וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה למען האימפריות? המשבר עשוי להציל את אריס ופאוק סלוניקי

6.4.2020 / 15:39

שתי היריבות המושבעות מדורגות בשני המקומות האחרונים ביוון ואמורות לנשור לליגת המשנה, אבל באיגוד המקומי קוראים להקפיא את הירידות כדי לעזור להן לשרוד. האם אולימפיאקוס תשוב לליגה הבכירה, ופאו תסיים ללא תואר בפעם הראשונה מאז 1995?

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שאלת השאלות בליגות שהוקפאו ברחבי אירופה בשל משבר הקורונה נגעה לדילמת האלופה שתוכתר או לא. אבל הסוגיה המעניינת ביוון, שממתינה לאישור הממשלה כדי לבטל סופית את העונה, קשורה בכלל לזהות היורדות.

הליגה הראשונה נעצרה אחרי 20 מחזורים עם התפשטות המגיפה, כשבשני המקומות האחרונים מדורגות שתי אימפריות בקריסה: במקום ה-13 אריס סלוניקי ובמקום ה-14 והאחרון יריבתה המושבעת פאוק סלוניקי. השתיים נאבקו על חייהן בליגה, וגוברים הקולות באיגוד היווני להקפיא את היורדות, כך ששתיהן ישרדו.

להחלטה הזו אין רק משמעות פוליטית, אלא גם שיווקית, לאור העובדה שבזכות ההיסטוריה שלהן מחזיקות אריס ופאוק בגרעין אוהדים נרחב ובמתקנים משוכללים בהרבה מאלו שיש לרבות מהקבוצות.

ניק קלאתיס שחקן פנאתינייקוס. GettyImages
יישבר רצף בן 24 עונות לפנאתינייקוס? ניק קלאתיס/GettyImages

הליגה היוונית ספגה העונה מכה קשה עם ירידתה של אולימפיאקוס לליגת המשנה, ונשירתן של שתי הקבוצות מסלוניקי עלולה להחריף עוד יותר את מצבה. האדומים מפיראוס נמצאים גם הם בדילמה, מאחר שרק הקבוצה המדורגת ראשונה תעלה ליגה באופן אוטומטי, והם היו אמורים להיאבק על הכרטיס שלהם בחזרה דרך הפלייאוף.

ההערכה ביוון, לאור מצבן הכלכלי הקשה של לא מעט קבוצות, היא שלבסוף תיבנה הליגה הבכירה עם 14 או 16 קבוצות, וייתכן שהקריטריון המרכזי בה יהיה כלכלי, כך ששלוש הקבוצות - אולימפיאקוס, אריס ופאוק - ישחקו בה.

החלטה על הקפאת היורדות תוביל מן הסתם גם להחלטה לסיים את העונה בלי אלופה, אף שפנאתינייקוס מדורגת ראשונה ביתרון משמעותי על פני הדולקת אחריה, א.א.ק אתונה. אם כך יקרה, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 1995 שפאו מסיימת עונה מבלי לזכות בשום תואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully