וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת סוכם עם האוצר? המסמך שהשחקנים והקבוצות לא ראו

24.7.2020 / 6:34

לשחקנים ולארגון השחקנים נאמר לאחר הפגישה עם האוצר, כי התנאי לסיוע לקבוצות הוא קיצוץ מינימלי של 30 אחוז, בעוד במסמך הסיכום הראשוני כתוב במפורש "הפחתת שכר בהיקף של 20 אחוז לפחות". מה עומד מאחורי הנוסחים השונים ומדוע יש כבר מי שמבקש לעבוד על מסמך חדש?

בווידאו: הכרזת שר האוצר על הענקת רשת ביטחון לספורט הישראלי/מנהלת הליגה

ב-14 ביולי, לפני עשרה ימים, יצאה ההודעה הרשמית על רשת ביטחון לכדורגל ולכדורסל בישראל בסך 110 מיליון שקל - 75 מיליון לכדורגל ו-35 מיליון לכדורסל. יום למחרת, ב-15 ליולי, שלח האוצר מכתב בו סיכם את הפגישה, את חלוקת הכספים ואת דרישותיו. עד כה, אף לא אחת מקבוצות ליגת העל או ארגון השחקנים, שמבקש את המכתב, לא ראו אותו. יתרה מכך, בארגון השחקנים אף ישבו עם קבוצות על מתווה קיצוץ, על בסיס העובדה שנאמר להם, לטענתם, שבמסמך של האוצר נדרש קיצוץ של 30% לפחות.

מה באמת קורה מאחורי הקלעים? תוהו ובוהו. האמת היא שהמסמך קיים מזמן, מה-15 ביולי, ובסעיף הנוגע לשכר נכתב בבירור כי "הקבוצות יבצעו הפחתת שכר בהיקף של 20% לפחות, זאת בהתאם לעקרונות שהוסכמו בדיון". בהבהרה שנשלחה מטעם האוצר ביום שני האחרון נכתב 'לפחות 20-30 אחוז', ומעבר לכך, לא צוינו מספרים נוספים או הבהרות. אז למה אף אחד לא ראה עד היום את המסמך הזה? כי מסתבר שהמכתב לא היה לרוחן של חלק מהדמויות, שביקשו מהאוצר מסמך חדש ומפורט יותר.

שר האוצר ישראל כץ, יור מנהלת הליגה כדורגל כדורסל שמואל פרנקל, ארז כלפון, משה חוגג, שר הספורט חילי טרופר, שמעון מזרחי. מנהלת הליגה, אתר רשמי
מדוע בעל פה הובן כי מדובר ב-30 אחוז ובמכתב כתוב 20?/אתר רשמי, מנהלת הליגה

במספר קבוצות כבר ישבו עם השחקנים ועם ארגון השחקנים והבהירו להם כי האוצר דורש 30% קיצוץ. בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג סיכם בחמישי האחרון עם ארגון השחקנים על מתווה לפיו יקצץ לשחקניו הבכירים 40%, על מנת לא לפגוע באילו המרוויחים שכר נמוך. בארגון השחקנים הבהירו כי כל הפגישה נעשתה בתנאי שבהמשך יוצג להם מסמך המבהיר כי נדרש לפחות 30% קיצוץ, כאשר מעבר לכך היו להם דרישות נוספות, לפיהן לא יהיו שחקנים מנודים או כאלה שיתבקשו לחפש קבוצה לאחר הסכמה לקיצוץ. כמו כן, השחקנים יקבלו חלק משכרם בחזרה אם הקבוצה תצליח באירופה.

מה יהיה עכשיו? כרגע נאמר לקבוצות ולשחקנים להמתין לתחילת השבוע הבא למכתב המפורט יותר. לא ברור עדיין אילו פרטים יהיו בו, אבל מה שכן ברור, שכל מספר גדול מ-20 אחוז כסכום מינימום של קיצוץ, יבהיר כי מדובר בהרבה מעבר להחלטות האוצר, בכניעה ללחצים ודרישות שקשורים יותר לרצונות הפיננסיים של המועדונים. אגב את המסמך שנשלח ב-15 ביולי ניתן לראות כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully