וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס: "חידוש הליגה חושף שחקנים לפציעות. היו צריכים לבטל את העונה"

11.5.2020 / 16:00

כמעט ארבעה חודשים לאחר שקרע את המיניסקוס, החלוץ הניגרי של קרית שמונה חוזר הביתה ומספר על החיים תחת המגיפה ("אמרתי למשפחה לפעול לפי ההנחיות מישראל"), על ההסתבכות בתחתית ("העונה הכי מוזרה שהייתה לי") ועל העתיד ("רוצה לשוב לכאן")

דוברות בית"ר ירושלים

רגע לפני שעונת הכדורגל נפתחה, שהתה עירוני קרית שמונה במחנה אימון בסלובקיה. החלוץ הניגרי ג'יימס ישב בלובי המלון, כשלפתע נעמד מולו אדם מבוגר ואמר לו "שלום, ג'יימס". הכדורגלן המופתע לא הספיק לענות, ומיד המשיך אותו אדם: "אני הבוס שלך, זה שמשלם לך משכורת". עבור ג'יימס זו הייתה ההיכרות הראשונה עם איזי שרצקי, והיא נחקקה היטב בזיכרונו.

"הייתי נבוך כי באמת לא הכרתי אותו, והתנצלתי כמה פעמים, אבל הוא היה מצחיק ונחמד מאוד, הוא גבר אמיתי", צוחק ג'יימס. מאז לא קיימו השניים שיחות עמוקות, עד שהחלוץ נפצע ובסוף חודש ינואר התברר כי הוא סובל מקרע מיניסקוס ועליו לצאת לניתוח. "איזי התקשר ואמר לי שהמועדון יעמוד מאחוריי במה שצריך. הוא התנהג בצורה מדהימה, ואני מעריך את זה מאוד".

ג'יימס אדניי עירוני קרית שמונה. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"אני מרגיש טוב, אין עליי לחץ ואני יכול להשתקם בקצב הנכון". ג'יימס במהלך הפיזיותרפיה/אתר רשמי, באדיבות המצולם

שרצקי עמד במילתו. אף שהשחקן שוחרר בפברואר, בקרית שמונה דאגו לטפל בו, והשבוע - אחרי שלושה חודשים שבהם עבר ניתוח ושיקום פרטי אצל הפיזיותרפיסט של מכבי חיפה תומר בסן - גסאגון ג'יימס אדניי (27) ימריא לניגריה כדי לסיים את השיקום ולהתכונן לעונה הבאה. רגע לפני שהוא עוזב את ישראל הוא סיפר לוואלה! ספורט על התקופה הסוערת והמורכבת שעבר בין הפציעה לבין הבידוד במגיפת הקורונה, דיבר על ההנחיות שהעביר ממשרד הבריאות הישראלי היישר למשפחתו בניגריה, על העליות והירידות שחווה העונה וגם שלח מסר למנהלת הליגות.

"אני מרגיש טוב עכשיו, בעיקר בגלל שאין עליי לחץ ואני יכול לעבור את השיקום בקצב הנכון", מסביר ג'יימס.

- לא קשה להיות לבד במצב הזה, כשהמדינה נמצאת בהסגר?

"בוודאי שהיה קשה להיות לבד, אבל הכי חשוב להיות בטוח. בישראל זה עוד היה בסדר, כי היה אפשר לצאת ולעשות דברים מינימליים. במדינות אחרות היה אסור לצאת בכלל מהבית. הרגשתי כאן בטוח מאוד. נשארתי במלון, ויצאתי רק לטיפולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איזי שרצקי בעלים עירוני קרית שמונה. דני מרון
"שלום, ג'יימס. אני הבוס שלך, זה שמשלם לך משכורת". איזי שרצקי/דני מרון

- איך המשפחה בניגריה מתמודדת עם המצב?

"בניגריה יש בלאגן גדול. הרבה תושבים לא מאמינים לממשלה בכל הנוגע למשבר הזה. הם מטילים ספק במספרי המתים והחולים שמוצגים, וגם המצב הכלכלי במדינה קשה מאוד כרגע. אני מדבר עם המשפחה שלי מדי יום, והיא בסדר. אמרתי להם להישאר בבתים ולא להיפגש עם אף אחד. העברתי לבני המשפחה שלי את ההנחיות שיש כאן בישראל, כדי שיפעילו לפיהן, והם הקשיבו לי".

- למה נשארת לניתוח ולשיקום בישראל, למרות ששוחררת מקרית שמונה?

"היו לזה כמה סיבות. בדיוק פרצה הקורונה, ואי אפשר היה לעשות יותר מדי מעברים בעולם, וגם רציתי לעשות את השיקום הכי טוב שיש. לתומר בסן יש קליניקה פרטית בשם פיזיוספורטו בראשון לציון, והחלטתי ללכת אליו. זו הייתה החלטה מצוינת".

- קרית שמונה מסייעת לך?

"הם עזרו לי בכל. יוסי [המנכ"ל יוסי אדרי] כל הזמן בקשר איתי, עזר לי בכל הסידורים ותומך בי עד היום. הם השאירו לי כמעט את כל התנאים, ונתנו לי את מה שצריך כדי להחלים. זה הפתיע והדהים אותי. הם ממש דואגים לי וזה מחמם את הלב".

ג'יימס שחקן עירוני קרית שמונה. לירון מולדובן
"יש לנו קבוצה טובה ושיחקנו טוב. היינו ממושמעים, אבל לא היה לנו מזל". ג'יימס במדי קרית שמונה/לירון מולדובן

- בפתיחת העונה הייתה תחושה שקרית שמונה עומדת להתברג בצמרת, אבל התרסקתם בליגה, ובהשבתת הספורט נותרתם נקודה מעל לקו האדום.

"נראינו מצוין בגביע הטוטו, ואין לי הסבר אמיתי מה קרה בליגה. אני חושב ששיחקנו טוב גם בליגה, אבל החמצנו המון וסבלנו מחוסר מזל. נענשנו על כל ההחמצות".

- הסגל הזה שווה מקום בליגת העל?

"לטעמי, הסגל הזה שווה פלייאוף עליון בליגת העל. יש לנו קבוצה טובה ושחקנים טובים, ומי שצפה במשחקים שלנו ראה שברובם שיחקנו טוב. היינו ממושמעים, אבל לא היה לנו מזל".

- באופן אישי היו לך הרבה עליות וירידות.

"הרבה פעמים שינינו את מערך הקבוצה, גם ממשחק למשחק וגם במהלך המשחק עצמו. זה פגע בי, כי במערכים רבים לא היה לי מקום להראות את מה שאני יודע. היו מערכים שבהם יכולתי לבלוט ולבטא את האיכויות שלי".

- סיימת את החוזה שלך בקרית שמונה, ובעיקרון אתה חתום לעונה הבאה באזרבייג'אן. נראה אותך משחק בעתיד בישראל?

"אני מאמין שכבר בעונה הבאה אשחק בישראל. אני מאוד רוצה לחזור לכאן, ומאוד רוצה לשחק בקרית שמונה. אני מנסה להגיע להתרת חוזה באזרבייג'אן. אנחנו מדברים על הדברים שם, ואני מקווה שזה יסתדר ואוכל לשוב לישראל".

זיו מורגן שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"להחזיר שחקנים שלא התאמנו במשך חודשיים, מעמיד אותם בסכנה גדולה". שחקני קרית שמונה/ברני ארדוב

- מה הייתה המטרה שלך כשהגעת? בקרית שמונה בנו עליך שתהיה נייג'ל האסלביינק החדש.

"המטרה שלי הייתה לכבוש מספר שערים דו ספרתי ולבשל הרבה, כי אני לא שחקן אנוכי. זו העונה הכי מוזרה שהייתה לי בקריירה. אני לא יכול להגיד שזו הייתה עונה טובה כמובן, אבל גם לא יכול להכתיר אותה כגרועה".

- אתה חושש לחזור לניגריה?

"לא, ממש לא. אני מרגיש בטוח עם המשפחה שלי, ואשלים שם את השיקום מהפציעה"
.
- אתה תומך בהחלטה לחדש את הליגה הישראלית?

"לא. היו צריכים לבטל את הליגה. המון אנשים איבדו את חייהם במשבר הקורונה, ואין צורך לסכן אחרים. מה גם שלהחזיר עכשיו שחקנים שלא התאמנו כמו שצריך במשך חודשיים, מעמיד אותם בסכנה גדולה של פציעות. הם חשופים כעת לפציעות, כי צריך לפחות שישה שבועות של אימונים אחרי הפסקה כזו, כדי להתכונן כמו שצריך".

- אבל יש דברים שצריך להכריע, כמו זהות האלופה והיורדות.

"זה מצב מיוחד. היו צריכים להקפיא את הליגה, כי הבריאות חשובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully