וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם נגד אחד: ההבדלים בין הניצחונות של סן פרנסיסקו לקנזס סיטי

20.1.2020 / 11:34

בעוד סן פרנסיסקו מתפקדת כשלם שעולה על סך חלקיו ומצמיחה עוד גיבור לא צפוי, פטריק מהומס שוב הציל במו ידיו ורגליו את הצ'יפס. קנזס סיטי מגיעה לסופרבול כפייבוריטית, אבל אם תירדם גם הפעם ברבע הראשון, אנדי ריד יסיים עוד עונה בלי תואר. סיכום גמרי החטיבות ב-NFL

פטריק מהומס ורחים מוסטרט. GettyImages
גיבור אחד היה צפוי, השני פחות. פטריק מהומס ורחים מוסטרט חוגגים עליה לסופרבול/GettyImages

בשבוע ה-13 של העונה יצאה סן פרנסיסקו לבולטימור, לקרב שסומן אז כקדימון אפשרי לסופרבול. שבוע לפני כן ריטשו הניינרס בבית את גרין ביי 8:37, אולי המשחק שהפך אותם סופית למועמדים ללכת עד הסוף. השחקנים של קייל שנאהאן הפסידו בבולטימור, אבל הרוויחו הרבה כבוד ותחושה שהם על אמת. הם הניעו כדור על הקרקע ושמרו על משחק צמוד, בעיקר הודות לרחים מוסטרט, הרץ האחורי שלהם, שסיים עם 146 יארד וטאצ'דאון גדול.

מדוע המשחק הזה היה כל כך חשוב עבור מוסטרט? משום שעד הלילה הוא היה הראשון והאחרון בקריירה שלו שבו רשם מספר תלת ספרתי של יארדים במשחק. האיש שנבחר על ידי פילדלפיה כשחקן חופשי לאחר דראפט 2015 ומאז, בתוך שנה, עבר בלא פחות משש קבוצות עד שהגיע לסן פרנסיסקו, לא היה אמור להיות פקטור באיזשהו שלב של עונת 2019. כן, הייתה לו עונת פריצה (אם אפשר להגיד פריצה על 772 יארד), אבל לא הוא סומן כאיש שינצח את שני המשחקים הכי חשובים של הניינרס בעשור האחרון - בסיאטל (המשחק שהעניק להם את הביתיות עד הסופרבול) ובגמר ה-NFC.

לא סומן, ואז הוא עשה אל באנדי וסיים עם ארבעה טאצ'דאונים ו-220 יארד, יותר מרבע מהתפוקה השנתית שלו. סן פרנסיסקו נעצה בגרין ביי 37 נקודות. שוב.

המשחק הזה היה מעוות לחלוטין מבחינה סטטיסטית. תסריט שבו הפאקרס ייכנעו מידית היה אפשרי, אבל למי הם ייכנעו - את זה לא ממש ראינו מגיע. לארון רוג'רס, שרצה מאוד לעשות סוף הוליוודי לסאגת "הגעתי לשחק נגד הקבוצה שאהדתי ולא בחרה אותי בדראפט", הייתה בשנים האחרונות נטייה להירמס מול הגנות טובות, ולסן פרנסיסקו יש הגנה הרבה יותר מטובה. אלא שמשחק שבו ג'ימי גארופולו מנסה למסור שמונה פעמים בלבד (8!) ומשלים מתוכן רק שש (6!), כשבמקביל מוסטרט רץ ל-220 יארד ונכנס ארבע פעמים לאנדזון והניינרס מסיימים עדיין עם 37 נקודות הוא כמעט בלתי נתפס, דה ז'ה וו לשנות ה-40, אז המסירה הייתה מוצא אחרון.

זה משחק שבעיקר מלמד על סן פרנסיסקו של קייל שנאהאן, קבוצה שהיא קבוצה במלוא מובן המילה. אין שם אף כוכב, אבל כיחידה של סוסי עבודה רצחניים פשוט אי אפשר להמר נגדם. פטריק מהומס עשה שני קאמבקים מפיגורים דו ספרתיים מול יוסטון וטנסי. ממש לא כדאי לו להיקלע לאחד כזה במיאמי, כשמולו עומדות חיות כמו עמנואל מוסלי, אריק ארמסטד וניק בוסה. רוג'רס לא הצליח להסתדר איתם, מהומס יצטרך להיות הרבה יותר יצירתי.

אנדי ריד הוא אחד מהמאמנים הגדולים ב-NFL בשני העשורים האחרונים. ב-20 שנותיו כמאמן ראשי הוא הוביל את פילדלפיה ארבע פעמים ברציפות לגמר ה-NFC, ברביעית שבהן גם לסופרבול. בכל שבע העונות שלו בקנזס סיטי הוא רשם מאזן חיובי. הוא לקח קבוצה שסיימה במאזן שלילי בחמש משש הקודמות והייתה הנמושה הגדולה של ה-NFL. הוא הביא את הצ'יפס לסופרבול בפעם הראשונה אחרי 50 שנה. המושג "פעם ביובל" נטבע הלילה על שמו של ריד.

הליין הראשוני של וגאס לסופרבול מציב את הצ'יפס כפייבוריטים לזכייה, ועדיין בשיחות חולין רוב האנשים שתיתקלו בהם יתקשו להמר בלב שלם על ריד כזוכה המאושר. הדעה הרווחת היא שהוא יבעט שוב בדלי וגם הפעם לא יניף את גביע לומבארדי. לזכותו, או לחובתו, ייאמר שהוא הרוויח את חוסר הכבוד הזה ביושר. ריד נוטה לא להגיע למשחקים גדולים, ודי להסתכל על פתיחות המשחקים מול הטקסאנס והטייטאנס כדי להבין את חוסר המוכנות של הקבוצה שלו. רק שהפעם יש לו את מהומס.

טנסי שלטה במשחק ברוב שלבי המחצית הראשונה. מייק ורייבל שלף את מיטב הטריקים שלמד מביל בליצ'יק והציב את התאקל דניס קלי ככשיר לתפיסה. ורייבל עצמו, שהיה שחקן הגנה, עשה את זה לא מעט בקריירה, כולל בסופרבול ב-2004 מול קרוליינה. קלי אכן תפס והטייטאנס עלו ל-7:17 בשלהי הרבע השני. בניגוד ליוסטון, שהתבטלה מהרגע שקנזס סיטי צימקה ל-24:7, טנסי הגיבה מהר. כל שהייתה צריכה לעשות, 6:30 דקות להפסקה, הוא לשמור על יתרון של טאצ'דאון לפחות. במקום זה היא ירדה, בדיוק כמו יוסטון, בפיגור 4. ורייבל הפסיד כי בסופו של דבר הקבוצה שלו פחות טובה, וגם משום שיש גבול למה שאתה יכול להוציא מריאן טנהיל.

קשה לתאר כמה טוב מהומס. מלבד 94 היארד ושלושת הטאצ'דאונים שלו באוויר הוא רשם גם 53 יארד וטאצ'דאון אדיר על הקרקע. הוא הופך לנגד עינינו לגרסה משופרת של מקנאב ואפילו (ירחם עלי האלוהים על האמירה הזאת) לסטיב יאנג משודרג - קוורטרבק נייד שבלי לכפות את הסיטואציה ולרוץ כי בא לו, מייצר עם הרגליים דברים גדולים כשצריך. עם 6 מ-10 בדאון שלישי ועוד השלמת דאון רביעי שהובילה לטאצ'דאון הראשון של הצ'יפס במשחק, מהומס, כמו שאומרים באקדמיה ללשון העברית, איז דה ריל שיט.

כאן אנחנו חוזרים לריד. הוא הפסיד משחקים גדולים בחייו, גם בשנה שעברה עם מהומס, אבל מעולם לא היה לו את מהומס הזה - בוגר יותר, מהיר יותר, חד יותר. מקנאב מעולם לא הצליח לקחת את ריד לארץ המובטחת, לקוורטרבק של הצ'יפס יש את הכלים, רק שהפעם הוא והמאמן שלו צריכים להגיע למשחק מהדקה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully