וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם גדול מהעבר: פורטיטודו בולוניה מצטרפת לליגת האלופות

27.5.2020 / 20:59

סגנית אלופת היורוליג לשעבר חוזרת למפעלים האירופיים, ותתמודד בעונה הבאה במפעל שבו משחקת הפועל ירושלים. מאמן נבחרת איטליה, רומיאו סאקטי, יאמן אותה

אתר רשמי

בווידאו: שון דאוסון חוזר להתאמן

בשנות ה-90 ובעשור הראשון של שנות ה-2000 הייתה פורטיטודו בולוניה לאחת הקבוצות המצליחות באירופה. היא הגיעה שלוש פעמים לחצי גמר היורוליג, ספגה את התבוסה המרה ביותר בתולדות הגמר (118:74 למכבי תל אביב ב-2004) וזכתה בשתי אליפויות וגביע באיטליה. היא הציגה לראווה כמה מהשמות הגדולים ביבשת, דוגמת דיוויד ריברס, ג'אנלוקה באזילה, קרלוס דלפינו, מתיאש סמודיש, אראזם לורבק, דומיניק ווילקינס וגרגור פוצ'קה.

אלא שמאז פורטיטודו (שנודעה בשמות הספונסרים פאף, טימסיסטם, סקיפר וקלימאמיו) פשטה רגל ונעלמה מהמפה, ורק כעת, מעט אחרי יריבתה המושבעת וירטוס בולוניה, היא מנסה להתקמבק. העונה היא חזרה לליגה הראשונה במדינה, ודורגה במקום השמיני המוליך לפלייאוף כשהמשחקים נעצרו בגלל מגיפת הקורונה. היום (רביעי) הכריזה ליגת האלופות על צירופה של קבוצת הפאר לשעבר מאיטליה לקראת עונת 2020/21, ימים ספורים לאחר שהעבירה אליה את ריטאס וילנה, דרושפאקה ובילבאו.

רוק סטיפצביץ' שחקנה של פורטיטודו בולוניה. GettyImages
צעד נוסף בדרך לקדמת הבמה? רוק סטיפצביץ' במהלך הדרבי של בולוניה/GettyImages

מבחינה מקצועית, השפעתה המיידית של בולוניה תהיה פחותה ככל הנראה לעומת השלוש שקדמו לה השבוע, אבל השם יגרה את בלוטות הנוסטלגיה וימשוך קהלים ישנים וחדשים בכדורסל האירופי. לאחר שנדמה היה כי יסמין רפשה צפוי לשוב לעמדת המאמן בפורטיטודו, נפל לבסוף הפור על מאמן נבחרת איטליה רומיאו סאקטי, שאימן במשך שש שנים את דינמו ססארי.

בניגוד לדיווחים שצצו ב-48 השעות האחרונות, פנאתינייקוס אינה צפויה לעזוב את היורוליג ולהצטרף לצ'מפיונס ליג. הבעלים דימיטריס ינאקופולוס צפוי להודיע בשבוע הבא על קיצוץ משמעותי בתקציב, ועל פי חלק מההערכות אולי אף יעמיד את המועדון למכירה, אבל פאו תישאר במפעל הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully