וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל אשקלון דורשת להקפיא את הירידות בליגה הלאומית

11.7.2020 / 17:48

היורדת הראשונה פנתה למנהלת ולהתאחדות, בעקבות הכוונה לקיים משחק מכריע בין בני לוד לעפולה והאופציה שהיורדת הנוספת תיקבע בהגרלה: "החלטה המבזה את היושר הספורטיבי של הכדורגל"

עירוני קרית שמונה נשארת בליגת העל/צילום: שלמה וייס עריכת וידאו: שאול אדם

בווידאו: עירוני קרית שמונה חוגגת הישארות בליגת העל

הפועל אשקלון, באמצעות המפרק עו"ד ליאור דגן, פנתה למנהלת הליגות ולהתאחדות לכדורגל בדרישה להורות על הקפאת הירידות בליגה הלאומית. פנייתה של אשקלון, שסיימה במקום האחרון וכבר ירדה לליגה א', הגיעה בעקבות כוונת המנהלת לקיים משחק מכריע בין בני לוד להפועל עפולה על הזכות להימנע מירידה אוטומטית ולהיפגש עם הפועל מרמורק במשחקי המבחן, והפרסומים לפיהם אם יהיו חולים נוספים תתבצע הגרלה שתקבע את זהות היורדת.

כזכור, בני לוד לא השלימה את העונה בליגה הלאומית בגלל כניסתה לבידוד, ולאחר שהתברר כי גם השחקן מוחמד אלעג'ו נדבק בקורונה (אחרי משחק ההשלמה מול אשקלון שהסתיים ב-1:1) אז היא לא יכולה לקיים את המשחקים מול הפועל אום אל פאחם והפועל פתח תקוה. עפולה, שגם לה שחקן שנדבק, מקדימה אותה בשלוש נקודות ומחזיקה כרגע במקום ה-14 שמוליך למבחנים.

עו"ד ליאור דגן מפרק הפועל פתח תקוה עם עמית פינס. קובי אליהו
המפרק עו"ד ליאור דגן/קובי אליהו

במכתב טוען דגן: "לא זו בלבד שמדובר בהחלטה המפסיקה את הליגה לפני סיומה החוקי, אלא שינוי של לוח המשחקים באופן בו בני לוד לא תשחק נגד הקבוצות שנותר לה לשחק נגדן על פי חוקי הליגה, אלא נגד הפועל עפולה. עוד הוחלט כי במקרה שלא ניתן יהיה לקיים את המשחק המכריע, זהות היורדת הנוספת תיעשה בדרך 'מקורית' ו'ספורטיבית' של הטלת מטבע. אנו סבורים כי מדובר בהחלטה שרירותית, בלתי חוקית ובלתי ספורטיבית בעליל. יתרה מזו, מדובר בהחלטה המבזה את היושר הספורטיבי של הכדורגל והיא חסרת כל ערך ספורטיבי.

"אנו סבורים כי בסיטואציה שנוצרה, בשים לב להודעתכם ממנה עולה כי הליגה לא תסתיים באופן חוקי, לאור הפגיעה הספורטיבית חסרת התיקון שנגרמה להפועל אשקלון כתוצאה מכניסתה לבידוד של בני לוד (עקב מחדליה שלה) שהייתה בעלת השלכות לא רק במישור שבין אשקלון לבני לוד, אלא גם השליכה על משחקיה הבאים של הפועל אשקלון, ובהינתן כיום שהפחתת תשע הנקודות ממאזנה של אשקלון התברר כקריטית בהרבה מאשר כל עונה רגילה אחרת - יש להורות על הקפאת כלל הירידות בליגה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully