שחקן ניו אינגלנד פטריוטס טום בריידי. GettyImages
שחקן ניו אינגלנד פטריוטס טום בריידי/GettyImages

איך מהמרים נגד מי שניצח את הזמן?

סיום רע לפתיחה טובה של עונה פושרת מציב את טום בריידי בן ה-42 בפני פרשת דרכים - פרישה וגם עזיבה לקבוצה אחרת על הכוונת. הלילה הוא פוגש את טנסי במה שיכול להיות משחקו האחרון במגרש הביתי, ואולי גם בקסדה הכסופה של ניו אינגלנד. תם עידן? גם לפני עשור כתבו את זה

כדי להבהיר עד כמה מסוכן יהיה לכתוב שעידן טום בריידי בניו אינגלנד על סף סיום, נציין שכתבו את זה 10 שנים לפני היום. ינואר 2010, כמו השנה, והפטריוטס - כבר אז מהשושלות הנכבדות בתולדות המשחק - לא הצליחו לסיים בשני המקומות הראשונים ב-AFC. המשמעות: במקום לקבל שבוע חופש ולארח שני משחקים בדרך לסופרבול, הם היו צריכים לשחק כבר בשבוע הראשון של הפלייאוף, ואז להתארח בשני משחקים בדרך לסופרבול. זה בסדר, לא היה צריך לקיים את שני המשחקים הללו - הפטס הובסו בבית על ידי בולטימור אחרי שפיגרו 24:0 ברבע הראשון. האוהדים הנאמנים החרישו את האוויר עם קריאות בוז צורמות, והיו כאלה שטענו - זהו, תם עידן. הם טעו, לפחות, בעשר שנים.

באותן עשר שנים ניו אינגלנד ובריידי הגיעו לחמישה סופרבולים וניצחו בשלושה. באותן עשר שנים בריידי האפיל למעשה על העשור הקודם של עצמו. ב-20 שנות משחק, שתי קריירות שונות של בריידי, שני עשורים שונים יכולים היו להגיע, ובקלות, להיכל התהילה. עד ככה מרשים מיסטר בריידי, שחקן הפוטבול הטוב בכל הזמנים ואחד האייקונים הכי גדולים בתולדות הספורט האמריקאי.

כן, אתם מבינים לאן זה הולך.

יכול להיות שהלילה (בין שבת לראשון, 03:15), טום בריידי ישחק על המשטח של פוקסבורו בפעם האחרונה בקריירה. בין אם ינצח ובין אם יפסיד, המפלה האומללה מול מיאמי בשבוע שעבר הכריעה - ניו אינגלנד תשחק רק פעם אחת בבית בפלייאוף הזה. כדי להניף את גביע לומברדי אותו הניפה כבר שש פעמים, היא תצטרך לנצח בשלושה מגרשים אחרים. כשתתחיל העונה הבאה הילד יהיה כבר בן 43 ויותר חשוב מזה, לראשונה בקריירה הוא יהיה שחקן חופשי. ואמנם כאילו בלתי אפשרי לדמיין את בריידי בקסדה אחרת, אבל דיבורים כבר יש. אומרים שהוא רוצה למקסם את החוזה, בכל זאת, חייב לדאוג לעתיד, המסכן. אבל גם לניו אינגלנד יש קבוצה לחבר, ולא בטוח שהכסף יסתדר. מאז אוגוסט, כך דווח, לא התקיימו שיחות עסקיות בין בריידי לפטריוטס.

אז החלו לחשושים אחרים. למשל, לוס אנג'לס צ'ארג'רס לכאורה מחפשת החתמה נוצצת שתעיר את העסק - מאז שעברה מסן דייגו משחקיה נראים כמו בית קברות ספורטיביים; היו גם דיבורים על שיקגו, שדרן הרדיו המוביל קולין קאוהרד המליץ על היריבה המרה אינדיאנפוליס ולפני שהיריבה הלילה, טנסי, גילתה מחדש שריאן טנהיל יודע לשחק, גם השם שלה היה בפול. וכמובן, קיימת גם האופציה הבלתי-תיאמן, האופציה המועדפת על האישה שאיתו ג'יזל והאופציה מספר 2 כרגע בסוכנויות ההימורים - פרישה.

כשתתחיל העונה הבאה הילד יהיה כבר בן 43 ויותר חשוב מזה, לראשונה בקריירה הוא יהיה שחקן חופשי. ואמנם כאילו בלתי אפשרי לדמיין את בריידי בקסדה אחרת, אבל דיבורים כבר יש

טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. AP
טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס/AP

אז איך קרה שרק עד לפני כמה חודשים הנחת העבודה היתה שלבריידי יש לפחות עוד 2-3 עונות נוספות במסצ'וסטס ופתאום מדברים קצת אחרת? ובכן, העונה הזו באמת היתה פחות טובה עבורו. משמעותית.

יש נסיבות אובייקטיביות: הטייט אנד הכי טוב בדור האחרון וכנראה אי פעם רוב גרונקאוסקי פרש; צי התופסים הושמד - ג'וש גורדון לא מצא לכאורה חומר אסור שהוא לא אוהב, אנטוניו בראון התופס הכי טוב במשחק תפס שערוריית הטרדות יומיים אחרי שהגיע, ועם מי נשארנו? רק עם ג'וליאן אדלמן הנהדר והמשלנו. זה הרבה פחות ממספיק. גם קו ההתקפה שבעבר סיפק לטי.בי חסינות עד אין קץ, קרס לא אחת, והוא מדורג העונה במקום ה-18 מתוך 32 קבוצות. אז כן, גם הקבוצה פחות טובה העונה. זה התחיל עם 0:8 בעיקר בגלל לו"ז קל, כשההגנה סופגת רק 7.6 נקודות במשחק (פסיכי) ונגמר עם ארבעה הפסדים, כולל האומלל מכולם למיאמי, אבל ביותר מדי משחקים הפטריוטס פשוט נראו אנושיים להפליא. גם בריידי.

הוא מוסר בממוצע ל-6.6 יארד - הנתון הנמוך ביותר שלו מ-2002; הוא משלים 60.8% ממסירותיו, הנתון הרביעי הכי נמוך שלו; בקטגוריות אחרות הוא חווה את העונה החלשה בקריירה. בטורי פרשנות שמדרגים את הקוורטרבקים שהעפילו לפלייאוף הוא מדורג בחצי התחתון של הרשימות. הוא עדיין קוורטרבק מצוין, אבל בכמה מקרים העונה טום בריידי אמיתי מתעלה היה על החולשה של קבוצתו. בריידי הנוכחי לא הצליח לעשות את זה. ועכשיו הפטס מול טנסי, לה הפסידו 34:10 בעונה שעברה, מולה הם פייבוריטים רק של 4.5 נקודות הלילה, נתון ביזארי בהתחשב בפתיחת העונה - ונזכיר שמול מיאמי, ניו אינגלנד קיבלה מהסוכנויות 17 נקודות ספרד - מה שהפך את ההפסד לסנסציה הכי גדולה של השנה. והנה הפטס אנדרדוג מובהק לזכייה בגביע, ביחס של 20 ל-1 - הנתון הכי נמוך שלהם ב-20 השנים האחרונות…

אתם מרגישים את האבל מגיע?

א-ב-ל!

זה טום בריידי. הספידו אותו כבר לפני עשור, ומאז בערך כל שנתיים. הוא כבר הפסיד בעונה הסדירה והשכיח את זה בפלייאוף, הנתונים שלו במשחקי ההכרעה גורמים לכל השחקנים האחרים להיראות כמו ספורטאים מענפים אחרים - אם לוקחים רק את משחקי הפלייאוף שלו, הם שווי ערך לשתי עונות וחצי. יש לו 30 ניצחונות בפלייאוף, לבא אחריו ברשימה ההיסטורית, ג'ו מונטנה, יש 16; לכל 11 הקוורטרבקים האחרים שהגיעו עד כאן, ביחד, יש 26. לחמשת יריביו ב-AFC יש ניצחון אחד מצטבר. אחד! יש לו 73 טאצ'דאונים בפלייאוף, למונטנה השני יש 45. הוא השלים 1,005 מסירות, לפייטון מאנינג שבמקום השני יש 649.

העיתונאים שמלווים את הקבוצה שמו לב שבמסיבת העיתונאים האחרונה, ביום חמישי, בריידי שבדרך כלל קצר בזמן וברוח כלפי שאלותיהם - השקיע בהם 12 דקות ארוכות. ענה, אפילו התבדח. הם חיברו אחד ועוד אחד והרגישו שגם הוא מבין שזו אולי הפעם האחרונה. אבל שוב - זה טום בריידי. אל תהמרו שזה נגמר לפני שתראו את זה בעיניים. ואם בריידי אכן יהיה בריידי, אז אל תהמרו על זה גם מחר. ואולי גם בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully