וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות למנהלת הליגה: לא לבצע בדיקות קורונה לכל השחקנים

20.5.2020 / 19:42

על אף דרישת חלק מהכדורסלנים להיבדק כדי להימנע מבידוד בתקופת האימונים והמשחקים, הבהיר המשרד את עמדתו והציג תמונה בעייתית בנוגע לאמינות הבדיקות. ווילבקין רמז: "האם כל הקבוצות נבדקות?"

אנשי מכבי תל אביב מגיעים לבדיקות

בשבועיים האחרונים, מאז הוכרז על חידוש העונה בליגת העל בכדורסל בחודש הבא, דרשו כמה מהשחקנים לעבור בדיקות קורונה כדי להימנע משהייה בבידוד במהלך תקופת האימונים והמשחקים. אלא שמשרד הבריאות שיגר היום (רביעי) המלצה למנהלת הליגה שלא לבצע את הבדיקות הללו.

"בדיקת הקורונה מייצגת רק את המצב ברגע ביצועה, ואין בה ערובה לכך שהשחקן לא יפתח סימנים או שיידבק לאחר מכן", נאמר במכתב שהועבר למנהלת. "מעבר לכך, גם במצב של תחלואה ודאית וסימפטומטית, עומד שיעור הגילוי של הבדיקה על כ-70 אחוזים".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
שואל שאלות. ווילבקין/דני מרון

במכתב הציגו אנשי משרד הבריאות תמונה קיצונית, שעלולה להכניס קבוצות שלמות לבידוד ללא צורך אמיתי בכך. "במצב התחלואה בישראל, נכון להיום, על כל נבדק שיימצא חיובי והוא אכן נשא או חולה, יתקבלו פי 50-10 תוצאות חיוביות שאינן נכונות (False positive)".

לפיכך, נכתב על ידי נציגי משרד הבריאות, "עמדתנו היא שהקפדה על הוראות הבידוד לאורך כל תקופת הליגה, והשמירה על כללי ההתנהגות מחוץ למתחמי האימונים והמשחקים, צפויה לצמצם למינימום את הסיכון להדבקה בנגיף".

עוד בוואלה!

בדיקות קורונה לשחקני מכבי תל אביב, יד אליהו עבר חיטוי

לכתבה המלאה

סקוטי ווילבקין תהה היום וצייץ: "אמרו לי משהו מעניין לפני כמה שעות לפני הטיסה שלי... כך שיש לי שאלה: האם כל הקבוצות נבדקות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully