וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבראטילובה: המשחק קל מדי

16.1.2003 / 23:26

השחקנית הגדולה בהיסטוריה, שביצעה קאמבק בגיל 46, אומרת שטכנולוגיית המחבטים הורסת את המשחק, ומציעה להקים מעין "ליגת על" לטניסאים הטובים בעולם

מרטינה נאברטילובה, בת 46, מבצעת קאמבק מוצלח בינתיים, וניצחה יחד עם סווטלנה קוזנצובה בת ה-17 מרוסיה בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות. למרטינה, כרגיל, יש מה לומר על עולם ומלואו. על אחותה לשם, מרטינה הינגיס, שהודיעה אתמול כי ייתכן שלא תשוב לשחק טניס תחרותי: זה יהיה רע לטניס ולהינגיס עצמה. אני מקווה שהיא תחזור לשחק כי כיף לראות אותה. היא מוסיפה מימד".

למרטינה היה גם מה לומר על ציוד ההייטק שהופך את המשחק ל"קל מדי" לדבריה. "החומרים פשוט מגוחכים כיום. זה קל מדי. הייתי מעדיפה שיחזרו למחבטים הקטנים והפשוטים של פעם, ואז אפשר לעשות יותר עם הכדור", אמרה מי שהיתה אולי השחקנית הגדולה בהיסטוריה. "משהו חייב להיעשות. המשחק קל מדי עם המחבטים האלה".

נבראטילובה זכתה ב-18 תארי גרנד סלאם - כולל תשע אליפויות ווימבלדון - בקריירה שהתפרשה על פני ארבעה עשורים לאחר החלטתה לשוב לסבב למשחקי זוגות בשנת 2000. היא שיחקה באליפות אוסטרליה הפתוחה לראשונה בשנת 1975, בהפסד לאיבון גולאגונג בגמר. סך הכל זכתה נבראטילובה ב-167 תארי יחידים, יותר מכל גבר או אישה בהיסטוריה.

הכמיהה לתור הזהב של הטניס

טהרני הטניס עורגים לחזור ל"תור הזהב" של הטניס, לפני המצאת המחבטים מסגסוגות פחם וגרפיט והופעתם של החובטים רבי העוצמה של המשחק המודרני. נבראטילובה מאמניה גם שיש לשנות את החוקים על מנת למנוע את השתלטות היבט הכוח של הטניס על היבט המחשבה, במיוחד במשחק הגברים.

"אני חושבת שהגשה אחת בלבד תהפוך את הטניס למרתק", אמרה. "עדיין אפשר יהיה לשחק 'הגש ורוץ לרשת', אבל תצטרך לבחור מתי לעשות זאת. כמובן שזה יגרום לשבירות רבות יותר, לקאמבקים ולעניין מוגבר".

נבראטילובה קראה גם לשינויים גורפים במבנה הטניס המקצועי, ולהקמ מעין "ליגת על" שבה יפגשו השחקנים הבכירים זה את זה לעתים קרובות. "אנחנו צריכים בערך 12 אירועי ענק בשנה שבהם ישחקו כל השחקנים הכי טובים, ובנוסף יש את ארבעת טורנירי הגראנד סלאם, אז סך הכל יש 16, ואני חושבת שזה אפשרי לכולם", אמרה.

"אפשר לכונן שיטת הזנה, כמו ליגות נמוכות. השחקנים הבכירים צריכים לפגוש אלה את אלה לעתים קרובות יותר, במקום לשחק ב-20 טורנירים אבל לא לפגוש אחד את השני בגלל שאחד משחק כאן והשני שם. המשחק צריך יריבויות".

נבראטילובה, שיריבותה הנודעת מול כריס אוורט בשנות ה-70 וה-80 סייעה רבות לקדם את טניס הנשים, אמרה שזה הרגיש "מוזר" לשחק שוב במלבורן לאחר הפסקה של 14 שנה. "רעדו לי הברכיים. במערכה וחצי הראשונות עדיין ניסיתי לגרום לרגליים שלי לזוז. הייתי מאד לחוצה מרוב שרציתי לשחק היטב, וכמובן לנצח", אמרה לאחר שהיא ובת זוגה רשמו ניצחון 7:5, 1:6, 3:6, על מרים קזנובה וניקול פראט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully