וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל דן: "יש כמה שחקנים ששכרם הובטח, ועכשיו לא רוצים לשחק. ארגון שחקני היורוליג לא יכתיב לנו"

3.6.2020 / 10:44

בעירוני נס ציונה מתנערים מהתלונות סביב חידוש ליגת העל וחובת הבידוד. היו"ר יניב מזרחי: "אני לא מבין את הבכי והנהי. התנאים היו ידועים מראש". המאמן נדב זילברשטיין: "תהיה לנו קבוצה יותר אתלטית ויצירתית"

אתר רשמי

בווידאו: שון דאוסון חוזר לאימונים בבדאלונה

עירוני נס ציונה היא אחת הקבוצות שיכולות לזהות הזדמנות בחידוש עונת הכדורסל. הכתומים, שנקלעו למומנטום שלילי לפני התפרצות מגיפת הקורונה, מדורגים במקום השישי בליגת העל, וביום טוב עשויים לטפס שלב אחד ולהגיע לפלייאוף עם שאיפה ריאלית להשיג את הכרטיס לפיינל פור.

נס ציונה הייתה בין המובילות למהלך החזרה למשחקים, אלא שכדי לתפוס את הגל החיובי, תיבחן נס ציונה בהתאקלמות מהירה של הפנים החדשות בסגל. דקוואן קוק, קורי פישר וג'ף וויטי לא חזרו לישראל, ובמקומם הגיעו שלושה זרים (לנדל וויגינטון, קמרון אוליבר ורייבונטה רייס ששיחק בהפועל אילת), בעוד ג'יי.פי טוקוטו ימשיך.

"אנחנו מתרגשים מאוד מהעובדה שהליגה חוזרת, ויש לנו הזדמנות לעשות דברים טובים ויפים", אמר יו"ר הקבוצה יניב מזרחי. "מהיום הראשון הייתי בגישה שצריך לחדש את העונה, מכיוון שיש לנו מחויבות כלפי העובדים, השחקנים והענף. ברגע שהגענו למתווה מוסכם עם השחקנים, זה עזר לשכנע את הקבוצות. זה היה מאבק קשה, ועד הרגע האחרון היו מתנגדים. אני מסופק מזה שהליגה חזרה, זה הישג שלי ושל החברים".

מזרחי התייחס לעימותים עם הזרים בנוגע לתנאי הבידוד והחזרה: "אני לא מרגיש טוב עם התגובות של השחקנים, בעיקר אלה ממכבי תל אביב, שידעו על המתווה. התנאים היו ידועים מראש. מי שרצה חזר, ומי שלא רצה - לא חזר. כן לא ברורים לי הבכי, הנהי והתלונות. ברור שהתנאים לא אידיאליים. אמרתי לשחקנים באופן חד משמעי: כל כך התאמצתם כדי לחזור ולשחק, ואנחנו נדע לנשוך שפתיים ולעמוד בזה בכבוד ובאהבה".

טל דן שחקן עירוני נס ציונה מול ג'רל מקניל שחקן עירוני נהריה. דני מרון
בידוד לא פשוט. דן/דני מרון

הקפטן טל דן התנער מהמכתב ששלח אתמול (שלישי) ארגון שחקני היורוליג נגד חידוש הליגה בישראל. "הארגון הזה לא קשור אלינו ולא יכול להכתיב לנו. אנחנו לא רשומים בו, למעט ארבעה או חמישה שחקנים, שהשכר שלהם כבר הובטח, ועכשיו הם לא רוצים לחזור לשחק. אנחנו הגענו כבר להסכמה עם הקבוצות. הבידוד לא פשוט, אבל זה תנאי הכרחי לחידוש הפעילות, וזה קשור גם לפרנסה שלנו. זה מה שצריך לעשות כדי שהכדורסל יחזור. היה לנו, השחקנים, חשוב מאוד לחזור, ואם זה חלק מהעניין - אז נעשה את זה".

לפני פתיחת הליגה תקיים הקבוצה משחק אימון אחד, ב-16 ביוני נגד מכבי ראשון לציון, ובמחזור ההשלמה מהסיבוב השני תתארח באילת. המאמן נדב זילברשטיין התייחס לחסרונו של קוק: "הוא היה עוגן משמעותי עבורנו, אבל לכולנו יש תחליף. השחקנים שהבאנו שונים מאלה שהיו לנו, הם מוכשרים מאוד. אנחנו נהיה קבוצה אתלטית יותר משהיינו עד עכשיו, עם מימד של יותר יצירתיות ואפשרויות מסירה בקו האחורי. אין ספק שזה לא אידיאלי להכניס את השחקנים החדשים לעניינים בשבועיים וחצי, אבל זה הרע במיעוטו".

נדב זילברשטיין מאמן עירוני נס ציונה. דני מרון
"צריך לקחת קצת הימורים וסיכונים". זילברשטיין/דני מרון

בנוגע לוויגינטון אמר זילברשטיין: "בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, צריך לקחת קצת הימורים וסיכונים. לנדל שחקן צעיר, אבל בוגר ואינטליגנט, ואני בטוח שיידע לעשות את ההתאמות למשחק. אם זה היה לעונה שלמה, לא היינו מהססים להחתים אותו, כשיש את הזמן ללמד".

דן: "אחרי חודשיים וחצי בבית, יש התרגשות גדולה. כיף לפגוש את החבר'ה, לרוץ ולהזיע. יש קושי מסוים לחזור לכושר. כולם חוששים מעניין הפציעות, וברור שזה לא מצב אידיאלי. עבדנו לפי תוכנית אימונים כבר בזמן הקורונה, ואנחנו מקווים שיהיה בסדר".

לסיכום, התייחס היו"ר מזרחי לעתיד הקבוצה בעונה הבאה: "אנחנו שואפים להמשיך בהתקדמות שלנו כמועדון, גם באירופה, אבל כרגע קשה לי לראות את זה קורה. זו שאלה קשה. אנחנו רוצים לגבש תקציב, ונתקלים בלא מעט דלתות סגורות כדי שיהיה כאן כדורסל. ראוי שכל הגורמים יתאחדו כדי לעזור לנו לעשות את זה. אין לי שמץ של מושג מה נקבל מרוב הגורמים במדינה ומה יהיה התקציב לעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully