וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק משפטי ממושך: נהרס ביתו של כדורגלן העבר הלל קפלן

יצחק סולומון

29.1.2020 / 20:56

כוחות משטרה מלווים בכלים הנדסיים הגיעו לביתו של שחקן העבר שכיכב בבית שאן, בני יהודה ומכבי חיפה והוציאו לפועל צו הריסה בהוראת בית המשפט. ממשרד האוצר נמסר: "המבנה נהרס כדין"

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: טור דעה של דוד רוזנטל על ירדן שועה

לאחר מאבק משפטי ממושך, הגיעו אתמול (שלישי) שוטרים לביתו של הלל קפלן, שחקן העבר של הפועל בית שאן, על מנת להוציא לפועל צו הריסה בהוראת מנהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר. רבים מתושבי העיר, חבריו של הילל, הגיעו לחזק ולתמוך בהם.

קפלן, מבכירי הכדורגלנים שצמחו בעיר, שיחק ואימן בהפועל בית שאן ובשיאו אף שיחק במכבי חיפה, נשמע שבור ונסער: "אלו ימים קשים מאוד לבני משפחתי ולי. אני לא מאחל לאיש לעמוד בסיטואציה הנוראית הזו. אני רוצה להודות מקרב לב לכל מי שסייע ותמך בנו".

ביתו ההרוס של הלל קפלן. יצחק סולומון,
ביתו ההרוס של הילל קפלן בבית שאן/יצחק סולומון

יש לציין כי הקרקע אשר עליה נבנה בית המשפחה לפני יותר מ-17 שנה, שימש את אביה של אשתו של קפלן, ריקי, במשך עשרות שנים. לטענת בני המשפחה הם מחזיקים בכל האישורים לכך. בית המשפט קבע כי המסמך שהוצג לא קביל מבחינה חוקית. לאורך השנים התנהלו דיונים בין בני המשפחה לבית המשפט בערכאות שונות, כולל בקשות ופגישות מול מנהל מקרקעי ישראל, עד שאתמול כאמור, יצאה החלטת בית המשפט אל הפועל.

תושב בית שאן יורם אברג'ל בעל חברת 'קראוון בעמק', העמיד לרשות המשפחה קראוון מגורים.
מעיריית בית שאן נמסר: "ראש העיר פעל בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי למנוע את ביצוע צו ההריסה. יתרה מזאת, מועצת העיר אישרה המלצה להקצאת השטח עליו נבנה הבית למשפחת קפלן. צעד זה לא צלח מול מנהל מקרקעי ישראל. העירייה תעמוד לרשות המשפחה ותסייע ככל שניתן".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה פועלת ומבצעת עבודת אכיפה לפי חוק התכנון והבנייה. המבנים המדוברים הינם בית מגורים וסככות חקלאיות שנבנו שלא כחוק על שטח ששימש בעבר גן לאומי בבית שאן, בעוד שלבונה הרשאת רעיה שנתית ולא כל זכות אחרת על המקרקעין. בינואר 2017 הוגש כתב אישום וניתן גזר דין של בית המשפט הכולל צווי הריסה ושימוש, בינואר 2020 נהרס המבנה כדין ובהתאם להחלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully