וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב נראה טורנירי פוקר חוקיים בישראל?

אורי אלברג, האקדמיה לפוקר

7.5.2020 / 9:17

הצעת חוק פרטית להסדרת טורנירי פוקר בישראל הונחה על שולחן הכנסת ע"י ח"כ שרן השכל: "לא יכול להיות שעו"ד, רופאים ומנכ"לים שמעוניינים להשתתף בטורניר פוקר, שנחשב לספורט יוקרתי בכל העולם, יחששו להיתפס כאחרוני הפושעים"

האם בקרוב נראה טורנירי פוקר חוקיים בישראל? אחרי הצעת החוק שהעלתה ח"כ שרן השכל מהליכוד, ייתכן מאוד שכן. השכל העלתה את ההצעה בעקבות הפופולריות של הפוקר בעולם ועמידתו במרכז הקונצנזוס, בניגוד לסטיגמה שנוצרה לו בישראל.

שרן השכל. יח"צ,
שמחה לבשר שהחוק הוגש. ח"כ שרן השכל/יח"צ

"לא הגיוני שאלופי עולם שמביאים כבוד וגאווה למדינה שלנו בתחרויות בינלאומיות ייחשבו לעבריינים פה בישראל", אמרה השכל, "לא יכול להיות שאנשים נורמטיביים, עורכי דין, רופאים ומנכ"לים, שמעוניינים להשתתף בטורניר פוקר שנחשב לספורט יוקרתי בכל העולם, יחששו להיתפס כאחרוני הפושעים. אני שמחה לבשר שהחוק להסדרת טורנירי פוקר הוגש והונח על שולחן הכנסת".

יו"ר התאגדות שחקני הפוקר בישראל סטס טישקביץ' מסר: "הצעת החוק המבורכת שמובילה ח"כ השכל פוגשת את קהילת הפוקר בתקופה לא-פשוטה של משבר קורונה באוויר. היינו עדים בין השאר לסגירתם של משחקי הפוקר החיים ופריחתם של משחקי הפוקר המקוונים. גם התאגדות הפוקר נדרשה למצוא פתרון לסגירתה של ליגת הפוקר הלאומית שהתקיימה בערים שונות ברחבי ישראל. ליגת טורנירי הפוקר המקוונת של ישראל מהווה דוגמא מצוינת למודל בר-קיימא של תחרות פוקר ספורטיבית ללא סיכון כספי.

"עונת 2020 מורכבת ממאות מתחרים שמשחקים להנאתם טורניר פוקר ספורטיבי מקוון פעמיים בשבוע, בימי שלישי ומוצ"ש. בסוף העונה יקבעו על-בסיס מובילי טבלת הניקוד השחקנים שירכיבו את סגל נבחרת ישראל בפוקר שתייצג את המדינה באליפות העולם. אני מלא אופטימיות לגבי הצעת החוק הנוכחית. זאת לא הפעם הראשונה שחוק טורנירי הפוקר הונח על שולחן הכנסת אבל נדמה שהפעם הוא ירוץ עד הסוף".

סטס טישקביץ'. באדיבות המצולמים
גם הם נדרשו לפתרונות בעידן הקורונה. סטס טישקביץ'/באדיבות המצולמים

מזכ"ל התאגדות שחקני הפוקר בישראל שמעון יפה מסר בתגובה: "אנו מתרגשים מהצעת החוק. זה צעד מתבקש ואנו שמחים על כך שהחוק עשוי לזכות בתמיכת משרד המשפטים. תקווה זו מתחזקת לאור הערות בית המשפט המחוזי בפס"ד רוני מנשה, שבו קרא למחוקק לבחון לעומק את נושא הסדרת טורנירי פוקר. בהמשך לפסק הדין ולעבודת עומק, התקיימה גם פגישה חיובית עם נציגי משרד המשפטים, שבה הצגנו למשרד המשפטים את אופיים הספורטיבי של טורנירי טקסס הולדם ואת ההבדל שבין טורניר כזה למשחקי המזומן. פגישה זו יכולה לבסס עבודה משותפת על הצעת החוק. הצעת החוק להסדרת טורנירים מהווה תיקון קטן של חוק העונשין הקיים, ותוכל להוות כבר בטווח הקצר את הפתרון אליו כמהה קהילת חובבי הפוקר בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • פוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully