וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר החטאים: בוסטון רד סוקס עשתה טעויות ומשלמת את המחיר

5.2.2020 / 10:15

סדרת מהלכים כושלים כבלה את בוסטון רד סוקס, שנאלצה להעביר בטרייד ללוס אנג'לס דודג'רס את מוקי בטס, השחקן הטוב ביותר שצמח בה בעשור האחרון. בלי מאמן ובעוד הבעלים משקיע בליברפול, הקבוצה הולכת לעונה אבודה מראש, וכעת העיר דרוכה למוצא פיו של טום בריידי

מוקי בטס שחקן בוסטון רד סוקס תמונות השנה. GettyImages
פטיש בראש של כל מי שמסתובב באזור פנוויי פארק. מוקי בטס/GettyImages

2012 הייתה עונה עצובה במיוחד עבור בוסטון רד סוקס. מתוך רצון להיפטר מחוזים גדולים, הרד סוקס העבירו בטרייד ללוס אנג'לס דודג'רס את אדריאן גונזאלס, ג'וש בקט וקרל קרופורד והביאו כמאמן את בובי ולנטיין, איש שנוי במחלוקת שלא הדריך ב-MLB עשור שלם. התוצאה הייתה צפויה: הקבוצה דשדשה קשות, העונה הסתיימה עם 69 ניצחונות, המאזן הגרוע ביותר של בוסטון בעונה מלאה מאז 1965, ולנטיין פוטר ובמקומו הגיע ג'ון פארל.

במהלך כל העשור הקודם סבלה בוסטון מטלטלות. אחרי העונה של ולנטיין היא זכתה באליפות עם פארל, צנחה שוב לשתי עונות של מאזן שלילי ואז הכתה עם שלוש עונות טובות, שבשיאן זכתה ב-2018 בוורלד סיריס, אחרי עונה דומיננטית של 108 ניצחונות. שניים מהגיבורים של האליפות הזאת היו מוקי בטס, הכוכב הגדול ביותר שצמח בקבוצה בעשור האחרון, והמגיש דיוויד פרייס, שלמרות חוזה מוגזם והיסטוריה עגומה בפלייאוף הצליח להתעלות הפעם. החל מהלילה (בין שלישי לרביעי) שניהם כבר לא בקבוצה.

כמו ב-2012, כוכבים גדולים עברו לדודג'רס, הפעם בטרייד משולש שהביא אליהם את האאוטפילדר אלכס ורדוגו. הדודג'רס שיגרו למינסוטה את קנטה מאדה והטווינס שלחו לבוסטון גם את המגיש הצעיר ברוסדאר גרייטרול. כמו אז, הרד סוקס שוב לא קיבלו יותר מדי וכמו אז, גם הפעם אין להם מאמן שאפשר לסמוך עליו. למעשה, כרגע אין להם מאמן בכלל וזו אפילו לא הבעיה הכי גדולה שלהם.

ג'יי די מרטינז מוקי בטס בוסטון רד סוקס. AP
מימש את האופציה וסלל את דרכו של בטס החוצה. מרטינז/AP

בטס הוא אחד השחקנים הטובים שצמחו ב-MLB בשנים האחרונות, שני רק למייק טראוט מלוס אנג'לס איינג'לס. הוא בן 27 בסך הכול, שיאו עוד לפניו. בוסטון לא הצליחה לשמר אותו בגלל חוזים מופרכים שהעניק ה-GM הקודם דייב דומברובסקי שפוטר בתחילת ספטמבר. על אף שידע שבטס יהיה שחקן חופשי אחרי עונת 2020, הוא העמיס את הקבוצה בחוזים אחרים והכביד על התקציב. תחתיו הקבוצה סיימה שלוש פעמים ברציפות במקום הראשון ב-AL מזרח, משהו שמעולם לא קרה בבוסטון. הבעיה היא שמתוך מחשבה על ההווה הוא משכן את העתיד.

כשהרד סוקס פיטרו את דומברובסקי הם ידעו שהם צריכים להיבנות מחדש ולהשתחרר מחוזים מכבידים, כמו זה של פרייס שהיה טריגר רציני לטרייד עם לוס אנג'לס. מה שתקע להם קצת את התוכניות הייתה הבחירה של ג'יי דיי מרטינז לממש את האופציה שלו להמשיך במועדון. מרטינז חתם ב-2018 על חוזה של 110 מיליון דולר לחמש שנים עם אופציות יציאה. לו היה בוחר לצאת מהחוזה בתחילת נובמבר, הרד סוקס היו משאירים את בטס. מרטינז בחר להישאר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיוויד פרייס שחקן בוסטון רד סוקס. AP
החוזה שלו היה טריגר לטרייד הגדול. פרייס/AP

בעוד היריבה הגדולה מדרום ניו יורק יאנקיז שופכת כספים, לג'ון הנרי, בעלי הרד סוקס, יש הרפתקאות אחרות על הראש, כמו ליברפול שבה הוא בעל השליטה העיקרי. מלכתחילה לא היה סיכוי שהרד סוקס יתנו לבטס הצעה לחוזה גדול, לה היה מסרב ממילא מאחר שבסיום עונת 2020 הוא הופך לשחקן חופשי. שחקנים גדולים לא ממהרים לחתום על חוזה חדש לפני שהישן מסתיים, מכיוון שבשוק הם נוטים לקבל הרבה יותר. הדודג'רס, שכדרכם הולכים ALL-IN, בעצם שוכרים את בטס לעונה אחת, שבסיומה ינסו, אולי, להחתימו על חוזה ארוך טווח, אבל יתחרו עם עוד כמה קבוצות. אל תתפלאו אם אחת מהן תהיה ניו יורק יאנקיז השנואה.

בינתיים, בבוסטון מלקקים את פצעי הטרייד הטריים. הקבוצה לא תתחרה העונה על מקום בפלייאוף וכנראה שגם לא בעונה הבאה. בבייסבול נהוג להסתכל על חוות הגידול, ה"פארם סיסטם" שמכשירה שחקנים צעירים. אם באר הכישרונות בפארם יבשה, ובבוסטון היא בהחלט יבשה עכשיו כפי שהיה ביאנקיז לא מעט שנים תחת ה-GM בריאן קשמן, העתיד לא מבשר טובות. בנוסף, הרד סוקס עדיין מתמודדים עם השלכות צילומי הסימנים, פרשייה שבה נענשה יוסטון אסטרוס בחומרה והשפיעה גם על בוסטון. אלכס קורה, המאמן של הרד סוקס, היה אחד המארגנים העיקריים של גניבת הסימנים בתקופתו באסטרוס. הוא פוטר באמצע ינואר, מיד אחרי שאיי ג'יי הינץ' פוטר מיוסטון. בעוד האסטרוס הביאו מחליף, דאסטי בייקר הוותיק, בוסטון עדיין תקועה ללא מאמן. בינתיים, כריס יאנג ששיחק בקבוצה הודה שב-2017 נעשה שימוש בשעון של אפל כדי לגנוב סימנים. בוסטון כבר נקנסה בעבר על הפרשייה הזאת, אבל ייתכן שיינקטו נגדה צעדים נוספים.

טום בריידי קוורטרבק ניו אינגלנד פטריוטס. GettyImages
האפקט מעזיבה שלו רק יתעצם. בריידי/GettyImages

הסלטיקס נותנים עונה פנטסטית, הברוינס חולשים בהוקי קרח על הבית האטלנטי, אבל בוסטון היא קודם כל בייסבול ופוטבול. עוד לפני העזיבה של בטס הייתה העיר מוטרדת מסמל גדול בהרבה: טום בריידי. הקוורטרבק בן ה-42 של הפטריוטס יהפוך רשמית לשחקן חופשי בפעם הראשונה ב-20 שנות קריירה ולא מעט קבוצות לוטשות עיניים לכיוונו, כולל שלוש מקליפורניה בה נולד וגדל. אחת מהן היא אהבת נעוריו סן פרנסיסקו פורטי ניינרס, מפסידת הסופרבול הטרייה. קולות רבים נשמעים במפרץ להבאת בריידי במקום ג'ימי גארופולו, שמניותיו ירדו בפלייאוף למרות ההגעה לגמר.

בריידי אייקון גדול בהרבה מבטס ופרידה שלו מהפטריוטס תהיה רעידת אדמה בלתי תלויה, אבל עבור עיר שהתרגלה להתחרות בכל המסגרות, הישארות שלו תהווה פרס ניחומים. עזיבה כבר תהיה מכת מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully