וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע אווירי מסובך: למאמני הכדורסל היוונים אין דרך לחזור לישראל

12.5.2020 / 12:11

דדאס (הפועל חולון), קסטריטיס (הפועל תל אביב) ויראגוטליס (מכבי תל אביב) מנסים יחד לאתר טיסות ארצה, כדי להצטרף בזמן לחידוש האימונים בקבוצותיהם, אולם ללא הצלחה. הפתח היחיד: ביטול דרישת הבידוד לאזרחים המגיעים מיוון, שעשוי להתקבל בסוף החודש

גל מקל באימון בספרד/באדיבות גל מקל

בסרטון: אימון הבכורה של גל מקל תחת שגרת הקורונה במלאגה

במרכז המציאות המורכבת שבפניה עומדות קבוצות ליגת העל, לקראת חידוש המשחקים ב-21 ביוני, עומדת הטסת השחקנים הזרים בחזרה לישראל. אבל לאור העובדה שניתן למצוא טיסה יומית שיוצאת מניו יורק, הבעיה הופכת מסובכת יותר בכל הנוגע לשלושת המאמנים היוונים שנמצאים במולדתם - מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס, מאמן הפועל תל אביב יאניס קסטריטיס ועוזר מאמן מכבי תל אביב ואסיליס יראגוטליס.

השלושה, בניגוד למאמן האלופה יאניס ספרופולוס, עזבו את הארץ לאחר התפרצות מגיפת הקורונה ונתקלים בפני קושי משמעותי לשוב. לאור סגירת הגבולות האוויריים של רבות מהמדינות, לא מתוכננות בשבועיים הקרובים טיסות מיוון לישראל, כך שהמאמנים והמועדונים ניצבו בפני דילמה מורכבת: האם להמתין לסוף החודש, ואולי להחמיץ את ההכנה המזורזת להשלמת העונה, או לנסות ולמצוא פתרונות יצירתיים שיביאו אותם ארצה.

מאמן הפועל חולון, סטפנוס דדאס. ברני ארדוב
3,500 דולר, 35 שעות בדרכים וסכנה ממשית להיתקע בדוחא ובלונדון. סטפנוס דדאס/ברני ארדוב

דדאס, קסטריטיס ויראגוטליס עומדים בקשר זה עם זה, ומנסים לאתר יחד טיסות קונקשן, אולם ללא הצלחה. בהפועל תל אביב ניסו אתמול (שני) להרכיב טיסות שיביאו את מאמן הקבוצה לישראל עוד לפני סוף השבוע, כך שיוכל להשלים את 14 ימי הבידוד הנדרשים עד לפתיחת האימונים ב-1 ביוני.

התוצאה הייתה עגומה. כדי להגיע מאתונה לנתב"ג, שעתיים טיסה בימי שגרה במחיר של כ-100 יורו, היה על האדומים לרכוש עבור מאמנם כרטיסי טיסה בהמשכים: מבירת יוון לדוחא, ממנה ללונדון, ומשם לישראל. בסך הכל - 35 שעות מסע, בעלות של 3,500 דולר. וזו רק ההתחלה; רבות מהטיסות המתוכננות כיום מתבטלות, ולפיכך, גם אם קסטריטיס היה יוצא לדרך החתחתים, הוא היה עלול למצוא עצמו תקוע באחד מיעדי הביניים.

נראה כי לשלושת המועדונים לא תיוותר ברירה, אלא להמתין לחידוש הטיסות בתחילת יוני. ההערכה היא שאם לא יתפרץ גל נוסף של המגיפה בשבועיים הקרובים, קיים סיכוי גבוה שחובת הבידוד תבוטל עבור אזרחים שעוברים בין ישראל ליוון, שתיים מהמדינות שנפגעו פחות מהנגיף. 

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם עוזריו ואסיליס יראגוטליס, טים פנינג. ברני ארדוב
עומד בקשר עם עמיתיו בהפועל תל אביב ובחולון. יראגוטליס/ברני ארדוב

אם התרחיש האופטימי יתממש, המאמנים יוכלו להצטרף לקבוצותיהם באיחור מינימלי של ימים ספורים; אבל אם חובת הבידוד לא תבוטל, הם יחמיצו כמעט את כל תקופת ההכנה הקצרה ממילא. במצב שכזה, עוזרי המאמנים עמית שרף (בחולון) וברק לדרר (בהפועל תל אביב) יופקדו על אימון הקבוצות עד להגעת היוונים.

בעיה דומה ניצבת בפני מאמן הכושר של הפועל באר שבע, ג'ורג' נסוביץ'. הסרבי יוכל לטוס חזרה מבלגרד רק ב-19 במאי, ואם ייכנס לשבועיים בידוד הוא יחמיץ את האימונים הראשונים של קבוצתו. לאור העובדה שהחלק הראשון בהכנה יוקדש לשיפור הכושר הגופני של השחקנים, מדובר בצרה ממשית עבור המועדון מהנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully