וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכאון חורף: רשימת הפלופים של ברצלונה בינואר

24.1.2020 / 12:00

רגע אחרי שקיקה סטיין מונה למאמן ברצלונה, הוא כבר נאלץ להתעסק עם רכש, אבל לא ממהר והוא יודע למה. ינואר הוא חודש שבו אלופת ספרד נוטה להביא פלופים רציניים. מקוטיניו, דרך ארדה טוראן ועד בואטנג: קבלו את הנפילות הקשות של הבלאוגרנה

עריכת וידאו: ניר חן

בוידאו: הצגת קיקה סטיין בברצלונה

ימים בודדים אחרי שאישר שברצלונה "שוקלת להחתים מספר 9", קיקה סטיין שינה גישה במסיבת העיתונאים שקדמה למשחק הגביע מול איביזה. או שאולי מישהו במערכת שינה עבורו את הגישה: "אני לא יכול לענות על שאלות (בנוגע לרכש) ולא אעשה זאת. אמרתי כמה דברים, אבל לא החלטנו על שום דבר. יש דברים פנימיים ואני מעדיף שלא תשאלו אותי למה אני לא אומר שום דבר".

סטיין עסוק בימים אלה בלהודות ולרצות את מי שסידר לו ג'וב שאפילו לא חלם עליו. למרות מאות מסירות ואחוזי החזקה בכדור שלא היו מביישים מערכת בחירות בדיקטטורה כלשהי, ברצלונה ממשיכה להיות רחוקה מלהרשים. תוסיפו למשוואה את הפציעה של לואיס סוארס וקיבלתם משהו שקרה מעט מאוד בהיסטוריה של ברצלונה - שחקן רכש משמעותי בינואר. רודריגו, אובמיאנג, ורנר או אולי שחקן בעלות נמוכה יותר - כך או כך, ברצלונה נמצאת בשוק.

מועדונים גדולים לא אוהבים את ינואר. שחקנים גדולים לא אוהבים לעבור בינואר. כשאתה קונה בינואר, אתה כנראה תקוע. עשית משהו לא בסדר בקיץ או שקרה משהו שמצריך תגובה. השוק מצומצם, אין מציאות והאופציות מוגבלות לעומת הקיץ. בברצלונה השנה הכל הפוך. בארסה מודל 2020 כבר מזמן לא מתנהלת כמו האימפריה שהיא. רגע לפני העסקה הגדולה של החלון, יצאנו לחפש כמה מהעסקאות הפחות מוצלחות של בארסה בחורף במאה ה-21, כאלה שמספרות מה לא צריך לעשות כשעובדים בלחץ.

מקסי לופס

שחקן ברצלונה מקסי לופס. GettyImages
צילום: Gettyimages/GettyImages

הגיע: ינואר 2005 (6.5 מיליון יורו מריבר פלייט)

הרבה לפני שמקסי לופס התפרסם כאקס של וונדה נארה והגיבור הטראגי של הטלנובלה בכיכובו של מאורו איקרדי, הוא היה שחקן ברצלונה. כן, הוא בדיוק מסוג השחקנים שאם לא וויקיפדיה, לא הייתם זוכרים שדרך בקאמפ נואו. הוא היה בן 20 כשבארסה שלפה אותו מריבר כדי להחליף את הנריק לארסון הפצוע, אבל העסק מעולם לא התרומם. ברזומה של הארגנטינאי אמנם שתי אליפויות ואפילו זכייה בליגת האלופות. במציאות, הוא שיחק 14 משחקי ליגה בעונה וחצי.

מספרים על מקסי לופס שהמעבר היה גדול עליו בגיל כל כך צעיר. הוא לא התאקלם לסגנון המשחק, לא מצא את מקומו ובדיעבד אפשר להגיד שהוא פשוט לא ברמה של ברצלונה. מה שכן, הוא התחבר מצוין לחברים בחדר ההלבשה מה שהשאיר לו לא מעט תמונות חגיגה יפות ממשחקים ואירועים בהם לא שותף. מקסי הבקיע שני שערים רשמיים במדי בארסה ואחרי עונה וחצי הושאל למאיורקה לפני שנמכר תמורת שני מיליון יורו בלבד לפ.צ מוסקבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

קווין פרינס בואטנג

קווין פרינס בואטנג שחקנה של ברצלונה. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

הגיע: ינואר 2019 (השאלה מססואולו)

שנה עברה מאחת ההחתמות ההזויות בהיסטוריה של ינואר בכל רחבי אירופה. כשהחלו להתחזק השמועות לפיהן הקשר נמצא בדרכו לחתימה, רבים האמינו שמדובר בבדיחה. גם בואטנג עצמו לא האמין. כשסוכנו אמר לו: "נוסעים לברצלונה", הוא היה משוכנע שהוא עובר לאספניול. ארנסטו ואלוורדה חיפש שחקן מנוסה, שמכיר את הליגה הספרדית ויבין שהוא מגיע לתת דקות מהספסל כגיבוי לחלוצים. כדי להשתכנע סופית, ואלוורדה הרים טלפון לקולגה לשמוע את דעתו. "הוא ייתן לך יותר מכל אחד אחר במשחקים גדולים", ענה הקול מהצד השני. הקול של סטיין שאימן את בואטנג בלאס פלמאס. צחוק הגורל.

בספרד מספרים שברצלונה הלכה על בואטנג לחצי עונה ו-ויתרה על ארלינג הולאנד. מספרים שהעסקה הזאת יושבת כל כך רע לאנשים בראש עד שבינואר הנוכחי, בהנהלה מוכנים לשלם הרבה כסף כדי לקנות חלוץ ולא לחזור על "מקרה בואטנג". העסקה הזאת, למרות היותה מינורית במונחים הכספיים של ברצלונה, תיזכר לעד כאחת המיותרות. בואטנג שיחק ארבעה משחקים רשמיים בברצלונה ולא כבש. העונה הוא כבר מקרטע במדי פיורנטינה.

לרציניים בלבד: ברצלונה מול לבאנטה במחיר מצחיק
והנה עוד הזדמנות לבקר בקמפ-נואו בפברואר
ומה תגידו על ליאו מסי נגד האקסית של מראדונה?

ארדה טוראן

ארדה טוראן ברצלונה. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

הגיע: ינואר 2016 (34 מיליון יורו מאתלטיקו מדריד)

הקשר הטורקי אמנם נרכש בקיץ, אבל בידיעה שבשל חרם ההעברות לא יורשה לשחק לפני ינואר. כשהראש היה במקום, ארדה הצליח פחות או יותר להשתלב. בשנתיים במועדון הספיק לרשום 55 הופעות בכל המסגרות, לכבוש 15 שערים ולהיות שותף לזכייה בשישה תארים מקומיים, אבל הילד הרע של הכדורגל הטורקי דאג להפעיל בשלב מסוים את מנגנון ההרס העצמי. היום, ארדה הוא בסך הכל זיכרון לא מוצלח של שחקן שהרס לעצמו את הקריירה במו ידיו.

בשנים האחרונות, הוא תקף פיזית עיתונאי על מטוס בתום משחק נבחרת, נקלע לקטטה עם כוכב פופ טורקי וירה באקדח בבית חולים. הוא הורשע בבית משפט וספג השעיה ממושכת לאחר שתקף שופט במשחק בטורקיה. אה כן, לאחרונה גם נזרק מאיסטנבול בשאקשהיר, זו ששאלה אותו מברצלונה לשנתיים וחצי. על הנייר, הפלופ ארדה טוראן הוא עדיין שחקן ברצלונה. במציאות, הוא כבר מזמן לא שחקן כדורגל.

פיליפה קוטיניו

פיליפה קוטיניו ברצלונה. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

הגיע: ינואר 2018 (160 מיליון יורו מליברפול כולל משתנים)

הלחץ בברצלונה להחתים כוכב ענק חדש אחרי מכירתו של ניימאר שבר שיאים. האוהדים לא ממש הסתפקו ברכישתו של עוסמאן דמבלה הפציע מדורטמונד וביקשו לראות מישהו שיצית להם את הדמיון, בטח לאור העזיבה הצפויה של אנדרס אינייסטה האגדי. קוטיניו היה שם חם. בארסה רצתה אותו תקופה ארוכה והנשיא ברתומאו ראה בו כמועמד להפוך לצלע בשלישייה ולסגן של ליאו מסי. בארסה השתמשה בכל טריק בספר כדי להפעיל לחץ, שחקניה נשלחו לשלוח רמזים עבים בתקשורת, אבל ליברפול נכנעה רק בינואר.

המאסטרו הקטן של המייטירדס הפך לפני שנתיים לשחקן היקר ביותר שעבר אי פעם בחורף. אם לוקחים בחשבון את התרומה לעומת הכסף, מדובר בנפילה. קוטיניו גילה מהר מאוד מה שגילו כוכבים אחרים לפניו - בארסה זה עולם אחר. לא היה בו מספיק רוע כדי לקחת את העניינים לידיים והוא קרס תחת הציפיות. מהר מדי הפנטזיות על ניימאר הבא הוחלפו בקריאות בוז. ההחלטה של באיירן שלא לממש את האופציה לרכישתו תכניס את בארסה לפלונטר בקיץ בכל הקשור לניימאר המקורי. וקוטיניו? כדי לא להפוך לפלופ הגדול בהיסטוריה של המועדון, הוא יצטרך קסמים על המגרש או קבוצה גדולה אחרת שתשלם עליו סכום דמיוני נוסף. אגב, בארסה עדיין חייבת לליברפול את רוב הסכום.

ג'רי מינה

ג'רי מינה, שחקן ברצלונה. GettyImages
צילום: Gettyimages/GettyImages

הגיע: ינואר 2018 (11.8 מיליון יורו מפלמייראס)

לבארסה יש חיבה לרכישת בלמים בחורף, כנראה בגלל שהיסטורית היא מתקשה לשים את היד על כאלה ששורדים אצלה לאורך זמן. בינואר לפני שנתיים, בחלון הבלהות של הבלאוגרנה, הקולומביאני הגיע מפלמייראס כדי לרשת את חאבייר מסצ'ראנו שעזב לסין ואת סמואל אומטיטי שכרגיל נפצע. כמו קוטיניו, גם הוא היה שחקן שאמור היה להצטרף בקיץ. כמו קוטיניו, גם הוא לא עמד בציפיות.

למעשה, כבר מהופעתו הראשונה אכזב הבלם הצעיר בעיקר את הצוות המקצועי שדחף להחתימו. חמישה משחקים בלבד שיחק הבלם בברצלונה עד שעזב לאברטון אחרי שבעה חודשים בלבד. הנחמה היחידה בבארסה בכל הקשור לבלם היא שהצליחה לעשות קרוב ל-20 מיליון יורו רווח ממכירתו אחרי שהציג במונדיאל ברוסיה יכולת מרשימה.

איברהים אפלאיי

איברהים אפלאי, ברצלונה. Jasper Juinen, GettyImages
צילום: Gettyimages/GettyImages, Jasper Juinen

הגיע: ינואר 2011 (שלושה מיליון יורו מפ.ס.וו)

לברצלונה יש זיכרונות טובים ורעים מהולנדים. ויש גם כאלה שלוקח כמה שניות להיזכר שהיו חלק מהקבוצה. אמנם הסכום, בטח על פי מה שקורה היום בשוק, של שלושה מיליון יורו בלבד מצחיק, אבל גם הוא לא מרכך את הנפילה של הקשר המבטיח שהגיע בשיאו לקאמפ נואו ומאז רק הולך ודועך. לראייה, מיד אחרי שחתם התפרסם כי מי שתרצה לרכוש כרטיסו תצטרך לוותר על לא פחות מ-100 מיליון יורו. בהולנד צפו לאפלאיי עתיד גדול. פילפי קוקו ופרנק רייקארד המליצו גם לשחקן וגם למועדון על המעבר. ההתחלה הייתה מעודדת עבור ההולנדי שהפך להיות מהר מאוד לסופר סאב, אך ככל שהזמן עבר כך גם הדקות על המגרש התקצרו מבחינתו.

הוא החמיץ כמעט את כל עונת 2011/12 בגלל פציעה קשה בברך וכשחזר, פפ גווארדיולה כבר לא היה והדלת החוצה נפתחה עבורו לרווחה. הוא יצא ממנה להשאלות בשאלקה ובאולימפיאקוס לפני שנפרד רשמית עם מעבר לסטוק. נעלם אל תוך האפלאיי. בשנים האחרונות, הוא בילה יותר על מיטת הטיפולים מאשר על המגרש. בכך, הפך לעוד הבטחה הולנדית גדולה שלא מומשה - מה שסידר לו מקום של כבוד ברשימת שחקני הרכש הכושלים שהגיעו לברצלונה בינואר. או בכל שלב אחר של השנה ליתר דיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully