וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי חייב את ההתאחדות למסור מידע כספי על הפועל ומכבי פתח תקוה

13.7.2020 / 8:38

השופטת אגמון גונן הורתה על חשיפת הנתונים בעקבות עתירה שהוגשה על ידי רשת שוקן שמחזיקה במקומון "מלאבס": "ללא פרסום מידע זה, נמנעת מהציבור יכולת הפיקוח"

בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב היום (שני) את ההתאחדות לכדורגל למסור פרטים על מלווים, תורמים ומעמידי בטוחות לקבוצות הפועל ומכבי פתח תקוה. זאת בעקבות עתירה שהגישה רשת שוקן, שמסקרת את הקבוצות הללו דרך המקומון "מלאבס".

אבי לוזון האיש החזק של מכבי פתח תקוה. דני מרון
יצטרך לספק את המידע להתאחדות. אבי לוזון/דני מרון

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין דור ליאונד, דרשה רשת שוקן לחשוף מידע על כספים בהיקפים של יותר מ-100,000 שקל שהועברו לחמש קבוצות כדורגל (הפועל פתח תקוה, מכבי פתח תקוה, הפועל רעננה, הפועל כפר סבא ומכבי הרצליה) על ידי גופים שאינם בנקאיים, בדרך של תרומה והלוואה, או העמדת בטוחה בתקופה שבין העונות 2014/15 ועד 08.10.2017.

השופטת אגמון גונן הורתה על חשיפת הנתונים משתי הקבוצות ממלאבס שהתנגדו לדרישה בטענה כי מדובר במידע חסוי, זאת בניגוד לקבוצות מהשרון שהסכימו למסירת המידע למקומון "צומת השרון" שגם שייך לרשת שוקן.

בפסק הדין היא נימקה: "ללא פרסום המידע המבוקש בעתירה זו, נמנעת מהציבור יכולת הפיקוח על התקשרויות של קבוצות הכדורגל בהסכמי הלוואה או הסכמים להעמדת בטוחות, וממילא נמנעת מהציבור האפשרות להבעת עמדה בנושא זה. גישה למידע, ורק היא, תאפשר לציבור להפריך או לאשש, תחושות או חששות בקשר להתנהלות הרשות לבקרת תקציבים, ולבחון האם אשרה תקציבים כראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully