וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר כזה עוד לא היה: מאחורי הגעתו של כריס פרום לקבוצת "סטארט אפ ניישן"

9.7.2020 / 14:00

השכר שרק קבוצות מעטות יכולות לשלם, הכושר המוטל בספק אחרי הפציעה הקשה והחיזוק הנוסף הדרוש כדי לבנות קבוצה שתתאים למימדיו. המעבר של הכוכב הגדול ביותר שאי פעם הצטרף לקבוצה ישראלית היה פחות דמיוני מכפי שהוא נשמע, אבל מה עוד חסר כדי להצדיק את ההשקעה?

יחצ

בווידאו: סטארט אפ ניישן משיקה את שמה החדש

תשכחו מכל שם ששיחק במכבי תל אביב לאורך השנים. תשכחו מכל כוכב שעשה עליה. דבר כזה עוד לא היה. כריס פרום מאשר שיחתום בקבוצת "ישראל סטארט-אפ ניישן"? מדובר בכוכב הגדול ביותר שאי פעם הצטרף לקבוצה ישראלית.

פרום, הבריטי ילדי קניה, הוא רוכב האופניים המעוטר ביותר העולם בעשור האחרון. ארבע זכית בטור דה פראנס, זכיה בג'ירו (שהתחיל בישראל) ושתי זכיות בוולטה, לצד שלל נצחונות במירוצי קטעים קצרים יותר, הופכים אותו לאחד הרוכבים הגדולים בהיסטוריה.

כריס פרום אלוף ג'ירו ד'איטליה 2018. רויטרס
רוכב האופניים המעוטר ביותר העולם בעשור האחרון. כריס פרום/רויטרס

עזיבתו של פרום את קבוצת איניוס (לשעבר סקיי) לאחר עשור לא מפתיעה. כבר שבועות שהתקשורת הבריטית עוסקת בכך. הוא אמנם אלוף גדול, אבל הקבוצה החזקה בסבב כבר מסתכלת קדימה, ורואה בעתיד שלה את אלוף הטור ב-2018, הוולשי גראנט תומאס, ובעיקר את הקולומביאני הצעיר אגאן ברנאל, אלוף הטור הנוכחי. פרום יסיים את השנה בקבוצה, וצפוי לרכוב בטור ואולי בוולטה, במידה ויתקיימו.

עזיבתו היתה צפויה, והאמת שגם המעבר לסטארט אפ הרבה פחות דמיוני ממה שזה נשמע. קבוצתו של המיליארדר הקנדי סילבן אדאמס פעלה באגרסיביות רבה מאז הקמתה לפני חמש שנים להתברג בליגה של הגדולות. אדאמס השקיע לא מעט כדי להביא את הג'ירו לישראל, ובשנה שעברה רכש את הקבוצה השווייצרית קטושה אלפסין, יחד עם הרישיון שלה לסבב העולמי.

בענף שבו ספונסרים באים והולכים, קבוצות רבות נסגרות תוך כמה שנים, ויציבות אין, כסף הוא לגמרי שם המשחק. פרום, על פי הפרסומים, מבקש שכר שנתי שנע בסביבות 4.5 מיליון יורו. זה סכום שרק מעט קבוצות יכולות לשלם. על פי הדיווחים השונים, הקבוצה השניה ששמו של פרום נקשר אליה היא בחריין-מרידה, קבוצת צמרת נוספת.

דן מרטין רוכב אופניים אירי. GettyImages
איך הם יסתדרו זה לצד זה? דן מרטין/GettyImages

השאלה איזה פרום ילבש כחול-לבן עוד לא ברורה. הרוכב בן ה-35 נפצע בצורה קשה בשנה שעברה במהלך מירוץ הכנה לטור. הוא חזר מפציעה בתחילת השנה והשתתף במירוץ אחד באמירויות, וממש לא נראה חד. הקורונה עצרה את התחרויות, וקשה לדעת מה מצבו של פרום. את התשובות, בתקווה, נקבל בחודשים הקרובים.

אבל, גם אם פרום בכושר טוב, ההצטרפות שלו לא מבטיחה ניצחונות לקבוצה הישראלית. כרגע יש לקבוצה רוכב מוביל אחר - האירי דן מרטין, שבעבר סירב להצטרף לסקיי כי היה לו ברור שלא יקבל שם תפקיד הובלה. האם יישאר לאחר צירופו של פרום? האם השניים יצליחו לרכוב יחד? הקבוצה גם צריכה להתחשב ברצונות של אנדרה גרייפל, הספרינטר הגרמני.

כוכבים בסדר גודל של פרום יש מעטים. הצטרפותו לקבוצה הישראלית תשדרג אותה באופן מיידי. אבל, כדי להביא תוצאות, אדאמס יצטרך לשפוך עוד קצת כסף כדי לבנות קבוצה שתתאים למימדיו של פרום. אם זה אכן יקרה, יהיה מדובר בפרק מפואר בהיסטוריה של הספורט הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully