וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליק פלאק: על מאמנים שהגיעו במהלך עונה והצליחו לזכות באליפות

16.6.2020 / 14:30

מיוסי מזרחי ועד פרנק דה בור ורונאלד קומאן: לכבוד האליפות הצפויה של האנזי פליק עם באיירן מינכן, הנה עוד כמה חילופי מאמנים שהסתיימו בהכתרה, כולל האיטלקי שעשה היסטוריה והאתגר של קיקה סטיין

רויטרס

בווידאו: חגיגות האליפות של באיירן מינכן ב-2018

באוקטובר 2017 הוזעק יופ היינקס כדי לאמן את באיירן מינכן בפעם הרביעית. המאמן הוותיק, שכבר היה עמוק בימי הגמלאות שלו, החליף את קרלו אנצ'לוטי (והמאמן הזמני ווילי סניול) כאשר הקבוצה פיגרה בחמש נקודות אחרי דורטמונד. בעזרת 22 ניצחונות ב-26 משחקים, באיירן דהרה עם היינקס לאליפות קלילה, כשהקדימה את שאלקה השנייה בפער עצום של 21 נקודות. "לא דמיינתי שאחזור לאמן, וכשקיבלתי את התפקיד אף אחד לא חשב על זכייה באליפות", אמר בסיום העונה.

שלוש שנים אחרי, מגיע תורו של האנזי פליק לעשות את זה. מי שבילה את שלוש העונות האחרונות שלו כשחקן באיירן תחת הדרכתו של היינקס (1987 עד 1990) וכבר אז "הראה שקורץ מחומר של מאמן", לדברי הבוס, קיבל את התפקיד באופן זמני לאחר הפרידה מניקו קובאץ' והביא לשינוי המיוחל. בתחילת נובמבר, באיירן עוד הייתה במקום הרביעי ובמרחק ארבע נקודות מהפסגה, אלא שמאז היא שמטה רק שמונה נקודות וכעת היא שוב תזכה בתואר בצורה מרשימה - הערב (שלישי) בברמן או בבית מול פרייבורג בשבת. שוב אחרי חילופי מאמנים.

עד כמה זה נדיר? בניגוד לבאיירן שכבר הפכה את זה למנהג בגרמניה או לליגת האלופות שראתה את ויסנטה דל בוסקה, רוברטו די מתאו וזינדין זידאן מגיעים באמצע העונה ומניפים את הגביע עם האוזניים הגדולות, בשאר הליגות הבכירות זה לא קורה. באנגליה וצרפת לא הייתה אלופה שהחליפה מאמן ב-70 השנים האחרונות, באיטליה היה רק מקרה אחד כזה לאורך כל ההיסטוריה ובספרד קיקה סטיין יכול להיות המאמן המחליף הראשון שזוכה באליפות מאז 1977/78.

הנזי פליק מאמן באיירן מינכן. רויטרס
בעקבות המורה יופ היינקס. האנזי פליק/רויטרס

הנה עוד כמה מאמנים שעשו את זה, כולל כאן אצלנו

*** גם אברהם גרנט זכה עם פרטיזן בלגרד באליפות ב-2012 אחרי שהגיע באמצע העונה, אבל הקבוצה כבר נהנתה אז מ-10 נקודות יתרון בפסגת הליגה הסרבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully