וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקן הגרוע בפרמיירליג" סוגר חשבון: ג'ורדן הנדרסון פורח בליברפול

19.1.2020 / 14:30

כמעט עשור חלף מאז הבכורה המזעזעת של ג'ורדן הנדרסון בנבחרת אנגליה. פרגוסון ויתר עליו בגלל ההליכה המוזרה, קטלו אותו על המגרש ומאז הוא לא מפסיק להוכיח. עכשיו, כשהוא מוביל את ליברפול לאליפות ואולי גם בדרך להיות שחקן העונה. המבקרים לא חוששים להודות: טעינו

עריכת וידאו: ניר חן

בוידאו: התגובות לניצחון ליברפול על טוטנהאם בשבוע שעבר

נובמבר 2010. פאביו קאפלו העלה הרכב ניסיוני במשחק הידידות של אנגליה מול צרפת בוומבלי. בין השחקנים שקיבלו ממנו צ'אנס היה ג'ורדן הנדרסון, אז בסנדרלנד, כקשר אחורי. זה נראה רע. עד כדי כך רע שאפילו בסנדרנלד היה מי שתהה האם קאפלו אי פעם ראה את הנדרסון משחק לפני שנתן לו לפתוח בעמדה הזאת. עד כדי כך רע עד שהנדרסון חיכה כמעט שלוש שנים וחצי עד שפתח שוב במשחק נבחרת.

ינואר 2020. הנדרסון, קפטן ליברפול, קפטן אנגליה, נבחר לשחקן השנה של הנבחרת אולי כצעד שמלמד על מה שהולך לקרות בעוד כמה חודשים. ליברפול תחגוג זכייה באליפות אחרי 30 שנה. הנדרסון, אולי, יהיה שחקן העונה בפרמיירליג. אל תתפלאו אם וכאשר זה יקרה. הממלכה כולה מגלה בימים אלה מחדש את הנדרסון. הפרשנים מהללים, טובי הכותבים מפרסמים טורי "סליחה, טעינו, פספסנו". כן, אנגליה סוגדת בימים אלה ל"שחקן הגרוע הכי טוב בפרמיירליג". האיש שמחבר ומניע את הקבוצה הטובה בעולם.

ג'ורדן הנדרסון ב-2010. GettyImages
בכורה איומה שהשביתה אותו ל-3.5 שנים מחוץ להרכב הנבחרת. הנדרסון ב-2010/GettyImages

הנדרסון הוא שחקן שונה מהכדורגלן האנגלי הטיפוסי. עובד כמו מטורף, אבל על פניו לא עושה שום דבר יוצא דופן על המגרש. אלכס פרגוסון, גורו לפיתוח שחקנים לא מוערכים, הודה שוויתר על החתמתו ב-2010 בגלל "ההליכה המוזרה שלו". דארן בנט, החבר לשעבר מסנדרלנד, הוסיף סיפור פיקנטי משלו: "הוא השחקן היחיד ששיחקתי איתו שהיה צריך לעזוב אימון באמצע כי הדופק שלו היה גבוה מדי. המאמן אמר לו: 'תקשיב, אם תמשיך כך, תחטוף התקף לב'".

הנדרסון הגיע לליברפול בקיץ 2011 כחלק ממסע רכש הזוי שכלל את סטיוארט דאונינג, צ'רלי אדם, סבסטיאן קואטס וחוסה אנריקה בעלות כוללת של 52 מיליון ליש"ט. שנה לאחר מכן, ברנדן רוג'רס רצה להיפטר מהסחורה ולשלוח את הקשר לפולהאם כדי לקבל בתמורה את קלינט דמפסי. כשרוג'רס הודיע להנדרסון שהוא מועמד לעזיבה, ערב משחק חוץ בסקוטלנד במוקדמות הליגה האירופית וימים לפני סגירת החלון, הקשר עזב את השיחה בדמעות, התקשר לאביו ונשבע שיישאר ויילחם על מקומו כדי להוכיח למאמן שטעה.

הוא הוכיח בגדול. שנתיים לאחר מכן, רוג'רס מינה את הנדרסון לסגן הקפטן. "הוא ראה את המנהיגות והאחריות שבי והרגיש שאני יכול להנהיג את ליברפול. זה נתן לי הרבה ביטחון לעשות את זה. בלי ברנדן, לא הייתי איפה שאני נמצא היום - יש לו חלק גדול בקריירה שלי", אמר השנה הנדרסון לפני משחק מול רוג'רס ולסטר.

למעשה, הנדרסון תמיד היה שחקן לעבוד קצת יותר קשה מכולם כדי להוכיח את עצמו. קאפלו, שלא במתכוון, יצר נרטיב לפיו הנדרסון לא יכול לשחק כקשר אחורי. זאת הייתה בעיה אחת. לבעיה השנייה קוראים סטיבן ג'רארד. באופן טבעי, הנדרסון חסה בצלו הענק של סטיבי ג'י עד שזה עזב ב-2015. עד אז, יצא לו שם של אחד ש"מוסר רק לרוחב". עוד שחקן שלא עושה שום דבר מיוחד, שמשחק בטוח מדי, שאתה לא מרגיש בחסרונו והוא גם לא בולט יותר מדי לעין כשהוא כן על המגרש.

אוהדי ליברפול, אל תחמיצו ביקור של הקבוצה שלכם בלונדון

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סטיבן ג'רארד קפטן ליברפול יחד עם ג'ורדן הנדרסון. Clive Rose, GettyImages
נעליים שקשה להיכנס אליהן. ג'רארד והנדרסון/GettyImages, Clive Rose

ההשוואות לג'רארד לא באמת היו הוגנות. "הוא לא לעולם לא יוכל לעשות דברים שג'רארד עשה. לשחק לצדו לא עזר לו כי כשאתה משחק ליד אחד הקשרים הכי טובים בהיסטוריה, לעולם לא תיראה טוב כמוהו", כתב קשר העבר דני מרפי בטורו ב-BBC. "כשגרארד עזב והקבוצה החלה להתפתח תחת יורגן קלופ, הנדרסון יכול היה להראות את האיכויות שלו. הוא גדל להיות קשר שלם והוא דוגמה פנטסטית לשחקן שמוציא את המקסימום מהיכולות שלו".

גם תחת קלופ היו משברים. הנדרסון שיחק מעט מאוד בעונה הראשונה תחת הגרמני ולקח את זה קשה. "פקפקתי בתרומה שלי כקפטן. לא יכולתי לתרום על המגרש כמו שרציתי וזה היה קשה מאוד. הרבה דברים עברו לי בראש", הודה. בקיץ 2016, הנדרסון הציג יכולת איומה בהפסד 2:0 בברנלי באוגוסט. לא מעט תהו מדוע קלופ לא מצרף קשר אחורי, אבל המאמן יצא בפומבי להגנתו ואף אמר לו בשיחה אישית לאחר המשחק: "תעשה דברים שאתה צריך לעשות יותר מדברים שאתה רוצה לעשות".

קלופ ראה את הנדרסון הלוחם, המנהיג והאיש שמחבר הקבוצה בחדר ההלבשה ועל המגרש. "הנדו הוא שחקן מבריק. הוא הקפטן שלנו ויש לו אופי פנטסטי", אמר קלופ בעונה שעברה. "אם הייתי צריך לכתוב עליו ספר, הוא היה בן 500 עמודים. המשימה הכי קשה ב-500 השנים האחרונות כדורגל הייתה להחליף את ג'רארד. כולם חשבו שאם זה לא סטיבי - זה לא טוב מספיק. הוא יתמודד עם זה בצורה מדהימה ויכול להיות גאה בעצמו".

הנדרסון לא שחקן של מספרים. יש לו העונה שער אחד, שני בישולים (42 בליגה בין הקשרים), 84.6 אחוזי דיוק במסירה (24) ו-165 מסירות בשליש האחרון של המגרש (8). מצד שני, הוא הקשר שעובד הכי קשה בליגה, רץ 11.8 ק"מ בממוצע למשחק, משלים 88 מסירות ומנצח ב-70 אחוז מהתיקולים. הוא כן שחקן ורסטילי, שחקן של התמודדות עם סיטואציות קשות, קשר שידע לעשות התאמות, להתפתח ולהשתפר כל הזמן. מאז הפציעה של פאביניו, הנדרסון קיבל הזדמנות להתמודד עם עוד סטיגמה - סוגיית הקשר האחורי.

12 ימים של טירוף במדריד מתחילים בביקור של ליברפול

ג'ורדן הנדרסון עם יורגן קלופ. GettyImages
"אם הייתי צריך לכתוב עליו ספר, הוא היה בן 500 עמודים". קלופ והנדרסון/GettyImages

הנדרסון שיחק בעיקר בצד ימין של שלישיית הקישור, אבל הפציעה של הברזילאי שלחה אותו מעט יותר אחורה וגרמה לאנגלים לגלות אותו מחדש. מאט דיקינסון מ"הטיימס" כתב השבוע טור תחת הכותרת: "נחוש, משפיע, מבריק - למה טעיתי לגבי הנדרסון". סם אלרדייס טען שהוא טוב יותר מפרננדיניו, אבל לא מקבל מספיק שבחים כמו הברזילאי של סיטי וגארי ליניקר, פרובוקטור טוויטר ידוע, צייץ: "הוא השחקן הכי אנדריירטד בהיסטוריה של הפרמיירליג", ובאופן מפתיע זכה לגל תגובות אוהדות מאוהדי ליברפול.

ליניקר השתפך מההופעה המבריקה של הנדרסון ב-0:2 על שפילד יונייטד, שהגיעה ימים אחרי משחק הענק בלסטר (0:4). קלופ יצא גם הוא מגדרו: "ג'ורדן יוצא דופן. הוא נהדר. אני לא לוקח את זה כמובן מאליו אפילו לא לשנייה. אם מישהו עדיין לא רואה את האיכות של הנדרסון, אני לא יכול לעזור לו. האם הוא שחקן מושלם? לא. האם אני מכיר שחקן מושלם? לא. האם הוא חשוב בצורה בלתי רגילה עבורנו? כן. בחיים, אופי ומנטליות תמיד עוזרים לך ובמיוחד במקרה שלו".

קלופ גילה: "הוא לא אהב את העמדה 'מספר 6' כשהוא ראה כמה טוב פאביניו, אבל אחרי שבועיים או שלושה, הוא בלט בה. שאלתי אותו: 'אתה לא אוהב את העמדה הזאת אה?' והוא צחק". זו אולי הגדולה של קלופ - היכולת שלו לגרום לשחקנים להאמין בעצמם ולהתאגד סביב מטרה. לליברפול יש לא מעט כוכבים, אבל הקבוצתיות היא זו שהופכת אותה לכל כך טובה וכל כך מיוחדת. כשהשלם גדול מסך חלקיו, גם שחקנים אפורים שרצים ועובדים קשה כמו הנדרסון מקבלים הזדמנות לנצוץ.

בגיל 29, הנדרסון סגר חשבון עם כל מי שלא ראה אותו, השתיק את כל הנרטיבים ואף אחד כבר לא יקרא לו אנדרייטד. אבל אולי מתוך הרגל, הוא ממשיך לנסות לרצות. "זה לא מספיק טוב, זה חרא", נראה במצלמה אומר לקלופ אחרי ה-0:1 על טוטנהאם. הברווזון המכוער שהפך לברבור עדיין מתקשה להסתכל במראה לפעמים. יעבור לו. האליפות הראשונה אחרי 30 שנה תהיה חתומה לא מעט על שמו והוא עוד יכול לסיים את 2020 עם תואר שחקן העונה ומסע מטורף עם שלושת האריות לגמר בוומבלי. לא רע בשביל ברווזון מכוער עם הליכה מוזרה.

טיול החלומות באנגליה: שלושה משחקי ענק בארבעה ימים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully