פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

        "יורדים מהכביש", המדריך לריצת שטח, פרק 11 ואחרון: בחזרה להתחלה

        כמו במעגל הזן היפני, בסוף אנחנו חוזרים להתחלה. הפרק האחרון ב"יורדים מהכביש" עוסק ביסודות שצריך להקנות עבור ריצה נכונה

        "יורדים מהכביש", המדריך לריצת שטח, פרק 11 ואחרון: בחזרה להתחלה
        גד אייזן

        ריצת שטח דורשת מיומנות מורכבת וספציפית בגלל תוואי המסלול, הירידות והעליות התלולות, מזג האוויר הקיצוני, משך הריצה, הציוד הייחודי לה ועוד. בסדרת סרטונים זו אעסוק באספקטים הייחודיים לריצת שטח ובמה שכל מי שיורד לשטח חייב לדעת ולתרגל: מקלות ריצה, אימוני גובה, אימוני כוח, תרגילי קואורדינציה, תזונה, ציוד, טכניקת עלייה, שיפור סגנון ועוד.

        כמו במעגל הזן היפני, לקראת הסוף אנחנו חוזרים להתחלה. חוזרים למקום שבו צריכים להתחיל, לבסיס. רצים למרחקים ארוכים מורגלים בתנועה לפרק זמן ארוך שיכול להימשך שעות. גם האימונים, אפילו האינטנסיביים ביותר מורכבים מפרקי זמן של דקות ולא של שניות. התוצאה של כל אלה היא שגופו של הרץ למרחקים ארוכים מתרגל לפעולה שהיא איטית ומתמשכת.

        כמו מנגנונים רבים בגופו של האדם גם הזריזות מצייתת לכלל של: Use it or Lose it. אם לא נשמר את התנועה המהירה, מערכת העצבים והקשר המוטורי יפגעו ובסופו של דבר נאבד את הזריזות. התרגילים הללו נועדו כדי למנוע את זה או לפחות כדי שהדעיכה תהיה איטית. הקפידו עליהם - גם על תנועת הידיים וגם על תנועת הרגליים. אם תתמידו תגלו, שגם אם איבדתם את זה, תוכלו לשקם את זריזות התנועה ושזריזות זו תוכל להיות מתורגמת גם לריצה מהירה יותר.

        שילוב הזריות על תרגילי ה-ABC ותרגילי הכוח יתנו לכם את המתכון המושלם לתנועתיות מהירה, אנרגטית, קואורדינטיבית ויעילה.

        דניאל קרן הוא מייסד מועדון רצי תל-אביב (www.marta.co.il) ומחברו של "ספר הריצה השלם". לכל הפרקים גשו לאתר "מועדון רצי תל-אביב".

        סדרת הסרטונים "יורדים מהכביש" עם דניאל קרן

        בימוי, צילום ועריכה: גד אייזן
        תסריט: דניאל קרן וגד אייזן
        גרפיקה ואפטראפקט: גיא גולדין
        תודות: מכון וינגייט, ד"ר אייל שרגל, מונדה קופלב
        בשיתוף: הוקה ישראל