וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמארה סטודמאייר חתם עד תום העונה במכבי תל אביב: "זה חלום שהתגשם"

22.1.2020 / 9:34

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, הסנטר האגדי מצטרף בגיל 37 לצהובים בעקבות מכת הפציעות, שהותירה אותם רק עם שני ישראלים בכירים. ספרופולוס: "אנחנו מרוצים מאוד". ארון ג'קסון יירשם לליגה ויסגור את מכסת הזרים, במועדון ישקלו גארד מקומי נוסף

עריכה: ניר חן

בגיל 37, אמארה סטודמאייר חוזר לקדנציה שלישית בישראל - וישחק לראשונה בחייו ביורוליג. הסנטר המתאזרח, שעל המגעים בינו לבין מכבי תל אביב פורסם לראשונה בוואלה! ספורט, חתם על חוזה עד סיום העונה.

לאחר החתימה אמר סטודמאייר: "אני מודה בצניעות על ההזדמנות ושמח להיות בישראל, המקום שאני אוהב, ועל כך שיש לי הזדמנות לשחק ברמה הגבוהה ביותר באירופה - זה חלום שהתגשם".

המאמן יאניס ספרופולוס הוסיף: "אנחנו מרוצים מאוד על כך שאמארה ילבש את הגופייה 'הכבדה' של מכבי תל אביב. הוא מגיע לעזור לחבריו החדשים ולקבוצה בליגה הישראלית וביורוליג. אני רוצה לברך אותו על הצטרפותו לקבוצה שלנו ולמשפחת מכבי. אני רוצה גם להודות לבעלים על התוספת, אחת נוספת במהלך העונה, הם נותנים לנו כל מה שצריך למען הצלחת הקבוצה".

שחקן מכבי תל אביב אמארה סטודמאייר. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
ישחק לראשונה ביורוליג. אמארה סטודמאייר/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הצורך בישראלי נוסף הפך דחוף בתחילת השבוע, כשהצהובים נותרו עם שני שחקנים מקומיים בלבד, דני אבדיה וג'ייק כהן. עומרי כספי סיים את העונה, ג'ון דיברתולומאו אינו צפוי לשוב לפעילות בעתיד הנראה לעין, וכעת גם יובל זוסמן הושבת לחודש לפחות בגלל שבר באגודל. לאחר שניסו לשחרר גארדים מקבוצות אחרות בליגת העל, פנו ראשי הקבוצה לסטודמאייר, שעזב לפני כחודש את הליגה הסינית, והעיסקה יצאה לפועל במהירות.

מבחינה מקצועית, הגעתו תחייב שינוי קונספציה מסוים מצידו של המאמן יאניס ספרופולוס, בעיקר בכל הקשור לניהול הסגל בליגת העל. אף שרוב הנעדרים הם גארדים (כשמלבד הישראלים, גם נייט וולטרס פצוע), המתאזרח יאפשר לצהובים להפחית מהעומס המצטבר על אותלו האנטר, שבשלושת המשחקים האחרונים בזירה המקומית נאלץ לשחק 21.3 דקות בממוצע, ובקבוצה הביעו חשש מכך שהוא לא זוכה למנוחה מספקת בין ההופעות ביורוליג.

עוד בוואלה!

שלשום פרסמנו: מכבי תל אביב פנתה לאמארה סטודמאייר

לכתבה המלאה
ארון ג'קסון שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
סוגר את מכסת הזרים בליגה. ארון ג'קסון/דני מרון

בעקבות המהלך, במכבי ירשמו את ארון ג'קסון לליגה, והוא עשוי לערוך את הבכורה שלו במסגרת המקומית כבר בדרבי ביום ראשון נגד הפועל תל אביב. הקו האחורי יעובה בשחקן נוסף על סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואבדיה, והצהובים יגיעו למכסה המקסימלית של שמונה זרים העונה, ולא יוכלו לרשום עוד שחקנים בסגל. המשמעות: אנג'לו קלויארו וג'יילן ריינולדס יוכלו להמשיך לשחק אך ורק במסגרת האירופית.

אלא שהמאמצים לעיבוי הקו האחורי לא יסתיימו כעת. המאמצים לאיזרוחו של סנדי כהן עדיין לא ירדו מהפרק, כך שאם המהלך הזה יצלח, הוא יוכל לתפוס את העמדה הזו בליגה. אפשרות נוספת ששוקלים במועדון היא צירוף שחקן נוסף בהמשך, כשהמועמד המוביל במקרה כזה הוא יפתח זיו מגלבוע/גליל.

סטודמאייר (37, 2.08), בעל רזומה של 14 עונות, 16 אלף נקודות, שש הופעות באולסטאר ובחירה אחת לחמישיית העונה ב-NBA, הפך למעין סמל בהפועל ירושלים. הוא הגיע איתה לחצי גמר היורוקאפ וזכה עימה באליפות המדינה ב-2017, ואשתקד חזר אליה והפך לקראת סיום העונה לאזרח ישראלי. הוא היה חלק מבעלי המועדון האדום, כחבר בקבוצת הרכישה שבראשה עמד אורי אלון, וכעת חוצה את הקווים ליריבתה המושבעת. ב-8 במרץ הוא יתארח לראשונה בארנה במדים הצהובים-כחולים, במסגרת המחזור ה-21 בליגה.

ניצני השידוך נראו כבר במהלך העונה שעברה. סטודמאייר ביקר באחד ממשחקי היורוליג ביד אליהו, הירבה לצלם ממכשירו הסלולרי ונראה נלהב במיוחד. לאחר משחקו האחרון בארנה, בסדרת רבע גמר הפלייאוף הישראלי, הוא אף אמר כי "אני אמשיך לשחק בעונה הבאה. יש מחנות ב-NBA, יש קבוצות יורוליג, ואני תמיד רוצה לשחק ברמות הגבוהות". הוא אף הוצע למכבי במהלך הקיץ, אולם ספרופולוס העדיף לוותר על שירותיו. כעת, בעקבות המצב שנוצר בסגל, השתנתה התמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully