וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדרבי האחרון שלי איתכם? דני אבדיה ותומר גינת נפרדים מהקרב על תל אביב

21.7.2020 / 14:00

"דרבי הוא כמו יום חג. הכל מיוחד ומרגש, מאימון הקליעות, דרך השנ"צ ועד הטירוף מסביב". הסיפורים מאחורי מספרי הגופיות, המשחקים שבהם התעלו ואיך ייראה הדרבי הבא של כל אחד: הישראלים הבכירים של מכבי ת"א והפועל ת"א נפגשים, אולי בפעם האחרונה

לוקה דונצ'יץ' ודאלאס מאבריקס מתאמנים באורלנדו לקראת חזרת ה-NBA/אתר רשמי

בסרטון: הדרבי הבא של אבדיה? דונצ'יץ' ודאלאס מתכוננים ל-NBA

"משחקי דרבי מרגישים כמו יום חג", מספר תומר גינת. "הכל מיוחד ומרגש: מהרגע שקמים בבוקר, דרך אימון הקליעות ושנת הצהריים, ועד הטירוף שיש סביב המשחק הזה והחשיבות שלו. זה משהו שיחסר לי בטירוף. הכי אתגעגע להגעה למתחם הדרייב אין, לראות את האנשים, להיכנס לחדר ההלבשה. זה באמת מרגיש לי כאילו אני עוזב בית, וזה לא קל".

הערב (שלישי, 21:00) תארח הפועל תל אביב את מכבי תל אביב למשחק השני בסדרת הפלייאוף ביניהן. בהסתמך על המותחן שהתרחש לפני שלושה ימים ביד אליהו, אין לדעת איך המפגש יסתיים - אבל דבר אחד צריך להילקח בחשבון: אם הצהובים שוב ינצחו, זה יהיה הדרבי האחרון של שני הישראלים הבולטים בשתי הקבוצות, דני אבדיה בצהוב ותומר גינת באדום; האחד עתיד להיבחר בקיץ הקרוב (בעצם, בסתיו) בדראפט ה-NBA, והשני - שבכל מקרה ייפרד הלילה מאולמו הביתי בארבע השנים האחרונות - חתום לעונה הבאה בלוולואה מטרופוליטנס.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול שחקן הפועל תל אביב תומר גינת. ברני ארדוב
האחד בחר בגופייה בגלל אמו, והאחר החליף אותה בגלל לימונד. דני אבדיה ותומר גינת/ברני ארדוב

תורת המספרים

אבדיה בחר בגופייה מספר 8 בהמלצת אמו, שרון, שהסבירה לו כי הסיפרה הזו מסמלת אינסופיות ואת השלמות בתוך הטבע. מעבר לכך, היא עצמה נולדה בחודש אוגוסט.

"חולצת הכדורסל הראשונה שלי הייתה מספר 14, כבר מכיתה א', וכמעט תמיד לבשתי אותה", מספר גינת. אלא שעם הגעתו להפועל תל אביב, בקיץ 2016, גילה שהגופייה תפוסה על ידי הקפטן רביב לימונד, אז הוא הפך את הספרות ל-41 - והשתקע. "התחברתי למספר הזה, ואשאר איתו גם בלוולואה".

הדרבי הראשון שלי

בעונתו הראשונה בעיר הגדולה, נכנס גינת לשש דקות וקלע נקודה בהפסד הביתי של הפועל תל אביב 94:83 למכבי של רמי הדר.

שנה וחצי מאוחר יותר, בפיינל פור 2018, אבדיה (אז בן 17) נכנס ל-79 השניות האחרונות, בלב ליבו של הגארבג' טיים. הוא הספיק למסור אסיסט ליובל זוסמן ולבצע עבירה על לימונד בדרך לניצחון 74:98.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול שחקן הפועל תל אביב אלישי כדיר. ברני ארדוב
הקפיץ את הממוצע שלו בדרבי מ-1.3 ל-10.6 נקודות העונה. אבדיה בדרייב אין/ברני ארדוב

הדרבי הכי טוב שלי

מאז החזרה מפגרת הקורונה, עמד אבדיה על 17.2 נקודות למשחק; עד לדקה האחרונה בדרבי הראשון של הפלייאוף, במוצאי שבת הוא קלע שבע בלבד, אבל אז ירה את השלשה שהפכה בדיעבד לשלשת הניצחון - בערב לא פשוט עבור מכבי תל אביב (66:67). לצד חולשת חבריו, בלט עם שמונה ריבאונדים, שלושה אסיסטים ושלוש חסימות.

השיא של גינת נגד הצהובים היה בסיום הסיבוב השני ב-2018. לראשונה זה 14 שנים, הצליחה הפועל תל אביב לחבר שני ניצחונות בדרבי באותה עונה. הוא הצטיין עם 19 נקודות ושישה ריבאונדים ב-80:85 בדרייב אין, שסלל בדיעבד את דרכם של האדומים לפיינל פור.

ההיסטוריה שלי

גינת ישתתף הערב בדרבי ה-20 שלו, ועומד בינתיים על שלושה ניצחונות לעומת 16 הפסדים. הוא קלע 12.1 נקודות (זהה לממוצע הקריירה שלו בליגת העל), וב-15 משחקים לא ירד מדאבל פיגרס.

אבדיה השתתף ב-11 דרבים בבוגרים, וניצח בעשרה. הממוצע שלו, 3.9 נקודות, מעט מרמה: עד לעונה שעברה עמד על 1.3 נקודות בממוצע, אבל העונה קפץ ל-10.6.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול שחקן הפועל תל אביב תומר גינת. ברני ארדוב
מכבי? תתרגל ליריבה המושבעת החדשה שלך, נאנטר. גינת מול אבדיה, השבוע/ברני ארדוב

הדרבי הבא שלי

על אף עזיבת העיר תל אביב, לגינת צפויים לא מעט מפגשים פיקנטיים גם בתחנתו החדשה. היריבה המושבעת של לוולואה היא נאנטר השכנה, ויהיו לו גם דרבים פרטיים: בשלב הבתים של היורוקאפ הוא יפגוש את מכבי ראשון לציון וגם את גל מקל ואוניקאחה מלאגה, ובליגה הצרפתית ישחק נגד השגרירים הישראלים הנוספים - איתי שגב מגראבלין ורפי מנקו משאלון.

העולם שאליו ייצא אבדיה הוא עולם שבו אין משמעות ממשית ליריבויות עירוניות או אזוריות, אלא אם אתה משחק בלוס אנג'לס (ואולי קצת בניו יורק). תופעה אחת מעניינת תצפה לו, על פי עדותם של מקל ועומרי כספי: בכל משחק חוץ שאליו יגיע, יהיה לפחות דגל ישראל אחד ביציע, שייתלה על ידי אחד היהודים מהקהילות המקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully