:5 לדאבנפורט עם מכות ההגשה של האמריקאית, שברה שוב כדי להשוות ל-5:5. בנקודה זו נראה היה שהנין סובלת פיזית ובהפסקה בין המשחקונים היא ביקשה לקרוא לרופאה כדי לטפל בצד הירך. הרופאה נתנה לה טיפול מהיר והבלגית חזרה לשחק.

כזכור, במערכה השלישית אין שובר שיוויון ובארבעת המשחקונים הבאים שתי הטניסאיות שמרו על מכות ההגשה שלהן. ואז, במצב של 7:7 במשחקונים, כשההיא ב-15:0 וסרב שני, נשכבה הנין על הקרקע, כשהיא מתפתלת מכאבים שנגרמו לה בשל התכוונת בירך העייפה. הרופאה רצה אליה מייד וגם דאבנפורט, כמו ספורטאית אמיתית, ניגשה אל תוך חלק המגרש של יריבתה כדי לראות מה מצבה.

על הפנים של הנין נראה כי היא לא מסוגלת להמשיך. גודל המאמץ, נראה היה, שבר את גופה הדקיק של בת ה-20. אבל הנין, צולעת וסובלת בעליל, החליטה שהיא ממשיכה לשחק. כשהיא מדדה בקושי על רגל אחת, ניגשה הנין להגיש, חזרה מנקודת שבירה והצליחה איכשהו לקחת את המשחקון ליתרון 7:8.

ואז, כשלא ברור מאיפה היא שואבת את הכוחות וכשלאורך כל המשחקון היא מחזיקה את הירך, צברה הנין נקודה אחר נקודה על מכות ההגשה של דאבנפורט ומצאה את עצמה, בקושי עומדת על הרגליים, עם שתי נקודות משחק. את הראשונה דאבנפורט הצליחה להציל, אבל בנקודה השניה, מול מכת החזרה גדולה של הבלגית, דאבנפורט כבר היתה חסרת אונים והנין חגגה נצחון גדול במערכה (7:9) ובמשחק כולו. אם לוקחים בחשבון שהיה זה נצחונה הראשון אי פעם של הנין על דאנבפורט, בשישה מפגשים, אפשר להבין את גודל ההישג, שזכה להערכת הקהל הנרגש.

ונוס, הנטוצ'ובה ופאסקואל ללא קושי

ברבע הגמר תפגוש הנין את וירג'יניה ראונו פאסקואל הספרדיה, שגברה ללא קושי דניסה צ'לדקובה הצ'כית 3:6, 3:6.

ונוס וויליאמס, המדורגת שניה בטורניר אחרי אחותה, גברה גם היא בקלות על חביבת הקהל, ניקול פראט האוסטרלית, 3:6, 2:6. פראט, שגברה במפתיע על פאולה סוארז בסיבוב הקודם, לא יכלה הפעם לאמריקאית.

דניאלה הנטוצ'ובה הסלובקית, המדורגת 7, מי שמושכת הרבה תשומת לב, ולא רק בגלל הטניס אלא גם בגלל גופה החטוב, גברה על פטי שניידר השוויצרית (12) בטורניר 5:7, 3:6.

פררו ואגאסי ללא הפסקה, גרוז'אן למרות הפתיחה

חואן קרלוס פררו, המדורג 4, שהתקשה בסיבוב הקודם מול סאנטורו הצרפתי, טייל בשמינית הגמר מול מריו אניצ'יץ' הקרואטי והוא נראה מצויין לקראת רבע הגמר. בן ה-18 גבה הקומה לא מצא מענה לעוצמה ולדיוק של פררו מהקו האחורי והספרדי ניצח בקלות - 0:6, 3:6, 2:6.

המדורג 2, אנדרה אגאסי, עלה לשחק מול אחת ההפתעות הגדולות של הטורניר, גיז'רמו קוריה הארגנטיני בן ה-19. אגאסי ניצח את המערכה הראשונה בקלות 1:6 ובמערכה השניה, במצב של 1:2 במשחקונים לאגאסי, הודיע קוריה כי אינו יכול להמשיך במשחק. הארגנטיני לא הצליח לנוע בחופשיות בשל יבלת מציקה בכף רגלו, וכנראה גם לאור הייאוש מחוסר האונים שלו מול אגאסי, החליט לפרוש.

שם צפוי פחות ברבע הגמר הוא הדרום אפריקאי ווין פריירה, שניצח בשמינית את סרגיס סרג'יאן הארמני 3:6, 4:6, 6:3, 3:6. פריירה בן ה-32, אחד השחקנים הוותיקים בסבב (39 בעולם), יפגוש בסיבוב הבא את פררו. גם בשנה שעברה הגיע פריירה עד לרבע הגמר באוסטרליה, שכנראה מאירה לו פנים.

מפגש צרפתי-ספרדי הוא כמעט תמיד מסקרן ומותח בכל ענף, גם בטניס. הבוקר נפגשו סבסטיאן גרוז'יאן הטניסאי הצרפתי הבכיר ביותר (12) ופליקס מנטייה הספרדי המפתיע שהדיח בסיבובים הקודמים את קוסטה וגאמביל. מנטייה פתח מצויין וניצח חלק ב-2 המערכות הראשונות 3:6, 2:6. רק אז נזכר גרוז'יאן להיכנס למשחק ולקח בצורה מוחצת לחלוטין את 3 המערכות הבאות בתוצאה זהה 3:6, 3:6, 3:6. בסיבוב הבא ממתין לגרוז'יאן אנדרה אגאסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully