וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל הספורטיבי של אלבה ברלין: "תמיר בלאט מתאים לפרופיל שאנחנו מחפשים"

16.7.2020 / 15:26

הימאר אוחדה פרס מאשר כי אלופת גרמניה "עוקבת כבר זמן רב" אחרי הרכז הישראלי, לא שולל את האפשרות שיושאל ומסביר מדוע אינה ממהרת להכריז על צירופו: "נקבל החלטה רק אחרי שיסיים את העונה בירושלים". וגם: "אני אופטימי מאוד לגבי הישארותו של אאיטו"

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

בסרטון: עודד קטש וכוכבי פנאתינייקוס בפגישת מחזור

תמיר בלאט יעלה הערב (חמישי, 21:15) עם הפועל ירושלים לפתיחת הפלייאוף נגד עירוני נס ציונה, כשהוא עצמו אינו יודע אם זו תהיה הסדרה האחרונה שלו במדיה: האם יעבור בתום העונה לאלבה ברלין? האם יושאל ממנה בחזרה לקבוצתו הנוכחית? ואולי יעבור לתחנה אחרת? אלופת גרמניה לא ממהרת להכריז באופן רשמי על צירופו, אף שמצידו של הרכז התקבלו מסרים כי העסקה סגורה לשלוש השנים הבאות, אך אנשיה לא חוסכים ממנו מחמאות.

"אנחנו עוקבים אחרי בלאט כבר זמן רב, הוא מתאים לפרופיל שלנו ואנחנו אוהבים שחקנים מסוגו", אומר המנהל הספורטיבי של אלבה, הימאר אוחדה פרס, בריאיון לוואלה! ספורט. "אנחנו מתעניינים בו ונמצאים בעיצומו של תהליך, ושוקלים אם הוא השחקן שמתאים לנו. נקבל החלטות סופיות רק לאחר שהוא יסיים את העונה בישראל, ולאחר שנדע טוב יותר מה מצב הסגל שלנו".

הימאר אוחדה פרס, המנהל הספורטיבי של אלבה ברלין. טוויטר, אתר רשמי
"הבחנתי בבלאט במסגרת נבחרת ישראל, ומאז אנחנו צופים בו לא מעט". הימאר אוחדה פרס/אתר רשמי, טוויטר

- מה צריך לקרות כדי שבלאט יהיה שחקן אלבה בעונה הקרובה?

"פיתחנו פרופיל לשחקנים שאנחנו רוצים. איבדנו הקיץ ארבעה שחקנים שהופיעו אצלנו בהצלחה, והכפילו את שכרם במועדונים אחרים. אם תמיר ימשיך להתפתח ולעבוד קשה, יש לו אפסייד. הוא מסוג השחקנים שמוכנים ואוהבים ללמוד, והוא רוצה להתפתח. הבחנתי בו במסגרת נבחרת ישראל, ומאז אנחנו צופים בו לא מעט, כי רצינו לראות שהוא מסוגל לתרגם את האיכויות שלו גם למסגרת של קבוצה. אנחנו רואים את ההתפתחות שלו לאורך זמן, וזה ניכר גם עכשיו, בטורניר סיום העונה של הליגה הישראלית. אבל עד שזה לא סגור, זה לא סגור".

- אחד השחקנים שמתאימים לפרופיל הזה הוא מרטין הרמנסון האיסלנדי - שהגיע אליכם כשהוא אלמוני יחסית בגילו של בלאט, ועזב הקיץ לוולנסיה אחרי עונה מצוינת ביורוליג, עם 10.9 נקודות ו-4.8 אסיסטים למשחק ביורוליג.

"כן, זה סיפור דומה, וזה חלק מהשיטה שלנו. אני זוכר שהמליצו לי לעקוב אחרי הרמנסון, כשהוא עוד לא היה מוכר. קשה יותר לפתח רכזים צעירים, כי הדרישות שלנו מהם גבוהות מאוד. לא מספיק לנו שהם יידעו לקלוע ולמסור, אנחנו ממש רוצים שיידעו להבין את המשחק, ושינהיגו את הקבוצה. זה לא קל בגיל צעיר, אבל יש לנו גם יתרון, כי תמיד יש לנו רכז נוסף על המגרש בעמדת הפאוור פורוורד, וזהו לוק סיקמה. הוא עזר מאוד העונה להרמנסון וליונאס מאטיסק, והנוכחות שלו משמעותית מאוד".

- אם וכאשר תחתימו את בלאט, אופציית ההשאלה עומדת על הפרק?

"זה משהו שאנחנו נוהגים לעשות מדי פעם, אבל קשה להעריך מראש, כי זה תלוי בסיטואציה. לדוגמה, לפני שלוש שנים החתמנו את סטפן פנו. הוא היה אז בן 20, והמחשבה הראשונית הייתה להשאיל אותו כדי שיצבור ניסיון ויגיע אלינו בשל יותר. חשבנו להביא שחקן בוגר יותר, ואז הדברים השתנו והחלטנו להמר עליו ולתת לו מיד את ההזדמנות. אנחנו מאמינים ששחקנים זקוקים לסיטואציה טובה ונכונה, ואנחנו רוצים לעזור להם להצליח. אין טעם להביא שחקן מבלי לתת לו את התנאים".

תמיר בלאט הפועל ירושלים. דני מרון
"אין טעם להביא שחקן מבלי לתת לו את התנאים להצליח". תמיר בלאט/דני מרון

- עד כמה עתידו של בלאט תלוי בשאלה אם אאיטו גרסיה רנסס ימשיך לאמן את הקבוצה?

"אין קשר בין הדברים. לפני כשבועיים, כשהסתיימה העונה, אאיטו ביקש מאיתנו לקחת פסק זמן, לנוח בביתו ולקבל החלטות. כל עוד הוא ירצה לאמן את אלבה, הוא יישאר. הוא אמר לי שאם הוא ימשיך לאמן, זה יהיה רק אצלנו ולא בשום קבוצה אחרת. אני אופטימי לגבי האפשרות שזה יקרה גם בעונה הבאה. אבל השאלה לגבי שחקן כזה או אחר אינה קשורה בו, כי אנחנו עובדים לפי שיטה מסוימת שהיא דרכו של המועדון".

אלבה עברה עונה מוצלחת במיוחד. אף שדורגה בתחתית היורוליג (מקום 16, מאזן 19:9), היא זכתה בדאבל ראשון זה 17 שנים בגרמניה והוכתרה לאלופה בפעם הראשונה מאז 2008. זה לא מובן מאליו עבור האנשים במועדון; בשנתיים החולפות הפסידה הקבוצה בחמישה גמרים (ביורוקאפ, פעמיים בפלייאוף ופעמיים בגביע), וזה רק הפך את הזכיות למתוקות עוד יותר.

"זו הייתה עונה מהנה מאוד", אומר אוחדה הספרדי. "אני חושב שהרגע המרגש ביותר היה בגביע דווקא, כי זה התואר הראשון וזכינו לחגוג בו עם האוהדים שלנו. הזכייה באליפות גרמניה היא אולי יוקרתית יותר, אבל הקהל לא היה איתנו. ההתנסות הראשונה ביורוליג הייתה חיובית מבחינתנו. למעט המשחקים בתל אביב ונגד חימקי וז'לגיריס קובנה, היינו תמיד תחרותיים, והגענו ליותר הארכות מכל קבוצה אחרת במפעל".

אאיטו מאמן אלבה ברלין. GettyImages
"הוא גאון כדורסל, מורה, שמקרין ביטחון ושקט דרך הניסיון שלו". אאיטו חוגג אליפות/GettyImages

- מה מייחד את אאיטו ממאמנים אחרים שעבדת לצידם?

"הוא גאון כדורסל, והגישה שלו שונה משל כל מאמן אחר. הוא מורה. הוא מלמד את השחקנים איך לשחק, הוא רואה את המשחק בצורה אחרת ומקרין המון שקט וביטחון דרך הניסיון שלו. הוא מתאים את עצמו למצבים משתנים, ותמיד נאמן לדרכו.

"אספר לך סיפור שממחיש בעיניי את הגדולה שלו: אירחנו את באיירן מינכן ביורוליג, והיינו קרובים מאוד לניצחון. בעשר השניות האחרונות הצליח מאודו לו לקלוע שתי שלשות, כשמאטיסק בן ה-20 שמר עליו, ולבסוף הפסדנו בהארכה. אבל אאיטו לא ירד על יונאס, ולא סיפסל אותו. הוא המשיך לתת לו אשראי, גם אם שילם על כך בהפסד באותו משחק ספציפי. זו הדרך שאנחנו רוצים להתוות במועדון, ונעשה את זה גם אם ניאלץ להביא מאמן אחר. הוא בוודאי לא רצה להפסיד, אבל היה מוכן להסתכן כדי לגדל ולהצמיח שחקן".

- איך אתם נערכים לעונה הבאה, תחת עננת חוסר הוודאות שיצרה מגיפת הקורונה?

"לכל קבוצה, לכל שחקן ולכל אוהד יש שאיפה אחת: רק שנוכל לשחק. קשה לצפות מה יקרה, ואני חושב שההחלטה שהתקבלה בליגה הגרמנית, כמו בליגה הישראלית, הייתה נכונה וחשובה. זה שומר על ההרגשה שאנחנו ממשיכים בשגרת חיינו, על אף כל הקשיים, כדי להראות שאנחנו לא רק מקווים שהמצב ישתפר, אלא גם פועלים לשפר אותו, ומנסים למזער סיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully