וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא היעד הסופי של סופיה: קנין פרצה לבמה הגדולה בגיל 21

31.1.2020 / 15:53

בגיל חמש היא קיבלה סיור מקלייסטרס, בגיל שש היא הצטלמה עם קורניקובה והבטיחה בראיון שתזכה בווימבלדון. אחרי פריצה ב-2019, קנין מתחילה לעמוד ביעדים שהוצבו לה בגיל צעיר בעזרת תעוזה וחוצפה, או כמו שאמר מאמנה לשעבר: "היא לא מפחדת לשחק גם נגד נדאל"

אלהקום יח"צ יורוספורט

בווידאו: חמש הנקודות היפות ביותר בחצי הגמר בין תים לזברב

"אני זוכר שאמרתי שסופיה היא היצור הקטן הכי מפחיד שאי פעם ראיתי. היא הייתה מיוחדת מאוד: קואורדינציית יד-עין והיכולת שלה לקחת את הכדור מיד אחרי המגע שלו עם הקרקע, אלה היו דברים שלא רואים בכל יום. יש לי הרבה ילדים שעושים את הדברים האלה, אבל איתה זה היה כאילו היא הייתה אפויה כבר למרות שהיא הייתה קטנטנה והמחבט היה יותר גדול ממנה. השחקנית היחידה שראיתי כך הייתה מרטינה הינגיס".

כך סיפר ריק מאקי בראיון ל"ניו יורק טיימס" בתחילת יוני 2019 אחרי שסופיה/סוניה קנין הפתיעה את סרינה וויליאמס בשתי מערכות 2:6, 5:7 ועלתה לשמינית גמר רולאן גארוס. מאקי אימן את קנין מאז שהייתה בת חמש ועד שחגגה 12 כשברקע כל הזמן אביה, אלכסנדר, משמש כמאמן. האב אמר באותו ראיון: "אני חושב ששיא הפרסום שלה היה כשהייתה בת חמש". ואכן, סופיה (ששם החיבה שלה הוא סוניה) כיכבה בשערי מגזינים כבר כילדה ואף השתתפה במשחקי ראווה עם כוכבים מוכרים.

ואכן, לא צריך לחטט יותר מדי ברשת כדי למצוא תמונות וקטעי וידאו של קנין. הנה היא בת שש עם עיניים כחולות גדולות מתחבקת עם אנה קורניקובה, הנה בסרטון נוסף היא רק בת חמש ובראיון מחוץ למגרש טניס אומרת שהיא תזכה בווימבלדון מתישהו. ביום חמישי הגדילו ב-WTA ושלפו מן הארכיון קטע מ-2005 בו קים קלייסטרס לוקחת ילדה חמודה אל מאחורי הקלעים של טורניר מיאמי. אותה ילדה בת שש יושבת על הברכיים של הבלגית, נכנסת לחדר ההלבשה ונפגשת עם אנדי רודיק, נכנסת לתא השחקנים ויושבת בצד המגרש כדי לראות משחק. כל הזמן הזה היא עונה לשאלות של קלייסטרס ונראית ברקיע השביעי.

סופיה קנין בת השש מצטלמת עם אנה קורניקובה. מתוך הטוויטר, אתר רשמי
קנין כילדה עם קורניקובה/אתר רשמי, מתוך הטוויטר

אלכסנדר וסבטלנה קנין ניסו להשיג ויזה לארצות הברית במשך שנים ובסופו של דבר הגיעו לניו יורק סיטי ב-1987 עם 286 דולר אחרי עצירות באוסטריה ואיטליה. אלכסנדר למד תכנות מחשבים ביום ונהג בשירות רכבים בלילות. סופיה עצמה נולדה ב-14 בנובמבר 1998 במוסקבה כששני הוריה חזרו כדי להיות קרובים למשפחה למשך כמה חודשים בזמן ההריון והחודשים הראשונים אחרי לידתה.

משפחת קנין התמקמה בפמברוק פינס שבפלורידה וסופיה למדה אנגלית מצוינת, רק שהיא יורה אותה בקצב מהיר מאוד וכשהייתה קטנה אפילו צחקו עליה. עם השנים היא למדה לחיות עם זה. "החברים שלי תמיד צוחקים עליי בגלל זה, הם אומרים שיש לי קול מונוטוני, אני לא אוהבת את זה", סיפרה. קנין מדברת גם רוסית שוטפת עם הוריה, אבל בניגוד לשראפובה, בחרה לייצג את ארצות הברית. "אני הכוכבת העולה של הטניס האמריקאי, אני גאה מאוד לייצג את המדינה שלי ומקווה שנגיע כמה שיותר רחוק", אמרה קנין בהתאספות גביע הפדרציה.

אחת התכונות הכי בולטות וחיוביות של קנין תמיד היו חוצפה חיובית. היא מעולם לא התביישה ותמיד האמינה שהיא מסוגלת להסתכל בעיניים לכל שחקנית. "סוניה לא מפחדת לשחק נגד רפא", אמר מאמנה לשעבר מאקי בראיון לעיתונאי כריסטוף קלרי ב"ניו יורק טיימס" והוסיף: "היא תמיד הייתה כזו. כשהיא הייתה קטנה, היא תמיד הייתה משחקת עם הבנים והייתה מפסידה, אבל היא הייתה מתנהגת כאילו לא הפסידה, אלא רק כאילו נגמר הזמן. ואז יום למחר היא הייתה חוזרת ושואלת 'אני יכולה לשחק נגדם שוב?'. הרבה הורים וילדים מתחבאים, אבל לא סוניה ולא אבא שלה ואני חושב שזה גם בא לידי ביטוי בקריירה שלה עכשיו".

שנת הפריצה של קנין בסבב הייתה 2019 כשהיא גם מגיעה לדירוג שיא של 12 בעולם באוקטובר וזוכה בתואר השחקנית המשתפרת ביותר של השנה בסבב ה-WTA. בטורנירי גרנד סלאם זה הספיק רק לסיבוב השני באוסטרליה, שמינית גמר ברולאן גארוס, סיבוב שני בווימבלדון ושלישי באליפות ארה"ב, אבל בסבב ה-WTA היא רשמה הצלחה ענקית כשזכתה בשלושה טורנירים - הובארט, מאיורקה וגוואנגז'ו וגם באקפולקו הגיעה עד לגמר. בנוסף לכל אלה, קנין גם הגיעה עד לחצי הגמר בטורנירים מסבב הפרמייר מנדטורי בסינסינטי וטורונטו וכשניצחה את סרינה בפריס היא הפכה לאמריקאית הראשונה שמנצחת את זוכת 23 תארי הגרנד סלאם במייג'ור מאז סלואן סטיבנס באליפות אוסטרליה ב-2013.

קנין קיבלה ב-2017 מלגה כדי לשחק טניס באוניברסיטת מיאמי, אבל בחרה להפוך למקצוענית במקום ולהיכנס לסבב. איך נאמר? בינתיים נראה שהיא קיבלה את ההחלטה הנכונה ובדירוג הקרוב כבר תיכנס לטופ 10 לראשונה בחייה, בלי קשר לתוצאת הגמר שלה מול גרבינייה מוגורוסה. קנין, שהפכה לטניסאית הצעירה ביותר שמנצחת את המדורגת ראשונה בעולם בטורניר גרנד סלאם מאז 2002, אמרה אחרי הניצחון מול בארטי, שהותיר את אוסטרליה ללא תואר באליפות המקומית מאז 1977: "הצלחתי להוכיח את עצמי, אני מקבלת עכשיו הרבה תשומת לב ואני לא הולכת לשקר לכם, אני אוהבת את זה מאוד. אין לי מילים כדי להביע את האושר שלי, אני לא מאמינה לזה. חלמתי על הרגע הזה מאז אותו וידאו על אנדי רודיק". מחר החלום שלה יכול להימשך ולקרום עור וגידים בגדול, הכי גדול שיש.

סופיה קנין הקטנטנה מבטיחה שתזכה בווימבלדון

הטניסאית האמריקאית סופיה קנין. AP
הופכת לדמות ושחקנית גדולה בזכות עצמה. קנין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully