וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות מאיים: "עוד התפרעות, עוד שתיים, ולא יהיה גמר גביע"

9.6.2020 / 15:41

יולי אדלשטיין אמר שאם יימשכו ההתקהלויות האסורות במגרשי הכדורגל, לא תותר חזרת אוהדים למגרשים וגמר הגביע יבוטל: "כל מחזה כזה מוריד לנו את המוטיביציה לפתוח. אני רואה התקהלות, התפרעות. לא נוכל לחשוב בכלל על הכנסת קהל"

צילום: מקור לא ידוע, הועבר בוואטסאפ

שר הבריאות יולי אדלשטיין איים היום (שלישי) שאם תימשך ההידרדרות בתחלואה בנגיף הקורונה, מצבנו יורע, ושאם תהיה עוד התפרעות של אוהדי כדורגל, גמר הגביע לא יתקיים. "אנחנו מתקדמים לקראת 200 חולים חדשים ביום", השיב אדלשטיין לשאלת כתב וואלה! NEWS, "לא מזמן היינו על 20, זה פי עשרה. אם לא נתעשת, נהיה במצב מאוד בעייתי. זה שינוי כיוון. התחושה הייתה של רגיעה. הזלזול בהנחיות גרמו לשינוי המגמה. אם מתייחסים להנחיות כהמלצה - הקורונה לא תעזוב אותנו. אני לא מצדד בחזרה לאחור, בפגיעה במשק ובכלכלה - אבל זו לא רק החלטה של משרד הבריאות. הציבור חייב להישמע להוראות".

אדלשטיין התייחס להתקהלויות של אוהדי הספורט מהשבוע האחרון, ואיים: "כל מקרה כזה, כל מחזה כזה מוריד לנו את המוטיביציה לפתוח (את המגרשים לכניסת קהל, י"י). אני רואה התקהלות, התפרעות, אי שמירה על דברים בסיסים ביותר - אז איך אני יכול אחר כך להסתכל לאנשים בעיניים ולהגיד אני פותח ככה וככה? זה לא כמה אוהדים שהתנהגו בצורה לא יפה. גם ראש המנהלת דיבר בצורה תוקפנית. עוד התפרעות, עוד שתיים, ולא יהיה גמר גביע. לא נוכל לחשוב על הכנסת קהל - אם גם כשאין קהל יש התגודדויות ופריצות לאצטדיונים. או שכולם מתנהגים בסדר, או שכולנו נשב בסגר".

אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד. מיה בנאי, מערכת וואלה!
אוהדי הפועל תל אביב/מערכת וואלה!, מיה בנאי
הצהרה של שר הבריאות יולי אדלשטיין. רוני כנפו
הצהרה של שר הבריאות יולי אדלשטיין/רוני כנפו

במנהלת הליגות בכדורגל וגם בקרב המועדונים נרשמת בימים האחרונים דאגה גדולה מהאנרכיה שהשתלטה על קהלי הקבוצות. מה שהחל בהתקהלויות בלתי חוקיות של אוהדי הפועל תל אביב, נמשך עם התנהגות דומה של אוהדי מכבי תל אביב במשחקה של הקבוצה מול מכבי חיפה. ואם במנהלת ציפו שהאיום של משרד הבריאות כי הליגה תיפסק, יזיז משהו לאוהדים, הם קיבלו בשבת את אוהדי הפועל באר שבע בצפייה משותפת במשחק של קבוצתם בטרנר ואת אוהדי מכבי חיפה מתפרעים במתקן של הפועל חיפה בקרית חיים בזמן שבמקום התקהלו אוהדים.

בנוסף לכך גם בשני מוקדים שונים, גם בטדי וגם ברחובות תל אביב, המשיכו האוהדים להפר את ההנחיות של משרד הבריאות והמנהלת שביקשו לא להגיע לאצטדיונים ולא לקיים הקרנות משותפות של אוהדים במשחקים. אם לא די בכל אלה הגדילו לעשות אוהדי מכבי תל אביב שיצאו לתהלוכות ברחובות תל אביב כשהם מפרים את כל ההנחיות ומשבשים את הסדר הציבורי.

גורם במנהלת הליגות הביע הבוקר חשש עמוק כי הכדורגל הישראלי ישלם מחיר כבד מאוד ושליגת העל תספוג מכה אנושה אם משרד הבריאות יורה על הפסקתה. "גם כך היה צריך לשכנע את משרד הבריאות לפתוח את הכדורגל כשבסקטורים רבים עדיין לא חזרו לשגרה, אז בסוף יסגרו בגלל אוהדים של הקבוצות? האוהדים לא מבינים שבסוף יסגרו את הכדורגל וייקח הרבה זמן עד שיפתחו אותו שוב".

משה מישאלוב שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
משה מישאלוב קורא לאוהדים לנהוג באיפוק/אדריאן הרבשטיין

בתוך כך ארגון השחקנים קרא לאוהדים לשמור על ההנחיות כדי שלא יבוטלו משחקים: "ארגון השחקנים קורא היום לאוהדי הקבוצות לשמור על הנחיות משרד הבריאות. זאת, על רקע דבריו של שר הבריאות יולי אדלשטיין כי גמר גביע המדינה נמצא בסכנה בשל התקהלויות האוהדים. אנחנו קוראים לאוהדים לשמור על ההנחיות ולגלות אחריות כדי שמשחקי הליגה והגביע ימשיכו להתקיים.
בבקשה הימנעו מהתקהלויות, שכן כולנו רוצים שמשחקי הליגה והגביע הנותרים אכן יתקיימו, ולא יופסקו. בואו נשמור ביחד על המשחק שאנחנו כל כך אוהבים".

ראש חטיבת הספורט, ניר אלון: "ברור לנו שהרצון להיות עם השחקנים ועם הקבוצה גדול וחזק ועדיין, אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה - אנא כבדו את ההוראות. עשינו הכול להחזיר את הכדורגל. בואו לא נהרוס את מה שהשגנו. למען כולנו, למען הספורט". מנכ"ל ארגון השחקנים משה מישאלוב:
"השחקנים עומדים בהתחייבות ודואגים לשמור על ההנחיות. השגנו הרבה עד כה, וחבל שזה ייהרס.
אנחנו מבקשים מהאוהדים להצטרף אלינו בדאגה לקיום המשחקים. בואו לא נבזבז את מה שהשגנו, ונדאג לסיים את העונה על המגרש."

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully