וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרק 7

גילי דנון

9.1.2003 / 16:24

שנה באה שנה הלכה וכלום לא השתנה. במועצה לשידורי הכבלים והלווין די ויתרו על המאבק, ביס שומרם על מצפון נקי, ואולי המועצה הישראלית לצרכנות תושיע את כולנו

שנה באה שנה הלכה, אבל בשידורי הליגה האיטלקית דבר לא השתנה. תקציר הפרקים הקודמים: חברת יס משכה לקוחות להתחבר אליה תחת ההבטחה "אצלנו תראו את הליגה האיטלקית". רבים אכן התפתו ועשו מנוי בלוויין, אבל עם פתיחת העונה הם גילו שבמקום הליגה האיטלקית הם נתקעו הם הליגה הצ'יליאנית. צופים רבים פנו ליס בתלונה, אולם נדחו בטענה שהחברה לא הבטיחה דבר.

אחרי בירור שערכנו, שלח לנו הגולש אלכס איידלמן מאשדוד עותק של מגזין Yes ברוסית מנובמבר 2002, שבו הובטחו שידורים ישירים מליגות הכדורגל של אנגליה ואיטליה. את החומר הזה העברנו למר דן וולדמן, סגן יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, והוא הבטיח לשלוח מכתב הפרה לחברת יס.

חודש אחרי שהובטח לנו כי מכתב הפרה ישלח ליס, פנינו שוב למועצה לשידורי כבלים ולווין, וביקשנו לשוחח עם מר ולדמן היקר. אולם ולדמן כבר לא נמצא בתפקידו, ובמועצה לא כל כך ידעו על מה אנחנו מדברים.

אחרי בירור קצר הצלחנו לגלות כי המועצה אכן שלחה מכתב ליס, אבל לא מכתב הפרה, ודרשה הסבר לגבי הפירסום בגיליון נובמבר. מיס מסרו למועצה שבסך הכל מדובר בטעות, והבטיחו לא לחזור עליה שוב. במועצה קיבלו את דברי יס, וכרגע נראה שהעניין סגור מבחינתה.

דוברת יס, ליבי צ'יפסר, אישרה את הדברים, ומסרה שהמועצה באמת לא שלחה להם מכתב הפרה, ולמעשה כל הסיפור הזה מאחוריהם. בסך הכל היה מדובר בטעות תמימה, מה גם ש"בעברית לא היו פרסומים", כך שבעצם הכל נעשה כשורה.

למרות הדברים הללו, הרושם שנוצר אצלנו הוא שבמועצה לשידורי כבלים ולווין החליטו לסגור את העניין בשקט, וכמו תמיד במדינה שלנו, בסופו של דבר האזרח הפשוט שוב נדפק. לכן, החלטנו לא להרים ידיים, ולאחר שהמועצה זנחה את העניין, פנינו הפעם למועצה הישראלית לצרכנות.

בשיחה עם המועצה לצרכנות, אמרה לנו הדוברת אורנה ביבר: "אם הם הבטיחו הם חייבים לקיים. ואם לא עומדים בהבטחה שלהם זה מזכה את הצרכנים בניתוק ויכול להיות שגם בפיצוי כספי. אבל בשביל זה אנחנו צריכים את ההוכחות, ואז אנחנו נפנה למועצה לשידורי כבלים ולווין".

אז כמו שביבר אמרה, אנחנו עדיין זקוקים להוכחות שלכם כדי להוכיח שאכן היתה כאן הבטחה לצופים שהופרה. אז אם למישהו יש מגזינים של יס בעברית, פרומואים שמבטיחים את שידורי הליגה האיטלקית, וכיוצא באלה, שישלח לנו אותם בהקדם, ואנחנו נוכל להמשיך בנקודה שנעצרנו.

ספורט 5: אנחנו קמים בבוקר בשביל הצופים

בצל המאבקים והניסיון להוכיח שיס באמת דפקה את הצופים, יתקיים בסוף השבוע המחזור ה-16 של הליגה האיטלקית. אז אולי יס לא רוצה לשדר, אבל עדיין יש את ספורט 5. פנינו לדוברת שלהם.

-"מה נשמע רווית, יש חדש בנוגע לשידורי הליגה האיטלקית?
"זכויות השידור הן לא שלנו. אין איזה משהו אין חדש בנושא הזה. כשיש בשורות אני מבשרת אותם, כמו עם שני השידורים מהליגה האנגלית. אנחנו קמים בבוקר בשביל הצופים. יש שוק שפושט את הרגל. בסופו של דבר אנחנו לא הרעים".

אז אולי אין כאן רעים וטובים, אבל בינתיים אנחנו עדיין נדפקים. או כמו שבועז קלדרון, מנושאי הנס של המאבק, אמר: "שיראו איזה משחק פעם בשבוע כמו בליגה ההולנדית, אבל כלום כלום כלום. מראים שידורים חוזרים גרועים. עדיף לא לראות את זה. זה באיכות כזאת גרועה. זה פשוט מאד בושה".

"אני קורא לכל מי שאכפת לו, לכל האנשים השפויים לא להיכנע, לפחות בשביל הצדק אסור לנו להיכנע לתכתיבים הללו. חבל כי הליגה היא כל כך צבעונית, אנחנו עדיין מוכנים שיראו לנו אפילו משחק נבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully