שחקן מכבי תל אביב דן גלזר עם תואר שחקן העונה. דני מרון
שחקן מכבי תל אביב דן גלזר עם תואר שחקן העונה/דני מרון

"כשאיביץ' רתח למרות הניצחון הבנתי שהוא אחר"

7.7.2020 / 10:00

השיפור הדרמטי תחת המאמן התובעני ("לא עניינה אותו התוצאה, רק הדרך"), הדומיננטיות של מכבי תל אביב ("גם בעונה הבאה האליפות תלויה בנו"), הבחירה שלו לשחקן העונה ("יונתן כהן. אין בכלל שאלה"), ומי שיחליף אותו כשיעזוב ("אחי תמיר יהיה בשל"). דן גלזר בריאיון מיוחד

עד הרגע האחרון קיווה דן גלזר לשמוע שוולדאן איביץ' נשאר. "היו לנו איתו שיחות בחודש האחרון של הפלייאוף", שיתף אתמול (שני) שחקן העונה בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט. "הוא ידע שמתפרסמים דברים בתקשורת ולא רצה כנראה שנצא מהפוקוס בחודש הזה. הוא אמר ששום דבר עוד לא סגור לכאן או לשם ושיש סיכוי שהוא יישאר. קיווינו שהידיעות האלה על עזיבתו אינן נכונות".

יש לו חלק גדול בעונה המצויינת שלך.

"איביץ' והצוות המדהים שלו שיפרו אותי. הפכתי לשחקן הרבה יותר טוב אצלו. גם שחקנים שפחות שיחקו אצלו השתפרו ברמה האישית. הוא העמיד את הקבוצה טקטית בצורה מדהימה. יש לו המון נקודות זכות באיך שמכבי תל אביב נראתה בשנתיים האחרונות".

דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מול נטע לביא שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"כששמעתי את הקהל צועק 'וואוו', כשחילצתי את הכדור זה נתן לי הרגשה אדירה". דן גלזר/ברני ארדוב
"הגעתי מאוד לחוץ למחנה האימונים הראשון של איביץ'. אמנם עשיתי עונה טובה במכבי נתניה קודם, אבל לא ידעתי אם זה יספיק. אבל מהרגע הראשון הוא אמר לי שהוא סומך עלי והראה לי שהוא שם בשבילי"

תיכנס קצת יותר לעומק. הגעת ממכבי נתניה לפני שנתיים אל איביץ'. במה הוא שיפר אותך?

"ברמת הביטחון. הגעתי ממכבי נתניה שנתנה לי את הבמה למכבי תל אביב שהוא המועדון הגדול בארץ וזה שונה. מה שהספיק למכבי נתניה, לא היה יכול בהכרח להספיק למכבי תל אביב ואני הגעתי מאוד לחוץ למחנה האימונים הראשון של איביץ'. אמנם עשיתי עונה טובה במכבי נתניה קודם, אבל לא ידעתי אם זה יספיק. אבל מהרגע הראשון איביץ' אמר לי שהוא סומך עלי. הוא והעוזרים שלו ישבו איתי על כל פרט עם קטעי וידאו ממכבי נתניה. הוא הראה לי שהוא שם בשבילי מהרגע הראשון והעונה התפוצצתי יותר כי היה גם שינוי מערך. שיחקתי העונה את הקשר האחורי מספר 6 קלאסי כשמלפניי משחקים שניים. לי זה יותר נוח במערך כזה להביא את היכולות שלי והביטחון שנבנה אצלי בעונה שעברה קיבל עוד יותר שדרוג ברגע שהפכתי לשחקן הרכב בנבחרת ישראל. איביץ' נתן לי להבין שיש לי את זה".

את הביטחון שלך מרגישים מסתבר גם השופטים.

"זה תמיד היה לי. אני אוהב שהשופטים מרגישים אותי אבל בחיים אני לא עובר את הגבול. אני לא מקלל ולא מעליב שופטים. אני משחק במרכז המגרש ואני קרוב לשופט. אני אוהב להביע את דעתי. אני חושב שזה מכניס אותי למשחק וגם את השופטים אגב".

מה עושה לך בגוף כשאתה מחלץ כדור בגליץ' חזק?

"זה בדיוק כמו שחלוץ מבקיע גול. חילוץ הכדור זה הגול הקטן שלי. זה הסיפוק שלי. כשהיה קהל ושמעתי אותו צועק 'וואוו', כשחילצתי את הכדור זה נתן לי הרגשה אדירה ומוטיבציה".

אתה יורד לגליצ'ים שמסכנים גם את עצמך. האיברים ממש חשופים לפציעות.

"כשאני במגרש אני לא חושב על שום דבר. רק על איך לנצח את המשחק. אם הייתי חושב לפני כל פעולה, הייתי משותק".

שחקן נבחרת פולין, פיוטר ז'לינסקי מול שחקני נבחרת ישראל, דן גלזר, ביברס נאתכו, בירם כיאל. GettyImages
"הביטחון שנבנה אצלי בעונה שעברה קיבל עוד יותר שדרוג ברגע שהפכתי לשחקן הרכב בנבחרת". דן גלזר/GettyImages
"במחזור הראשון ניצחנו את מכבי חיפה והיינו בחדר ההלבשה בהתלהבות. ואז איביץ' נכנס ונתן לנו שם את הבום. אמר לנו שנתעורר על עצמנו כי שיחקנו רע מאוד. היינו בהלם מזה שהוא גער בנו אחרי הניצחון ועוד על יריבה כמו מכבי חיפה, אבל הוא צדק"

בוא נחזור לאיביץ', קיווית עד הרגע האחרון שהוא ישאר. צריך לומר את האמת, העזיבה שלו בעייתית בקיץ כזה.

"כולנו קיווינו. כל השחקנים רצו שהוא ישאר. הוא היה מאוד דומיננטי וכולם אהבו אותו. העזיבה של איביץ' זו אבידה למכבי תל אביב אבל מכבי תל אביב תדע למצוא מחדש את הדרך שלה כי מכבי תל אביב יודעת לבחור אנשי מקצוע טובים".

תן לי את הרגע שהרגשת שיש כאן מאמן מסוג אחר שיכול להביא אתכם לשליטה מטורפת בליגה.

"כבר במשחקי הליגה האירופית הראשונים ידעתי מה הוא דורש. הוא ביקש קבוצה נוקשה, טקטית, שקשה להגיע מולה למצבים. אבל מה שאני הכי זוכר היו שני המשחקים הראשונים שלנו בליגה לפני שנתיים. במחזור הראשון ניצחנו את מכבי חיפה והיינו בחדר ההלבשה בהתלהבות. ואז איביץ' נכנס וכולנו שמחים על הניצחון 0:2 והוא נתן לנו שם את הבום. אמר לנו שנתעורר על עצמנו כי שיחקנו רע מאוד. היינו בהלם מזה שהוא גער בנו אחרי הניצחון ועוד על יריבה כמו מכבי חיפה, אבל הוא צדק. מחזור אחרי זה לעומת זאת נסענו לבאר שבע ועשינו 1:1. והוא נכנס אחרי תיקו לחדר ההלבשה ואמר: 'אם תמשיכו לשחק כמו במחצית השנייה, ניקח אליפות'. באותו רגע הבנו מי עומד מולנו ומי המנהיג שלנו. אותו לא עניינה התוצאה, רק הדרך. שם ידעתי שיש לי מאמן אמיתי שנגיע איתו רחוק".

איתי שכטר מכבי תל אביב עם ולאדן איביץ'. דני מרון
שחקנים שלא שיחקו אצלו עדיין האמינו בו כי ידעו שתגיע ההזדמנות שלהם. איתי שכטר עם ולאדן איביץ'/דני מרון
"איביץ' היה קונצנזוס בחדר ההלבשה. לא משנה מה הוא דרש מהקבוצה, ביצענו. לא שאלנו שום שאלות. האמנו בכל מה שהוא דרש והוא פגע בול בכל הוראה שנתן. הוא קרא את המשחק בצורה אדירה וגרם לכולנו להאמין בו. הוא נתן לנו כוח. יהיה מאוד קשה בלעדיו"

אני חושב שפשוט האמנתם לו. ידעתם שיש לפניכם בן אדם אמיתי.

"לגמרי. אתה צודק. חד משמעית. שחקנים שלא שיחקו אצלו עדיין האמינו בו כי ידעו שתגיע ההזדמנות שלהם. איתי שכטר למשל לא שיחק חמישה משחקים ראשונים באירופה. הוא המשיך לעבוד קשה ולא הוריד את הראש, כי האמין שהמאמן יראה בסוף הכל. איביץ' היה קונצנזוס בחדר ההלבשה. לא משנה מה הוא דרש מהקבוצה, ביצענו. לא שאלנו שום שאלות. האמנו בכל מה שהוא דרש והוא פגע בול בכל הוראה שנתן. הוא קרא את המשחק בצורה אדירה וגרם לכולנו להאמין בו. הוא נתן לנו כוח. יהיה מאוד קשה בלעדיו".

איביץ' היה גם חבר?

"מה שלא רואים זה את הצד הרך שלו. הדלת שלו תמיד היתה פתוחה בפנינו. המשפחה בשבילו היא הדבר הכי חשוב. כל מה שאתה רוצה שקשור למשפחה, הוא יהיה איתך. הוא היה חבר שלנו. על המגרש הוא היה המאמן, אבל בחוץ הוא היה חבר".

ראו את זה באופן החם שבו הוא התבטא בתקשורת על דור מיכה ועומר אצילי בפרשה הנוכחית.

"זה נכון. הוא ג'נטלמן אמיתי".

אתה תעזוב ביחד איתו?

"אני לא יודע מה יקרה בגלל הקורונה. יש לי חוזה לעוד שנתיים במכבי תל אביב ואי אפשר לדעת מה יהיה. החלום שלי מגיל צעיר היה לשחק באירופה ואני מרגיש שזה הזמן, אבל אני גם מבין שיש אילוצים ובקיץ כזה של קורונה זה עלול להיות קשה".

דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מול סער פדידה שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
"לא מכיר את המספרים בשוק ואין לי דרך לדעת מה המחיר הריאלי שלי". דן גלזר/ברני ארדוב

מרגיש שהשגת הכל במכבי תל אביב?

"לא עד כדי כך. אני רעב ואין לי תחושת מיצוי במכבי תל אביב אבל יחד עם זה אני מרגיש בשל להיות באירופה. מכבי תל אביב זה הבית והלב אבל יש שאיפות וחלומות".

מכבי תל אביב רוצה עליך 3.5 מיליון יורו בעוד שהנציגים שלך מעריכים שאפשר להביא פחות משני מיליון יורו. מה המחיר הריאלי שלך?

"אני לא סוכן ולא בעלים של הקבוצה. אני לא מכיר את המספרים בשוק ואין לי דרך לדעת מה המחיר הריאלי שלי".

מכבי תל אביב תוכל להסתדר בלי ולדאן איביץ', דן גלזר ויונתן כהן?

"מכבי תל אביב מועדון ענק שהוכיח בעבר שהוא יכול להסתדר עם עזיבת שחקנים. גם אחרי ג'ורדי קרויף חשבו שיהיה כאוס ואז בא איביץ'. מכבי תל אביב גדולה מכל שחקן ומאמן. הם יידעו להסתדר הכי טוב שיש עם כל אבידה. אני משוכנע בכך".

עמית גלזר (משמאל) עם תמיר גלזר שחקני בית"ר תל אביב בת ים. דני מרון, דני מרון
"יכולנו להיות לוחמים ואולי לעשות קריירה של מפקדים בצבא". עמית גלזר/דני מרון, דני מרון
"ההורים שלי לא חסכו ממני דבר וליוו אותי לכל אימון ולכל נסיעה לחו"ל. היו קמים איתי ב-6 בבוקר כדי לסייע בכל מה שנדרש. כתבתי לאבא שלי אחרי שזכיתי בתואר כדורגלן העונה, שההישג הזה שייך גם לו"

כשהיה גל אלברמן דיברו על דן גלזר שיחליף אותו. מי יחליף את דן גלזר?

"תמיר גלזר, אחי".

הוא מסוגל?

"בהחלט. הוא צריך לעבור עוד שלב בקריירה של קבוצה בליגת העל ואני משוכנע שיש לו את זה. שאלת על קשר אז אני נוקב באחי תמיר אבל אם היית שואל על בלם, הייתי אומר עמית גלזר שהוא בלם. אני משוכנע ששניהם יחזרו בשלים למכבי תל אביב אחרי שישתפשפו בקבוצה בליגת העל כפי שאני עשיתי".

תמיד גלזר בגיל 20 יותר טוב מדן גלזר בגיל 20?

"אנחנו באותה רמה פחות או יותר בגיל 20".

במה הוא יותר טוב ממך?

"בפיזיות. הוא יותר גבוה ממני. ראיתי איך שני האחים שלי עבדו בקורונה. עבדנו שלושתנו יחד ומשכנו אחד את השני. גם תמיר וגם עמית שחקנים מאוד חכמים".

איך יצאו לאבא שלך דביר גלזר שלושה כדורגלנים?

"אני חושב שזה קשור למה שקיבלנו בבית מאמא ואבא ומה שקיבלנו גם מסבא שלי שהיה לוחם בצנחנים והנחיל לנו הרבה מרוח הקרב שיש לנו. ההורים שלי לא חסכו ממני דבר וליוו אותי לכל אימון ולכל נסיעה לחו"ל. היו קמים איתי ב-6 בבוקר כדי לסייע בכל מה שנדרש. כתבתי לאבא שלי אחרי שזכיתי בתואר כדורגלן העונה, שההישג הזה שייך גם לו".

צה"ל הפסיד שלושה קציני חי"ר?

"ללא ספק".

אז למה הלכתם דווקא לכדורגל?

"אנחנו מאוד אוהבים כדורגל. מגיל שלוש אני זוכר את עצמי עם כדור ברגל. יכולנו להיות לוחמים ואולי לעשות קריירה של מפקדים בצבא".

שחקן מכבי תל אביב דן גלזר עם תואר שחקן העונה. דני מרון
"החזקתי את עצמי כדי לא להתפרק ולא לבכות". דן גלזר/דני מרון
"התרגשתי מאוד לעמוד שם על הדשא דווקא כשאין קהל ביציעים. כל הקריירה עברה לי מול העיניים רגע לפני שהנפתי את הגביע על תואר כדורגלן העונה. ממש ראיתי חזיון של כל מה שעברתי. זה היה קטע מטורף"

הסתכלתי עליך בטקס בו קיבלת את פרס כדורגלן העונה. זיהיתי על הפנים שלך שאתה מחזיק את עצמך ולא נשבר.

"לגמרי החזקתי את עצמי כדי לא להתפרק ולא לבכות. התרגשתי מאוד לעמוד שם על הדשא דווקא כשאין קהל ביציעים. כל הקריירה עברה לי מול העיניים רגע לפני שהנפתי את הגביע על תואר כדורגלן העונה. ממש ראיתי חזיון של כל מה שעברתי. זה היה קטע מטורף".

ניסית לא להישבר מול המצלמות ולדמוע? להיות דן גלזר הקשוח?

"מחוץ לכדורגל אני ממש לא קשוח. במגרש אני קשוח, אבל בחיים האחרים ממש לא".

תן לי את האדם האחד שהיה חסר לך ביציע כשאתה מניף את הגביע.

"זה באמת לא אדם אחד. זו המשפחה שלי ובת הזוג שלי גאיה. רציתי את כולם איתי שם ולפני המשחק ממש שיגעתי את כל העולם כדי שהם יקבלו אישור ויוכלו להיות ביציע במשחק הזה. ממש רציתי לחלוק אתם את הרגע הזה, אבל לצערי הם לא הורשו".

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב עם דן גלזר. דני מרון
"לא במקרה מזכירים אותו ואת ערן זהבי באותה הנשימה". דן גלזר עם יונתן כהן/דני מרון
"במשחק המפורסם בחיפה בו ניצחנו 3:4 משער הניצחון של יונתן, אני זוכר איך בתיקו 3:3 רק רצינו לא להפסיד. חיפה חזרה למשחק ואנחנו קצת חששנו לקבל את הרביעי ולא עלינו למעלה, אבל יונתן סימן לנו שרק ניתן לו את הכדור והוא כבר יידע לנצח"

מי שחקן העונה שלך אם אתה לא יכול לבחור בעצמך?

"יונתן כהן. אין בכלל שאלה".

הוא אמר אחרי המשחק שזה שאתה קיבלת את התואר הזה, זה כאילו הוא זכה.

"אנחנו חברים מגיל 6. שיחקנו יחד מגיל 6 בבית הספר לכדורגל של מכבי תל אביב. יש בינינו קשר מאוד חזק. אנחנו ישנים יחד בחדר במלון. אנחנו חברים טובים ואם הוא היה זוכה, אני הייתי מרגיש כאילו אני זכיתי. גם בנות הזוג שלנו חברות מאוד טובות. יש ממש חיבור חזק בין כולנו".

למה היה מגיע לו לזכות, אם לא לך?

"מספרים מטורפים. דאבל דאבל בשערים ובישולים. יכולת אדירה להתעלות על עצמו במשחקים רבים. אתה יודע במשחק המפורסם בחיפה בו ניצחנו 3:4 משער הניצחון של יונתן, אני זוכר איך בתיקו 3:3 רק רצינו לא להפסיד. חיפה חזרה למשחק ואנחנו קצת חששנו לקבל את הרביעי ולא עלינו למעלה, אבל יונתן סימן לנו שרק ניתן לו את הכדור והוא כבר יידע לנצח. לא במקרה מזכירים את יונתן וערן זהבי באותה הנשימה".

עד כמה ניסית לעזור לו כשהמאמן הרגיש שהוא מתבלבל והעלה אותו ליציע?

"אנחנו מדברים הרבה ודיברנו כמובן גם אז. אני חושב שליונתן יש את האופי שלו. לא אגיד לך שכל דבר אנחנו רואים אותו הדבר, אבל אני חושב שהוא עשה התקדמות אדירה העונה והוא בורג חשוב מאוד בקבוצה. ראו במשחק האחרון שלנו בשבת האחרונה מול מכבי חיפה כמה בוגר הוא במשחק שלו".

מה יהיה אם תיפרדו?

"ניפרד בגוף אבל נישאר מאוחדים בלב. אנחנו לוקחים בחשבון שזה יכול לקרות. הלוואי שהיינו יכולים להמשיך יחד לקבוצה אחת באירופה, אבל ברור שזה לא קל ופשוט לדאוג לדבר כזה".

סינטאיהו סלליך שחקן מכבי חיפה מול דן גלזר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"מכבי חיפה עשתה כמות נקודות שהיתה יכולה להספיק לאליפות, אם אנחנו לא היינו עושים עונה כזו מטורפת". דן גלזר/דני מרון

עמרי אפק קרא לזה האליפות של הגלזרים לעומת מרקו בלבול שאמר שהם שיחקו את הכדורגל הכי יפה.

"אני מאוד מעריך את העונה שעשתה מכבי חיפה. הם עשו כמות נקודות שהיתה יכולה להספיק לאליפות, אם אנחנו לא היינו עושים עונה כזו מטורפת. אני חושב שמכבי תל אביב של העונה היתה מהקבוצות הטובות בכל הזמנים. קבוצה חזקה מאוד. קבוצות היו ממש מתקשות להגיע ל-16 שלנו. אני במגרש ואני שומע את הקולות של השחקנים ממול שרק היו רוצים לעבור את המשחק מולנו בשלום. שחקנים היו ממש מדברים בינם לבין עצמם במשחקים כדי לעבור איכשהו את המשחק בשלום".

האליפות בעונה הבאה תלויה במכבי תל אביב?

"אני משוכנע בכך. מכבי תל אביב היא הקבוצה הטובה בארץ כרגע. זה המועדון הגדול בישראל ואני בטוח שגם האליפות בעונה הבאה תלויה במה שמכבי תל אביב תעשה".

דן גלזר, נוסא איגייבור, מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
"לא מצטער על שום דבר שקרה או לא קרה". דן גלזר ב-2015/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל

אירופה בעונה הבאה בכל מחיר?

"לא בכל מחיר לצאת. אני רוצה לצאת לקבוצה יותר טובה ממכבי תל אביב. אני חושב שמכבי תל אביב זה מועדון אירופאי לכל דבר וכדי לעזוב אותו, אני צריך למצוא את הקבוצה שתהיה יותר איכותית ממכבי תל אביב".

החיים יכלו לקחת אותך למקום אחר בכלל אם היית נשאר אז בגיל 17 באיינטרכט פרנקפורט.

"כבר חתמתי שם על חוזה בוגרים לחמש שנים. הם ראו אותי במשחק נוער של נבחרת ישראל מול נבחרת גרמניה ומאוד התרשמו. הזמינו אותי להתרשמות ונתנו לי חוזה אבל בדיוק אז נכנס לתוקף חוק שאומר שאם אתה מתחת לגיל 18 ובן משפחה שלך לא גר איתך, אתה לא יכול לעבור למדינה אחרת. זה נועד למנוע סחר בשחקנים צעירים מאפריקה. אני לא רציתי שאבא שלי יעזוב את האחים שלי שהיו קטנים יותר והזדקקו לו ויבוא לגור איתי בגרמניה והחלטנו לוותר ולחזור הביתה. אני לא מצטער על שום דבר שקרה או לא קרה. יש לי דרכון גרמני ואולי עוד אשחק שם בבונדסליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully