וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמגרש בקיבוץ ועד למסע בכדורגל העולמי: טור מיוחד לרגל יום האישה

לי פלקון

8.3.2020 / 13:00

התחלתי בליגה של הבנים, הגעתי לנבחרת הנערות, משם עברתי לאירופה, הצלחתי, הצטיינתי, נפצעתי, חזרתי, הגשמתי חלומות, עברתי מהמורות, אבל לעולם לא הפסקתי לעבוד הכי קשה שאני יכולה. לי פלקון, כדורגלנית נבחרת ישראל, בטור מיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי

כדורגלנית נבחרת ישראל לי פלקון. באדיבות המצולם. קרדיט: Eric Efcso Berry, אתר רשמי
כדורגלנית נבחרת ישראל לי פלקון/אתר רשמי, באדיבות המצולם. קרדיט: Eric Efcso Berry

התחלתי לשחק כדורגל בעקבות אחי הגדול. הייתי עולה על המגרש בקיבוץ משמר העמק בכל הזדמנות שניתנה לי. כשהייתי בת 9 כבר שיחקתי לראשונה בליגה (של הבנים) עם קבוצת הפועל מגידו. בגיל 12 עברתי לשחק בבנות טבעון וקיבלתי זימון לנבחרת הנערות של ישראל. כמה שנים לאחר מכן השתתפתי במשחק ראשון בינלאומי. בתקופה הזו עברתי לשחק באס"א תל אביב ובהמשך הייתי שותפה ל-3 זכיות באליפות המדינה ול-2 זכיות בגביע המדינה.

בסיום עונת 2013 ולאחר הזכייה בתארים בישראל יצאתי בפעם הראשונה להתנסות בכדורגל הנשים העולמי ושיחקתי בקבוצת סאנד מהבונדסליגה במשך חצי עונה. רגע לפני כן התחלתי לעבוד עם מאמן מנטאלי והגברתי את קצת האימונים האישיים שלי בשביל להשלים פערים מול השחקניות מהבונדסליגה. במהלך תקופה זו ראיתי שעדיין ישנה הרבה עבודה בשביל להשתלב ברמות הגבוהות וגם למדתי על בשרי על הקשיים של המחיה בחו"ל.

המשכתי לעבוד קשה ובמוקדמות אליפות אירופה בשנת 2014 התמורה הגיעה: כבשתי עבור הנבחרת את שער הניצחון מול דנמרק. כל ההשקעה שלי התנקזה לרגע הזה, ולראיה הוזמנתי בעקבותיו למבחנים בברונדבי הדנית. לאחר ההצלחה במבחנים שיחקתי בקבוצה למשך עונה. המסע בכדורגל העולמי המשיך ובסיומה של אותה עונה חתמתי בקבוצת דואיסבורג ושיחקתי בגרמניה שתי עונות, שבמהלכן עלינו לבונדסליגה. לא היה קל לשחק ברמות הגבוהות אך בבוקר כל יום התעוררתי שמחה ומאושרת שאני עושה את מה שאני אוהבת ומממשת את החלום שלי. אותו תחושה ליוותה אותי גם בתחנה הבאה שלי באוסטרליה, כששיחקתי בקבוצת Western Sydney Wanderers מהליגה הבכירה. באותה השנה היה לי הכבוד גם לקבל את תואר כדורגלנית השנה מטעם משרד התרבות והספורט.

כשחזרתי לארץ מאוסטרליה בתחילת שנת 2019 קרעתי לצערי את הרצועה הצולבת, ונשארתי מחוץ למגרשים במשך יותר משנה. לפני כמה שבועות חתמתי בבנות עמק חפר וביום חמישי האחרון השלמתי לראשונה 90 דקות במדי הנבחרת, במשחק ההפסד מול בוסניה. כרגע ולמרות הקושי, אני קודם כל מנסה לחזור לעצמי ולפעילות בכושר מלא. ולא, עדיין לא וויתרתי על המשך החלום של לשחק ברמות הגבוהות ביותר בחו"ל.

לכן הגישה שמלווה אותי במשך כל הקריירה היא שאני חייבת להשקיע ולעבוד קשה בשביל לממש את הפוטנציאל האישי שלי. אמנם הדרך אינה קלה אבל התוצאה לבסוף משתלמת. וזה בדיוק המסר אותו אעביר לילדות, לנערות ולנשים כאשר בתקופה הקרובה (כל עוד אני בישראל) אחל לשמש כ"שגרירת" המרכז הלאומי לקידום הנשים בספורט בישראל "אתנה", כשאעביר הרצאות השראה במטרה להיות מודל לחיקוי עבור אותן הצעירות, בתקווה שבעתיד נראה עוד כדורגלניות תוצרת כחול-לבן בליגת הבכירות בחו"ל.

לי פלקון משמשת כ"שגרירה" של המרכז הלאומי לספורט הנשים, "אתנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully