וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע האיגוד ממליץ: לאפשר לג'רל מקניל לשחק בגמר הגביע

11.2.2020 / 14:45

עו"ד טל אור קורא להימנע מהרחקתו של רכז עירוני נהריה מהמשחק ביום חמישי מול הפועל ירושלים: "הטלת העונש עלולה לפגוע בנסיבות מיוחדות אלה, בספורטיביות ובמעמד הגמר"

דני מרון

הדיון המשמעתי בעניינם של ג'רל מקניל וטל דן יתקיים מחר (רביעי) ב-11:00 באיגוד הכדורסל, אולם נראה כי עירוני נהריה יכולה לשאוב אופטימיות בנוגע לשיתופו של רכזה האמריקאי בגמר גביע המדינה, ביום חמישי נגד הפועל ירושלים.

תובע איגוד הכדורסל, עו"ד טל אור, המליץ שלא להרחיק את מקניל מהגמר, וכתב בחוות הדעת שהעביר בעקבות דו"ח השופטים ודו"ח המשקיף ממשחק חצי הגמר בין נהריה לעירוני נס ציונה, אמש ביד אליהו. המלצתו היא להטיל עליו קנס של כ-12 אלף שקלים, בנוסף להרחקה על תנאי משלושה משחקים לשנתיים הבאות; אור קרא לדרוש ממקניל להתייצב למסיבת העיתונאים הרשמית לקראת הגמר, שצפויה להתקיים מחר ב-18:30, ולהתנצל באופן פומבי על מעשיו.

ג'רל מקניל שחקן עירוני נהריה. דני מרון
"יש להטיל עליו עונשים מידתיים". מקניל/דני מרון

נימוקיו של התובע: "יש להטיל עליו עונשים מידתיים... בהתחשב בנסיבות הבאות ובמטרה להוקיע את הדברים ולמנוע הישנותם בעתיד... קשה להתעלם מהעובדה שקבוצתו של מר מקניל העפילה למשחק גמר גביע המדינה, וכי הטלת עונש הרחקה בפועל על השחקן עלולה לפגוע, בנסיבות מיוחדות אלה, בספורטיביות ובמעמד גמר גביע המדינה...

"נראה שביצע את המעשה האלים לאחר שראה שטל דן תוקף באופן אלים וחמור את שחקן קבוצתו, למרות שברור שלא ניתן להקל ראש עם המעשה האלים של ג'רל מקניל ו/או כדי להצדיקו מאיזושהי סיבה, וכי ברור שיש לגנותו וכן כל מעשה אלימות אחר מכל וכל".

עו"ד אור ציין בדבריו את עברו של מקניל, שהורחק ב-2016 משני משחקים בעקבות איום פיזי על שופט במשחק בגביע המדינה, אבל הוסיף כי תקופת העונש הנוסף שספג אז על תנאי חלפה.

בנוגע לדן, שכבר הורחק העונה, ממליץ התובע לנקוט ביד קשה יותר ולהרחיקו משלושה משחקים (אחד באופן אוטומטי, ושניים בנוסף אליו), להטיל עליו קנס של 24 אלף שקלים ועונשים דומים על תנאי לשנתיים הבאות.

"מדובר במקרה חמור שבו שחקן מקצועני בליגת העל, האמור להוות דוגמה אישית ומודל לחיקוי לכל דבר ועניין, תוקף באלימות פיזית ומסוכנת שחקן יריב ועלול אף היה לגרום לפציעתו באופן קשה (חבט בפניו כאשר המשחק היה בעצירה לאחר שריקה לעבירה)", לשון חוות הדעת של אור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully