וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביעי השחור של ה-WWE: המספרים שמאחורי הקריסה

עדי כפיר

16.4.2020 / 21:01

תומכי הענף עדיין זועמים על הפיטורים וההוצאות לחל"ת, והיקף הנזק של הליגה מתברר. החיסכון החודשי מהמהלך זעום והחובות מה-XFL רודפים את וינס מקמהן. העיקר שבזכות טראמפ ואשתו של היו"ר, ההיאבקות היא "עסק חיוני"

ב-WWE, ארגון ההיאבקות הגדול בעולם, קוצצו אמש (רביעי) לא פחות מ-41 עובדים -22 מתאבקים, 10 מפיקים, שלושה מאמנים, שני כרוזים, שופט אחד, תסריטאי אחד ושני אנשי טלוויזיה. רוב העובדים פוטרו וחלקם יצאו לחל"ת.

על פי הדיווחים, היו"ר וינס מקמהן ערך שיחה עם אנשי הארגון, במהלכה הבהיר שבעקבות מגפת הקורונה שמתפשטת ברחבי העולם על הארגון לקצץ בכוח האדם, כאשר ההערכה הסופית היא שכ-40% מכלל העובדים ישוחררו או ייצאו לחל"ת. בהודעה הרשמית צוין שגם אנשי הנהלה ישוחררו או יחוו קיצוץ בשכר, הוצאות התפעול יצטמצמו, מתאבקים ואנשי הפקה ישוחררו וגם המעבר לבניין המטה החדש של הארגון יידחה לפחות בחצי שנה.

וינס מקמהון. GettyImages
הרצחת וגם ירשת? מקמהן/GettyImages

גל הפיטורים המסיבי גרר תגובות נזעמות מאוהדים ברחבי הרשת. מה שבמיוחד הצית את הגולשים הייתה שמועה שהקיצוץ יחסוך למקמהן כ-4 מיליון דולר, הסכום שגולדברג קיבל עבור ההשתתפות באירוע בערב הסעודית בחודש פברואר ובאירוע רסלמאניה 36 בתחילת אפריל.

על פי כתב ההיאבקות הידוע דייב מלצר, השמועה על הסכום הזה אינה נכונה. מלצר טוען שב-WWE יחסכו רק כ-703 אלף דולר כל חודש בזכות גל הקיצוצים, שצפוי להמשיך גם בימים הקרובים ועשוי להגיע לעשרות ואף למאות של עובדים שיפוטרו או שייצאו לחל"ת.

בעקבות הקורונה מקמהן נאלץ להעביר את רסלמאניה 36 מאצטדיון שמונה כ-80 אלף לצופים למתחם האימונים של הארגון בפלורידה והאירוע צולם ללא קהל. בעקבות זאת, הטענה היא ש-WWE הפסידה כ-22 מיליון דולר. כמו כן, הוא החליט לפני מספר ימים לצלם את התכנית השבועיות של הארגון בשידור חי, מפני שבחוזים של WWE מול רשתות הטלוויזיה USA ו-FOX יש כמות מוגבלת של תכניות מוקלטות מראש, דבר שעלול היה להוביל לביטול חוזי הטלוויזיה של החברה שהכניסו לכיסה כ-500 מיליון דולר.

המעבר לשידורים חיים התאפשר כשראש העיר של מחוז אורנג' שבפלורידה הכריז על WWE כעסק חיוני. הדבר נעשה, ככל הנראה, בזכות קשריו הקרובים של מקמהן עם נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ )חבר היכל התהילה של (WWE וגם בזכות אשתו של מקמהן לינדה, שמעורבת בממשלתו של טארמפ כאחראית על העסקים הקטנים ובתור מי שמעורבת בתכנית הכלכלית ליציאה מהמשבר של ארה"ב (בתכנית זו פלורידה תקבל מענק גדול יותר משאר המדינות).

בנוסף, ה-XFL, ליגת הפוטבול החדשה בבעלותו של מקמהן, הודיעה על פשיטת רגל לפני מספר ימים, כשחובותיה נאמדים בכ-50 מיליון דולר. על פי הדיווחים ה-WWE מחזיקה ב-23.5 ממניות הליגה, כשמקמהן השקיע כ-100 מיליון דולר בהקמתה השנייה של ליגת הפוטבול האלטרנטיבית ותכנן להוציא על הליגה עד כ-500 מיליון דולר.

על פי ההליך לפשיטת רגל של XFL, ביטול העונה גרם לליגה הפסד של עשרות מיליוני דולרים, כאשר מקמהן בעצמו העביר כ-9 מיליון דולר לתשלום משכורות חודש מרץ ל-500 ספורטאים ו-400 עובדי חברה.

  • עוד באותו נושא:
  • wwe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully