וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרמור בפנרבחצ'ה נגד הנשיא; האם שאראס יטרוף את הקלפים?

25.6.2020 / 12:01

בשעה שהכוכבים נפרדו מז'ליקו אוברדוביץ' בפוסטים מרגשים, חברי הנהלה בעבר ובהווה תוקפים את עלי קוץ' שאיפשר לסרבי לעזוב: "קודמו סגר איתו חוזים בתוך שלוש דקות". האם הטורקים יצליחו להנחית את שרונאס יאסיקביצ'יוס, למרות המשבר הכלכלי?

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

יומיים עמוסים מבחינה רגשית עוברים על פנרבחצ'ה. מאז הפרידה מז'ליקו אוברדוביץ' חלות לא מעט התפתחויות סביב מועדון הפאר הטורקי, וחלקן סותר את חלקן האחר. בעוד השחקנים מפרסמים ציוצים ופוסטים נרגשים, האוהדים וחלק מחברי ההנהלה החלו להביע את מרמורם מהמהלך - וייתכן שאת הקלפים יטרוף בכלל שרונאס יאסיקביצ'יוס.

כוכבי הקבוצה מהעונה החולפת הגיבו בסערת רגשות להחלטתו של המאמן הסרבי. "תודה על כל מה שלימדת אותי בחמש השנים האחרונות. כל יום היה בית ספר בשבילי, ואתה המורה הכי טוב שהיה לי בחיי", צייץ קוסטאס סלוקאס, שעתיד לעזוב ככל הנראה לאולימפיאקוס.

"זו בהחלט לא ההחלטה לה ציפינו, אבל עלינו לכבד את בחירתו. תודה קואוץ', תיהנה מההפסקה וחזור במהרה", כתב ננדו דה קולו. "התווכחנו הרבה פעמים, אבל תמיד בכבוד ובמטרה לנצח. תודה שגרמת לי להתאהב מחדש במשחק", אמר יאן וסלי.

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. דני מרון
יתגעגעו אליו. ז'ליקו אוברדוביץ'/דני מרון

רבים מהאוהדים ומאנשי הדירקטוריון בעבר ובהווה נשמעו פחות דיפלומטיים, כשעל הכוונת שלהם איש אחד - נשיא המועדון, עלי קוץ'. הם ביקרו את האופן בו ניהל את המשא ומתן עם אוברדוביץ', וטענו כי אין למועדון את הלוקסוס לוותר על מאמן שכזה.

"אתה צריך להכין תוכנית שנה מראש, ולהרכיב חוזה שניתן לשינוי בהתאם לתקציבים", התבטאו כמה מהם בתקשורת הטורקית. "הנשיא הקודם, עזיז יילדירים, סגר חוזים עם ז'ליקו בשלוש דקות. אוברדוביץ' תמיד היה מבקש שידאגו לתקציב הכולל וישלמו לכל העובדים את השכר שמגיע להם, ורק אז מגיע לעצמו. בזמן שאימן כאן, הוא קיבל הצעות מצסק"א מוסקבה ומנבחרת רוסיה בסכומים שאי אפשר לעמוד בהם, הגבוהים פי כמה וכמה ממה שהרוויח בפנר, וסירב".

לאור מצבה הכלכלי העגום של פנר, שלא הייתה מסוגלת להתחייב לדרישתו של אוברדוביץ' להעמיד תקציב בסך 20 מיליון יורו לעונה הקרובה, ההערכות גורסות כי המאמן הבא יהיה טורקי, וכזה שלא אימן ביורוליג. המועמד הבכיר הוא מאמן נבחרת טורקיה אופוק סאריג'ה, אם כי הבאתו דורשת גם הגעה להסדר על שחרורו מקבוצתו הנוכחית, קרשיאקה. מועמד נוסף הוא עוזרו של אוברדוביץ', ארדם ג'אן.

עוד בוואלה!

לוח משחקי היורוליג: מכבי תל אביב פותחת בבית נגד אלבה ומסיימת אצל זניט

לכתבה המלאה
שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
התקציב יקוצץ ביותר מ-30 אחוזים, וגם הוא התבקש להפחית משכרו. שאראס יעזוב את ז'לגיריס?/דני מרון

אלא שבינתיים צצים ועולים דיווחים מפתיעים מאחורי הקלעים, שעשויים לשנות לחלוטין את התמונה ולהפוך את הקיץ הזה למוצלח במיוחד עבור פנרבחצ'ה. על פי פרסומים מטורקיה ומליטא, קוץ' פנה ליאסיקביצ'יוס והציע לו להחליף את אוברדוביץ'.

על פניו, מדובר במהלך שנדון מראש לכישלון, בעיקר לאור העובדה ששאראס סגור לעונה הבאה בז'לגיריס קובנה ולאור המצב הכלכלי של פנרבחצ'ה. אבל גם הליטאים ספגו הפסדים כבדים בעקבות מגיפת הקורונה, וההערכה היא שתקציבם (שגם כך נחשב לאחד הנמוכים ביורוליג) יקוצץ ביותר מ-30 אחוזים, ושכר השחקנים לא יגיע אפילו לשישה מיליון יורו. גם המאמן עצמו התבקש להפחית בשכרו, מה שגורם לו לשקול מחדש את צעדיו. כך או כך, יאסיקביצ'יוס עוקב גם אחרי ההתפתחויות בברצלונה, שמופיעה כעת בטורניר סיום העונה של הליגה הספרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully