וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה: "ללא קהל וללא פיצוי מהמדינה, לא נפתח את העונה הבאה"

6.5.2020 / 16:43

ראשי ענף הכדורסל ממתינים לתשובת משרד הבריאות בנוגע למתווה חידוש המשחקים, אך כבר מביטים לעבר עונת 2020/21 ומשגרים איום מפורש. האיגוד וארגון השחקנים הכריזו על הקמת ליגת קיץ חלופית

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

עונת 2019/20 בליגת העל בכדורסל מגיעה לרגע ההכרעה. ראשי מנהלת הליגה נפגשו היום (רביעי) עם נציגי כמה מהקבוצות הבכירות, והפסימיות בנוגע לחידוש המשחקים נותרה בעינה, כשגם לגבי התנאים שבהם תיפתח העונה הבאה ישנן דאגות לא מעטות.

"בשיחה שקיים יו"ר המנהלת שמואל פרנקל עם נציגי משרד הבריאות הובטח לנו שנקבל תשובות עוד הלילה לגבי המתווה שהוצג בפני המשרד", נכתב בהודעת המנהלת. "עם קבלת תשובות אלה, אנו נדון בישיבת הדירקטוריון הקרובה על המשך צעדינו".

לאור הקשיים בשיחות עם משרד האוצר בנוגע לפיצוי הכספי שיקבלו הקבוצות, שיגרה המנהלת איום: "במידה שהליגה תימשך בעונה זו, בזמן שמשרד הבריאות יאפשר התקהלויות כפי שנמסר בהצהרתו של ראש הממשלה, אנו נדרוש כבר העונה לאשר משחקים עם קהל. המנהלת מודיעה כי אם בתחילת העונה הבאה לא יהיה אישור לשחק עם קהל, וככל שלא יהיה פיצוי מהמדינה לכך, לא נפתח את העונה".

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב מול גיא פניני שחקן הפועל חולון. לירון מולדובן
ייפגשו במסגרת לא רשמית בקיץ? יובל זוסמן וגיא פניני/לירון מולדובן

בינתיים, איגוד הכדורסל וארגון השחקנים הודיעו על הקמת ליגת קיץ בלתי רשמית, שתשמש תחליף למקרה שהעונה בליגת העל תבוטל. המפעל לא יהיה קשר למועדונים עצמם; יתקיים דראפט, שבמסגרתו יחולקו השחקנים לקבוצות שונות.

אחת המתחרות בליגה תהיה נבחרת העתודה, שלא תוכל להגן הקיץ על תוארה כאלופת אירופה בשל ביטול היורובאסקט עד גיל 20. ליגה דומה צפויה להתקיים גם בענף הנשים. "מטרת הליגה היא לאפשר לשחקניות ולשחקנים חזרה לפעילות והכנה לעונה הבאה", הוסבר בהודעת האיגוד. "התוכנית תצא לפועל מיד כשמשרד הבריאות יאשר אימונים מלאים עם מגע".

אם וכאשר תיסגר העונה, במנהלת הליגה מעוניינים להקדים את פתיחת העונה הבאה ולפתוח אותה כבר במחצית הראשונה של ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully